اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

در هنگام کار با موتور برق سه نکته بسیار مهم ایمنی وجود دارد:

  • انتشار منوکسید کربن و احتمال به وجود آمدن مسمومیت در صورت عدم وجود تهویه مناسب
  • خطرات مربوط به برق و به وجود آمدن شوک الکتریکی
  • خطرات آتش سوزی و انفجار

مسمومیت با منوکسید کربن

یکی از خطرات جدی در هنگام استفاده ژنراتور مسمومیت به وسیله منوکسید کربن می باشد. هر ساله تعدادی زیادی از مردم جان خود را به دلیل عدم استفاده درست از موتور برق و مسمومیت شدید از دست می دهند. به هیچ وجه یک ژنراتور بنزینی را در مکانی محصور و یک محیط بسته به کار نگیرید.منوکسید کربن جز گازهای بدون بو بوده که قابلیت دیده شدن آن وجود ندارد، به همین دلیل در هنگام کار با موتور برق باید توجه بسیار زیادی به نکات ایمنی نمود.

زمانی که ژنراتورها شروع به کار می کنند، میزان زیادی منوکسید کربن با سرعت زیاد تولید می نمایید. از آنجا که شما نمی توانید وجود گاز را تشخیص دهید، بدین معنی نیست که در معرض آن قرار ندارید، پس بسیار مراقب باشید.بیماری، سرگیجه و ضعف از نشانه های قرار گرفتن در معرض منوکسید کربن.

اگر در هنگام استفاده از یک ژنراتور احساس ناخوشایندی به شما دست داد، سریعا از آن محیط خارج و وارد هوای آزاد شوید. از نشانه های مسمومیت با منوکسید کربن می توان به احساس سرگیجه، بیماری و ضعف اشاره نمود که سریعا به احساس ناتوانی و مرگ منجر می گردد.

هرگز از یک موتور برق در داخل خانه استفاده نکنید

در استفاده از موتور برق، تنها راه محافظت از شما و اطرافیان راه اندازی آن در بیرون از خانه می باشد. هرگز موتور برق را در داخل خانه، گاراژ، انبار، زیرزمین، کابین، چادر یا هر منطقه محصور دیگر راه اندازی نکنید. حتی در محیطی که در پنجره، درب و تهویه نیز وجود دارد و جهت خروج گازها از فن استفاده می گردد نمی توان خطرات کار با موتور برق را نادیده گرفت و همیشه باید مراقب خطرات و حوادث احتمالی بود.

نکات ایمنی در هنگام نصب و راه اندازی موتور برق

حتما موتور برق بنزینی را در خارج از خانه نصب نمایید. موتور برق دور از درها، پنجره ها و دریچه ها نصب گردد.یک دستگاه هشدار دهنده منوکسید کربن با باتری پشتیبان جهت خانه و یا محل کار خود نصب کنید.در بازه های زمانی مشخص دستگاه را بررسی و باتری های آن را تعویض نمایید.

خطر برق گرفتگی و آسیب الکتریکی

ژنراتورها برای تولید مقدار زیادی برق در زمان نیاز طراحی شده اند. اما اگر دستگاه ژنراتور شما دچار مشکل باشد یا به صورت اشتباه به کار گرفته شود، خروجی الکتریکی باید به صورتی باشد که خطر برق گرفتگی برای شما و یا اطرافیان را ایجاد نماید.

ژنراتور را در مکانی خشک و به دور از باران نصب نمایید

در هنگام استفاده ژنراتور آن را از رطوبت حفظ نموده و سطح ژنراتور را خشک کنید. در صورت امکان قبل از راه اندازی موتور برقی از یک سایبان محافظ برای حفاظت از آن استفاده کنید. حتما قبل از اینکه ژنراتور را راه اندازی کنید دست های خود را به طور کامل خشک کنید.

از کابل مناسب جهت اتصال موتور برق استفاده کنید

اگر شما قادر به نصب مستقیم ژنراتور به دستگاه موردنظر نیستید، باید ژنراتور را در یک فضای باز نصب و از طریق سیم، انرژی الکتریکی را انتقال دهید. اطمینان حاصل کنید که سیم متصل شده با آمپر و وات انتقالی هم خوانی داشته باشد.

همچنین مجموع توان دستگاه هایی که قرار است به موتور برق وصل شود و همچنین میزان نیرویی که در هنگام راه اندازی نیاز دارند را محاسبه و کابل موردنظر را با توجه به این موارد انتخاب نمایید. همچنین کابل را بررسی چشمی نموده تا فاقد هرگونه صدمه، آسیب یا زدگی باشد.

هرگز جهت تست موتور برق آن را به برق خانه وصل نکنید

نصب ژنراتور به برق خانه جهت تست عملی بسیار خطرناک می باشد. وصل کردن ژنراتور به برق خانه علاوه بر اینکه ممکن است شما در معرض خطر و آسیب قرار دهد هر فردی که از برق خانه استفاده می کند را در معرض خطرات احتمالی قرار می دهد. همچنین ممکن به تمامی دستگاه ها و محافظ های برق خانه شما صدمه وارد نماید.

برق کشی موتور برق را به یک برقکار بسپارید

اگر شما قصد دارید ژنراتور را به سیم کشی برق خانه وصل کنید، حتما از یک برقکار متخصص و واجد شرایط کمک بگیرید. جهت نصب موتور برق به سیم کشی خانه نیاز به یک سوئیچ انتقال مناسب وجود دارید که با توجه به الزامات و دستورالعمل های برق محل طراحی شده باشد.

خطرات آتش سوزی و انفجار

  • در صورت ریختن سوخت سریعا آن را پاک نمایید.
  • احتمال آتش گرفتن سوخت در فضای بار بسیار بیشتر از سوختی است که به درستی ذخیره و نگهداری می گردد، حتی یک جرقه کوچک می تواند به یک انفجار و آتش سوزی منجر گردد. از این رو به محض ریخته شدن سوخت آن را سریعا پاک نمایید.
  • به هیچ وجه یک موتور برق را در حالتی که گرم است، سوخت گیری نکنید.
  • قبل از اینکه اقدام به پرکردن مخزن سوخت موتور برق نمایید، اطمینان حاصل کنید که ژنراتور به طور کامل خنک گردیده است. موتور برق را خاموش و اجازه دهید چندین ساعت بگذرد تا به طور کامل خنک گردد. سوخت گیری یک موتور برق در حالت داغ ممکن است باعث انفجار دستگاه گردد.
  • سوخت را در مکانی مطمئن ذخیره کنید.
  • سوخت موتور برق را در خارج از خانه و به درستی و در داخل ظروف ایمنی به صورت برچسب گذاری نگه داری کنید.
  • به هیچ وجه یک موتور برق بنزینی را در قایق به کار نبرید.
  • قایق در حال حرکت بسیار تکان خورده و سبب شده تا بنزین و سوخت نشت پیدا نماید. به همین دلیل کوچک ترین جرقه موجب آتش گرفتن و انفجار موتور برق می شود. به همین دلیل از استفاده نمودن ژنراتور در داخل قایق اجتناب نمایید.

به موتور برق با چه توانی نیاز داریم؟

زمانی که برق می رود یا مناطقی که از انرژی برق محروم هستند، تجهیزی به نام موتور برق دسنتگاهی ارزشمند حساب می شود که به کمک شما می آیند. در ادامه مواردی را در جهت انتخاب موتور برق مناسب مطرح خواهیم کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>