اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

موتور برق ها را علاوه بر دسته بندی بر اساس فاکتور توان، از لحاظ سوخت مصرفی و کاربرد آن هم تقسیم بندی می کنند که در ادامه در به انواع موتور برق از لحاظ سوخت مصرفی می پردازیم.

موتور برق بنزینی

رایج ترین موتور برق نوع بنزینی آن می باشد. در موتور برق بنزینی، منبع توان یک موتور بنزینی می باشد و این نوع دارای قیمت پایینتری نسبت به مدل های گازی و دیزلی می باشد. در مقابل از موتور برق های گازی می توان در مدت زمان بیشتری استفاده کرد اما نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارد. در موتور برق بنزینی، بنزین باعث خرابی اجزای لاستیکی موتور شده و روند سایش اجزا راسریع تر می کند.

از معایب این مدل بالابر می توان به دشوار بودن ذخیره سازی بنزین اشاره کرد که انبار کردن بنزین مورد نیاز می تواند یک خطر بالقوه آتش سوزی و انفجار باشد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید جهت رعایت نکات ایمنی بنزین را برای مدت زیاد ذخیره نکنید. استفاده از موتور برق در مصارف خانگی و محیط های صنعتی کوچک رواج دارد و می تواند بهترین انتخاب باشد اما هیچ وقت برای محیط ها و پروژه های بزرگ تر صنعتی بهترین انتخاب باشد.

موتور برق بنزینی گاز دی اکسید کربن، که گازی سمی و خفه کننده می باشد را تولید می کند. به همین علت به هیچ وجه از این دستگاه در محیط بسته استفاده نکنید زیرا که باعث خفگی و آسیب به اپراتور می شود.موتور برق بنزینی برای تامین برق ویلا، باغ، مرغداری، یخچال، کفکش، کولر و... مناسب هستند.

موتور برق گازی

سوخت این نوع موتور برق ها، پروپان یا گاز طبیعی مایع (LPG) می باشد. از مزیت های این نوع موتور برق ذخیره سازی آسان گاز بر روی زمین یا در زیرزمین می باشد. همچنین به علت پاک بودن سوخت مصرفی، مشکلاتی نظیر ورود آلاینده ها به هوا پیش نمی آید.

موتور برق های گازسوز با دوام تر بوده اما قیمت آنها نسبت به نوع بنزینی گران تر است. این نوع موتور برق ها نسبت به نوع بنزینی دارای توان کمتری بوده و در بازار ایران استفاده از آنها کمتر رایج است.

دیزل ژنراتور (موتور برق دیزلی)

موتورهای دیزل با دوام، عمرکاری بالایی دارند و همچنین نیاز به نگهداری کمتری دارند. موتور دیزل معمولاً در دور 1800r rpm کار می کند و هر 12000 الی 30000 ساعت یک بار نیاز به سرویس دارد. در همین زمینه موتور یک موتور برق گازسوز 6000 الی 10000 ساعت یکبار نیاز به سرویس دارد.

حرارت حاصل از احتراق سوخت دیزل کمتر از بنزین بوده و به اصطلاح موتور خنک تر است که این خود باعث کاهش گرمای موتور و سایش اجزای موتور می شود. در دیزل ژنراتور می توان با افزایش راندمان موتور و کیفیت سوخت مصرفی توان را با هزینه کمتری تولید کرد.

در حالی که از سوخت دیزل به عنوان یک سوخت کثیف نام برده می شود اما با پیشرفت تکنولوژی در ساخت موتور، نرخ انتشار آلاینده ها کاهش یافته است. همچنین می توان از مخلوط این سوخت با 20 درصد سوخت بیودیزل استفاده از موتورهای دیزل را از نظر زیست محیطی توجیه کرد.

دیزل ژنراتور دارای توان بالاتر و عمرکاری بیشتری نسبت به موتور برق های گازسوز و بنزینی می باشد. همچنین قیمت سوخت دیزل حدود 3 برابر کمتر از بنزین بوده اما قیمت آنها حدود 40 الی 60 درصد بیشتر از نوع بنزینی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>