اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تمیز کردن بتونیر

همیشه تأکید نموده ایم که پس از آنکه بتونیر را مورد استفاده قرار دادید، سطوح آن و داخل دیگ را به طور کامل شستشو و تمامی بتن ها را از سطوح آن پاک کنید. حال این سوال پیش می آید که اگر پس از استفاده بتونیر از آن استفاده نکردیم و به مدت زمان طولانی آن را رها نمودیم و بتن به طور کامل در داخل و روی دیگ خشک گردید، راه حل چیست؟

در این مقاله یک روش مطمئن برای تمیز نمودن بتونیر که سیمان بر روی آن سفت گردیده و تقریبا غیرقابل استفاده گردیده است بیان نموده ایم. روش زیر می تواند رنگ را از روی بتونیر از بین ببرد، اما راه حلی به جز این مورد برای بتنی که بر روی دیگ و داخل آن سفت شده و بتونیر را غیرقابل استفاده نموده است، وجود دارد؟

روش تمیز کردن بتونیری که بتن بر روی آن عین سنگ گردیده است:

دیگ را از روی بتونیر باز کنید.باز کردن دیگ از روی بتونیر به طور معمول با چرخاندن آن در خلاف جهت گردش دیگ ممکن می گردد.دیگ بتونیر را بر روی زمین گذاشته و داخل آن هیزم و مقداری کاغذ بریزید و با کبریت آن را روشن نماید.دیگ باید به صورتی قرار گیرد که هوا در داخل آن جریان پیدا نموده و آتش در دیگ میکسر بسوزد. اگر دیگ را عمودی قرار دهید آتش از درون آن خارج خواهد شد.

پس از روشن شدن، حدود 1 ساعت آتش را روشن نگه دارید.همچنین شما می توانید کمی ذغال جهت روشن ماندن آتش و حفظ گرمان نیز به داخل دیگ اضافه کنید. پس از حدود یک داست، دیگ به شدت داغ خواهد شد. (در هنگام دست زدن به دیگ میکسر که داغ گردیده بسیار مراقب باشید)

با آب سرد بیرون دیگ بتونیر را خنک نمایید. خاکسترها و ذغال ها را از داخل دیگ بتونیر خالی کنید.دیگ را بر روی شاسی میکسر نصب کنید.با استفاده از یک چکش چنگگ دار یا یک قلم و چکش بتن های سفت شده بر روی دیگ را بکنید. این عملیات ممکن است اندکی زمان بر باشد و بسته به اینکه چقدر بتن بر روی دیگ نشسته است، تعیین می گردد.

از ضربه زدن به بیرون دیگ توسط چکش جدا خودداری نمایید. این عمل باعث آسیب رسیدن به دیگ بتونیر گردیده و خطر تاب برداشتن و سوراخ شدن آن را به وجود می آورد.هنگامی که بتن ها از دیگ کنده شد، توسط فرمان دستی آن را بچرخانید تا تمامی نخاله ها از داخل دیگ خارج گردد.

مقداری آب در داخل دیگ میکسر ریخته و تعدادی آجر یا خرده سنگ داخل دیگ بریزید و حدود 30 دقیقه آن را بگردانید. سعی کنید در هنگام این عملیات اندکی دیگ را در حال شیب دار قرار دهید تا بر روی لبه های دیگ خط نیافتد.سنگ ها و آب را از داخل دیگ میکسر بتن خالی کنید.حال شما یک بتونیر تمیز دارید که به راحتی می توانید با آن کار کنید.

پس از تمیز کردن دیگ میکسر پس از هر بار استفاده بتونیر، داخل دیگ را با مقداری گازوئیل تمیز کنید. قبل از درست کردن یک ملات جدید در دیگ میکسر، داخل دیگ را به طور کامل خشک کنید زیرا وجود گازوئیل مخلوط بتن را مختل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>