اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور برق

موتور برق

دستگاهی که بتوان با آن انرژی مکانیکی یا شیمیایی را به الکتریسیته تبدیل نمود، ژنراتور برق نام دارد که به اصطلاح عامه آن در ایران به آن موتور برق گفته می شود. سیستم محرک و تامین کننده انرژی مکانیکی ژنراتورها اغلب موتورها، توربین ها، محورهای لنگ و سایر منابع می باشد.

همچنین در ژنراتورها ممکن است از مواد شیمیایی یا سایر مواد به عنوان سوخت موتور و جهت احتراق استفاده شود تا در نهایت برق تولید شود. ژنراتورها (موتور برق ها) خود برق تولید نمی کنند، بلکه با استفاده از یک منبع خارجی، الکترون ها را وادار به حرکت می کند و از طریق یک مدار الکتریکی جریان الکتریسیته و برق تولید می شود.

موتور برق ها برای اهداف مختلفی استفاده می شوند و در شکل ها و مدل های مختلف موجود است. در ادامه این مقاله به مواردی همچون انواع موتور برق، قیمت موتور برق ها و همچنین موتور برق متناسب با کار شما معرفی خواهد شد.

کاربرد موتور برق

مدل های مختلف موتور برق را می توان در سرتاسر جهان مشاهده کرد. به عنوان مثال ژنراتور ها و موتور برق ها در بیمارستان ها، ساختمان های اداری و تجاری و فروشگاه ها برای تامین برق کل ساختمان در زمان قطع برق استفاده می شوند. به کارگیری ژنراتور برق در مکان هایی مانند بیمارستان ها که دستگاه های حساس و حیاتی دارند که باید همیشه متصل به برق باشند، لازم و ضروری است.

ژنراتورهای برق همچنین در نیروگاه ها برای تبدیل انرژی اتمی، شیمیایی یا مکانیکی به برق استفاده می شوند تا در نهایت برق را در کل شهر یا کشور توزیع کنند. موتور برق هایی که توان پایینی دارند را نیز برای لوازم برقی خانگی، سیستم های روشنایی، یخچال ها و فریزرها در زمان هایی که با مشکل تامین توان مواجه هستیم می توان استفاده کرد.

مزایای استفاده از موتور برق

ژنراتورهای برق چندین مزیت مهم دارند. به عنوان مثال از ژنراتورها می توان برای تولید برق در کوتاه مدت و مقطعی و یا در بازه زمانی طولانی مدت و همیشگی استفاده کرد. همچنین ژنراتور برق در اشکال و سایز های مختلف تولید شده و در دسترس همگان است.

موتور برق ها را برای تولید توان ها مختلف می توان استفاده کرد و باعث تطبیق پذیری موتور برق با دستگاه های مختلف می شود. مزیت دیگر موتور برق ها، عمر کاری نسبتاً بالای آنها می باشد به طوری که می توان بدون نیاز به تعمیر و جایگزینی از موتور برق برای چندین سال استفاده کرد.

معایب استفاده از موتور برق

اگرچه استفاده از ژنراتور برق (موتور برق) سودمند بوده و محاسن زیادی را در پی دارد اما دارای معایبی هم هستند. ژنراتورهای توان بالای برق که دیزلی هستند بسایر گران هستند اگرچه در زمان نیاز به برق ارزش خود را نشان می دهند. از دیگر معایب ژنراتور برق می توان به جاگیر بودن و سنگین بودن ژنراتور در توان های بالا اشاره کرد.

تعمیر و نگهداری موتور برق بنزینی

تعویض روغن و اضافه کردن روغن جدید

برای نگهداری از موتور برق و اطمینان از سلامت و کارکرد آن تعویض روغن موتور برق بر اساس بازه های زمانی مشخص و تعیین شده که در دفترچه راهنمای موتور ذکر گردیده است بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین به این مورد توجه داشته باشید که در صورت خرید موتور برق جدید و کار با آن، روغن موتور برق باید در اولین سری باید پس از چند ساعت کار با دستگاه تعویض گردد و بعد از آن بر اساس بازه های زمانی مشخص شده می توانید روغن را تعویض نمایید.

شمع ها و فیلتر هوا

اگر در داخل موتور برق خنک کاری و تهویه به درستی انجام نگیرد و یا دستگاه بد کار کند و موتور آن به خوبی نسوزد، کار با آن بسیار سخت بوده و دستگاه ناکارآمد خواهد بود، از همین جهت سلامت شمع ها و فیلترهوا موتور برق بنزینی بسیار حائر اهمیت است.

در مورد تعویض شمع ها و فیلتر هوا موتور برق نیز معمولا جداول مشخصی وجود داشته که بر اساس برند موتور برقی که خریداری می کنید، متغیر می باشد. همچنین بسته به اینکه ژنراتور به چه میزان کار می کند یا اینکه موتور در محیطی کثیف که دارای گرد و خاک زیادی بوده، ممکن است این بازه های زمانی تغییر و کمتر شود.

در هنگام چک کردن اگر شمع ها سالم و بدون مشکل است با برس سیمی الکترودها را تمیز و فواصل بین شمع های موتور را چک نمایید، همچنین اگر در شمع ها اثری از سایش یا آسیب می بینید، آن را جایگزین نمایید.همچنین برای تمیز نمودن فیلتر معمولا از طریق باد گرفتن فیلتر گرد و خاک موجود در آن را از بین می برند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>