اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


علف تراش


همه آن چیزی که قبل از خرید تیغه علف تراش باید بدانید

زمانی می رسد که مزرعه و باغ شما پر از علف های هرز شده است و اگر می خواهید مزرعه تان تمیز و مرتب به نظر برسد باید به سراغ دستگاه علف تراش بروید. انتخاب صحیح تیغه علف زن همیشه فاکتوری تعیین کننده برای اثربخشی هر چه بهتر عملیات وجین کردن علف ها می باشد. پس می توان انتخاب بهترین تیغه برای علف تراش را یک الویت دانست تا در نهایت باغچه شما مرتب و زیبا شود.

با این حال بسیاری از افراد قبل از خرید تیغه، بین استفاده از دستگاه علف تراش و دستگاه حاشیه زن تردید دارند. گرچه هر دوی این دو دستگاه ها برای وجین کردن و کندن توده علف های هرز طراحی شده اند اما قابلیت و توانایی های هر دستگاه بسته به شرایط خاص متفاوت است. اگر در این باره شما هم تردید دارید راهنمایی زیر قطعاً به شما کمک خواهد کرد.

موارد استفاده علف تراش و حاشیه زن

با استفاده ازعلف تراش می توان کارهای زیادی نظیر پاکسازی و مرتب کردن حیاط و محوطه، کناره های حصار و هرس کردن درختان را انجام داد. از سویی دیگر با استفاده از حاشیه زن می توانید کارهای جزئی را در اطراف خانه و باغچه تان انجام دهید.

به طور خاص اگر قصد هرس شاخ و برگ های درختانتان و کناره های محوطه و حصار را دارید که با استفاده از ماشین چمن زنی نمی توان به آنجا دسترسی پیدا کرد یا در مناطقی که شیب زمین تند است، بکارگیری دستگاه علف تراش انتخابی عالی است. همچنین از حاشیه زن در قسمت هایی از باغچه که نیاز به زیباسازی و کوتاهی مختصر دارد باید استفاده کرد.

توان موتور علف تراش و حاشیه زن

درباره توان موتور، باید به این نکته اشاره کرد که توان موتور علف زن بیشتر از حاشیه زن می باشد. از علف تراش می توان برای انجام کارهای سنگین تر استفاده کرد و همچنین علف تراش سر و صدای بیشتری را نسبت به حاشیه زن تولید می کند. به همین علت هنگام خرید تیغه علف تراش، سر و صدای تولیدی تبدیل به یک فاکتور مهم می شود.

وزن دستگاه

با تعاریفی که بیان شد حاشیه زن ها غالباً از علف تراش ها سبک تر هستند. به همین دلیل اکثر افراد در صورتی که نیاز به قطع علف های ضخیم و کلفت و هرس درختان ندارند، حاشیه زن را انتخاب می کنند.

تیغه دستگاه

در حالی که از تیغه هایی با الیاف نایلونی در حاشیه زن ها استفاده می کنند، برای علف تراش ها از تیغه های فلزی استفاده می کنند. اگر مدت زمان استفاده یکسانی را برای هر دو تیغه در نظر بگیریم، تیغه حاشیه زن ها با دوام تر می باشند. البته این بدین معنی نیست که نباید برای استفاده طولانی مدت یک علف تراش بخرید. در هر صورت خرید علف تراش برای اینکه باغچه ای تمیز و مرتب داشته باشیم یک سرمایه گذاری ارزشمند تلقی می شود.

چرا شما باید یک تیغه علف تراش داشته باشید؟

راحتی

تیغه های علف تراش به اندازه کافی تیز و قدرتمند هستند که با آن بتوان حجم زیادی از علف های هرز را وجین کرد. علف هایی که با چمن زن و حاشیه زن نمی توان کوتاه کرد. همچنین از آن می توان در مناطقی که امکان ورود ماشین آلات بزرگ و سنگین نیست، استفاده کرد.

وقتی که اپراتور ها با دستگاه کار می کنند، قدرت بالای دستگاه موجب نگرانی هایی درباره ایمنی دستگاه می شود. با این حال به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت دستگاه علف تراش با توجه به میزان تحت کنترل بودن علف تراش در هنگام روشن شدن بسته به میزان بار روی دستگاه در هنگام کار تعیین می شود.

تطبیق پذیری

بر روی اکثر علف تراش ها، می توان تیغه های مختلف را نصب کرد. این قابلیت باعث انعطاف پذیری دستگاه در برش انواع مواد می شود. همچنین در ازای نگهداری مناسب باعث دوام زیاد آن و مزایایی برای کاربران در طولانی مدت می شود.

برای اطمینان از عملکرد خوب تیغه، چک کردن منظم تیغه اهمیت بالایی دارد. به خصوص هنگامی که در مناطق صخره ای و پر از سنگلاخ کار می کنید یا شاخه های زمخت را کوتاه می کنید، چک کردن و تیز کردن تیغه به طور مکرر برای افزایش طول عمر تیغه ضروری است.

نگرانی های ایمنی

هنگام کار بر روی مراتع یا اطراف حصارها که می توان از چمن زن هم استفاده کرد، جایگزینی علف تراش انتخابی ایمن تر است. علف تراش را می توان به راحتی در زمین ها و تپه های شیب دار و در شاخ و برگ های ضخیم استفاده کرد. استفاده از علف تراشی که تیغه آن با کیفیت است بیشتر از سایر ماشین آلات موثرتر است.

در هنگام خرید تیغه به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

تعداد دندانه ها

به عنوان یک قاعده کلی، هر چه تعداد دندانه های تیغه بیشتر باشد، تیغه قدرتمند تر است. با این حال، استفاده از تیغه با دندانه های زیاد توصیه نمی شود. در عوض شما باید حجم و نوع کارتان را تعیین کنید تا با توجه با آن تیغه با چه تعداد دندانه هایی را انتخاب کنید.

برای مثال اگر قصد انجام پروژه های سبک و متوسطی نظیر قطع درختچه ها و کوتاه کردن علوفه هرز را دارید، استفاده از تیغه با 30 الی 40 دندانه برای این کار ایده آل است. و اگر هم قصد انجام کارهای سنگین و هرس کردن شاخ و برگ های درختان را دارید، استفاده از تیغه با 80 الی 120 دندانه انتخابی هوشمندانه است.

جنس تیغه

اکثر تیغه های علف تراش از فولاد با کیفیت ساخته می شوند تا از دوام و کارآیی آن اطمینان حاصل شود. هر چه کیفیت فولاد تیغه بالاتر باشد، قیمت تیغه هم بیشتر است. اما اگر قصد انجام کار سنگین را ندارید، بهتر است از یک تیغه فولادی با قیمت مناسب استفاده کنید. در غیر این صورت برای انجام پروژه های سنگین از تیغه با جنس فولاد کاربید استفاده کنید.

سایز توپی تیغه علف تراش

توپی تیغه (حلقه وسط تیغه)، جایی است که می توانید تیغه را نصب کنید. به همین جهت قبل از خرید تیغه، مطمئن شوید که تیغه متناسب با مدل علف تراشتان باشد. هر گونه اشتباهی در خرید تیغه می تواند باعث شود که نتوانید به درستی تیغه را به دستگاه متصل کنید و احتمال بروز آسیب هنگام نصب یا جداکردن تیغه یا هنگام کار با تیغه وجود دارد.

قطر تیغه علف تراش

با افزایش قطر تیغه، قدرت تیغه هم افزایش می یابد. به طور معمول برای انتخاب سایز تیغه سه انتخاب وجود دارد.

  • تیغه 8 اینچ
  • تیغه 9 اینچ
  • تیغه 10 اینچ

هر چه تیغه بزرگ تر باشد، نیاز به دستگاه قوی تر و با دوام تر برای کار با آنها را دارد و هر چه موتور متناسب با تیغه انتخابی نباشد و ضعیف باشد، سرعت نهایی تیغه هم پایین تر خواهد آمد. و همچنین ممکن است تیغه در برابر خطر مقاومت و بازدارندگی را نداشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>