اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

موتور برق ها انرژی برق مورد نیاز شما را فراهم می کند. زمانی که برق منطقه شما قطع شده است می توانید وسیله های ضروری خانه خود را توسط موتور برق به کار اندازید و یا زمانی که به سفر می روید می توانید از آن استفاده کنید. همچنین در شروع پروژه های ساختمانی که هنوز برقی وجود ندارد موتور برق از کارآیی بالایی برخوردار می شوند.

ژنراتور برق اضطراری

شما با نصب و راه اندازی این مدل می توانید دستگاه هایی همچون کامپیوتر که اطلاعات آن را لازم دارید در زمان قطع برق از آن استفاده کنید. نحوه کارکرد این مدل به این صورت است که در زمانی که برق قطعمی شود بلافاصله ژنراتور به صورت خودکار برق را وارد مدار می کند. برای مثال شما اگر در حال تماشای یک مسابقه بزرگ هستید دقیقه ای از آن را از دست نخواهید داد!

ظرفیت و کنترل ولتاژ خروجی

مدل های اولیه موتور برق ها با یک مدل ثابت انرژی برق تولید می کند که ممکن بود بیشتر از نیاز شما باشد اما در مدل های جدید تر تکنولوژی تنظیم ولتاژ اضافه شده است که ولتاژ ثابتی را ادائه می دهد. این ویژگی باعث کم شدن صدمات و خرابی دستگاه های شما می شود. بنابراین مدلی که انتخاب می کنید دقت کنید که این ویژگی را داشته باشد.

توان مصرفی

به این فکر کنید چه تعداد و چه نوع دستگاه های مد نظر دارید که می خواهید از موتور برق برای آن ها استفاده کنید تا بتوانید موتور برق مناسب را انتخاب کنید. برای این کار با انجام موارد زیر شروع کنید:

  • پلاک اطلاعات فنی دستگاه هایی که می خواهید از موتور برق برای آنها استفاده کنید چک کنید.
  • کل توان های مصرفی دستگاه را جمع کنید.
  • نصف عدد به دست آمده را به کل وات مصرفی اضافه می کنیم تا انرژی لازم برای شروع به کار هر دستگاهی به دست آید.

نکته ای که قابل توجه است: اگر شما از وسایل غیر ضروری مانند تلویزیون یا رادیو در زمان قطعی برق استفاده نکنید می توانید موتور برق کوچک تری تهیه کنید. برای مثال شما می توانید با یک موتور برق 1000 وات وسایل آشپزخانه مثل یخچال، تلویزیون و تعدادی لامپ را راه اندازی کنید و یا با مدل 5000 وات دستگاهی مثل اره میزی راه اندازی کنید و هر چه قدرتمند تر باشد می توانید دستگاه های بیشتری را روشن کنید.

ژنراتور استندبای standby

نوع سوخت: سوخت ژنراتور های استندبای گاز طبیعی یا پروپان می باشد. سوخت پروپان دارای قیمت پایین می باشد و قابل دسترس می باشد. اگر ظرفیت باک ژنراتور اضطراری شما 250 گالون باشد شما می توانید به مدت 2 هفته از آن بسته به مقدار مصرف از آن بهره ببرید. در مورد خرید این نوع ژنراتور ها که با گاز طبیعی کار می کنند نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که فشار گاز منطقه شما ضعیف یا قوی است. بسته به مقدار فشار گاز ژنراتور مناسب را خریداری نمایید.

نصب و جاسازی

باید توجه کنید پس از نصب و راه اندازی این نوع ژنراتورها دیگر نمی توانید جای آن را تغییر دهید. بنابراین قبل از نصب و راه اندازی در لبتدا جای آن را تعیین کنید. این موتور برق ها معمولاً این نوع ژنراتورها در رنگ های خاکستری، مشکی و قهوه ای ارائه می شود. همچنین شما باید صدای تولید شده توسط ژنراتور را در نظر داشته باشید که صدای بلندی نداشته باشد تا باعث آزار سایر همسایه ها نشود.

جنس محافظ

این مدل ها از ژنراتورها معمولاً دارای قاب محافظ می باشند که از ژنراتور در برابر باد و باران محافظت می کند و معمولاً از جنس استیل گالوانیزه ساخته می شود.

سیستم خنک کننده

این نوع ژنراتورها حرارت بالایی تولید می کند و این حرارت توسط سیستم خنک کننده آبی که شامل فن و رادیاتور می باشد کاهش می یابد.

ژنراتورهای پرتابل (قابل حمل)

موتور برق های قابل حمل دارای 2 نوع سیستم راه اندازی می باشد. 1- هندلی 2- استارتی

در مدل هندلی نحوه روشن شدن موتور مانند دستگاه هایی نظیر چمن زن و علف زن می باشد که با کشیدن هندل دستگاه روشن می شود ولی نکته ای وجود دارد این است که در شرایط آب و هوایی نامساعد یا ضروری این سیستم ناکار آمد می شود و سیستم استارتی پیشنهاد می شود که با فشار دادن یک دکمه می توانید دستگاه را روشن کنید.

خروجی دستگاه

توان موتور برق شما به میزان انرژی که تولید می کند مشخص می گردد اما تعداد خروجی که دارد هم بر این مقدار تأثیر گذار می باشد. اکثر موتور برق ها به طور معمول دارای 2 یا 4 خروجی می باشد. برای مثال اگر از موتور برق می خواهید برای 2 الی 3 دستگاه استفاده کنیدموتور برق با 2 خروجی کافی است ولی اگر شما می خواهید استفاده های بیشتری بکنید بهتر است که موتور برق با 4 خروجی تهیه کنید.

مدلی از موتور برق ها وجود دارد که به نام موتور برق جوش شناخته می شود که موتور برق و دستگاه جوش با هم ترکیب شده است که شما می توانید از آن به عنوان دستگاه جوش استفاده کنید و هم از آن انرژی الکتریکی برای راه اندازی دستگاه های دیگر استفاده کنید.

قابلیت حمل و نقل موتور برق

اگر شما می خواهید موتور برق را داخل پارکینگ خانه خود نگهداری کنید و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید موضوع حمل و نقل آن نباید مهم باشد ولی اگر شرایط به صورتی باشد که باید موتور برق را از مکانی به مکان دیگر انتقال دهید حمل موتور برق اهمیت پیدا می کند. هر چه موتور برق قوی تر باشد وزن آن بالاتر می رود و باید این مدل هارا از نوع 4 چرخ انتخاب کرده تا حمل و نقل آن آسان باشد.

نوع سوخت و مدت زمان کار

در موتور برق های پرتابل از دو نوع سوخت پروپان و بنزین می توان استفاده کرد. پروپان به عنوان سوخت پاک شناخته می شود و می تواند در باک موتور برق باقی بماند بدون اینکه مشکلی پیش بیاید. در مورد بنزین قضیه فرق می کند به طوری که با ماندن بنزین در باک باعث فاسد شدن بنزین و خرابی اجزای داخلی موتور برق شود.

مدت زمان کارکرد در بین این دو نوع مدل موتور برق از لحاظ سوخت مصرفی نوع بنزینی آن نسبت به موتور برق با سوخت پروپان بیشتر است.

کاربرد و نکات ایمنی

موتور برق های سایز کوچک بهترین گزینه برای اشخاصی است که در گردش ها و مسافرت های خود به برق نیاز دارند اما در مورد استفاده از موتور برق در محیط های بزرگ باید موتور برق با توان بالایی تهیه کنید. همچنین به دلیل انتشار گاز سمی مونوکسید کربن از موتور برق حتماً از موتور برق در فضای باز استفاده کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>