اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیستم آبیاری

در سیستم های کشاورزی تعمیر و نگهداری سیستم آبیاری قطره ای و قطره چکان ها با حجم کم، ضروری تر، وقت گیر و پیچیده تر از تعمیر و نگهداری سیستم های آب پاش معمولی می باشد. دلیل اصلی این امر آناست که سر آب پاش ها نسبت به قطره چکان ها بیشتر در معرض دید و قابل رویت هستند و مشکلات مربوط به آن ها به راحتی آشکار شده و خود را نشان می دهد، اما سیستم آبیاری قطره ای به طور معمول در زیر خاک بوده و مشکلات آن ها به وضوح قابل تشخیص نیست.

همچنین سیستم آبیاری قطره ای که در آن از قطره چکان ها استفاده می گردد دارای اجزای اضافی بوده که به طور معمول بر روی سیستم های آب پاش نصب نمی گردند.بر خلاف باور عموم، سیستم های قطره ای و قطره چکان ها می تواند سال های متوالی بدون مشکل کار می کنند، به ویژه اگر تعمیرات و نگهداری دوره ای در بازه های زمانی مشخص و به خصوص در آغاز و پایان فصول سال بر روی آن ها انجام پذیرد.

مراحل تعمیر و نگهداری قطره چکان

اول مولفه مهم جهت بازرسی، بررسی فیلتر است که معمولا در ابتدای سیستم و درست پس از شیر کنترل مشاهده می گردد. متاسفانه در اکثر سیستم های آبیاری قطره ای فیلترها نادیده گرفته شده و هرگز تمیز نمی شوند.

با بسته شدن سوپاپ شیر، پوشش فیلتر را باز و جدا کنید، بررسی کنید و در صورت لزوم صفحه یا دیسک را با یک قلم مو پاک نمایید. در صورتی که صفحه فیلتر آسیب دیده است باید آن را جایگزین نموده، همیشه جهت جایگزین نمودن صفحه فیلتر سعی کنید صفحه ای از جنس فولاد ضدزنگ را به کار ببرید.

همچنین لازم است در فواصل زمانی منظم آب را با فشار از خطوط لوله ها عبور دهید. برای انجام این کار شیر کنترل فشار را از مسیر باز نموده و کلاهک (یا سایر اتصالات) در انتهای لوله 2/1 و 4/3 را باز کنید. اجازه دهید آب به مدت یک دقیقه یا دو با بیشترین فشار عبور کند، تا زمانی که مطمئن شوید آب به طور کامل شفاف بوده و تمامی رسوب ها داخل لوله ها شسته شده است. اگر چند خط متعدد در یک سیستم واحد وجود دارد، آن ها را در لحظه با فشار آب بشویید.

پس از شستشوی خطوط با جریان آب بالا، سیستم را خاموش کنید و تمام قطاع لوله ها را بررسی چشمی نمایید تا فاقد هرگونه نشت باشد. همچنین آب پاش ها فاقد هرگونه نشت میکرونی، انسداد و دارای جریانی مناسب باشند.

در پایان اگر یک تنظیم کننده فشار بر روی سیستم نصب شده است، با نصب یک گیج فشار در انتهای سیستم اطمینان حاصل کنید که تنظیم کننده فشار به درستی و بدون نقص عمل می کند. اگر فشار بالاتر از حد تنظیم کننده فشار (رگلاتور) باشد، رگلاتور باید تعمیر یا تعویض گردد.

در این قسمت یک چک لیست سالانه برای شما ایجاد نموده ایم تا تعمیر و نگهداری از سیستم آبیاری قطره ای و حفاظت از قطره چکان ها و لوله های دریپر را برای شما سهل و آسان نماییم.چک لیست سالانه جهت حفاظت از قطره چکان و سیستم آبیاری قطره ای:

  • با فشار آب را از سیستم عبور دهید.
  • فیلتر خود را بشویید و صفحه آن را تمیز کنید (مگر اینکه شما یک فیلتر خودشوینده داشته باشید)
  • سیستم خود را روشن نموده و چک نمایید و مطمئن شوید که آب به صورت مناسب جریان دارد.
  • آیا قطره چکان های مسدود شده، آسیب دیده یا لوله های صدمه دیده در مسیر آبیاری قطره ای وجود دارد؟
  • قطره چکان های مسدود شده را با جوش شیرین بشورید یا در سرکه بجوشانید.
  • اگر قطره چکان در هنگام کار ترکیده می شوند یا در تمام مدت آب را اسپری نمی کنند، از فشارسنج برای کنترل فشار سیستم استفاده کنید.
  • قطره چکان های آسیب دیده را تعویض کنید.
  • سیستم آبیاری قطره ای خود را با گذراندن آب گرم از داخل لوله ها و قطره چکان ها تمیز نمایید.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>