اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور علف زن

اگر قصد دارید علف تراش را برای برش علف های هرز و هرس نمودن استفاده نمایید و علف زن روشن نمی شود و کار شما را با مشکل مواجه می نماید، حتما این مطلب را بخوانید. این مقاله مهم ترین علل خرابی و راهکارهای عالی جهت رفع آن را بیان می کند تا در هنگام کار با دستگاه علف زن پشتی یا دوشی با مشکل مواجه نشوید.

اگر شما چند بار هندل علفزن دوشی پشتی را را کشید و باز هم موتور علفزن روشن نشد و بوی بنزین حس کردید، به احتمال زیاد دلیل آن سرریز شدن بنزین می باشد. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا بنزین کاملا تبخیر شود، سپس مجددا تلاش کنید.اگر باز هم دستگاه علف تراش روشن نشد، به احتمال زیاد مشکل از قسمت های زیر است:

  • شمع ها
  • فیلتر هوا
  • سوخت
  • کاربراتور
  •  شیر بنزین

تمامی این موارد را بررسی و مشکل آن ها را حل کنیم تا بتوانیم دستگاه را راه اندازی کنیم.

چک کردن شمع ها

شمع ها را چک کنید و اگر آن ها به وسیله بنزین مرطوب شده اند، رطوبت بنزین را از بین ببرید.اگر موتور شما به درستی کار نکند، باعث شده شمع های شما داغ شود، همچنین کثیف بودن فیلتر هوا بر روی عملکرد شمع ها تأثیر منفی می گذارد.

اگر شمع های موتور علفزن کثیف هستند با یک سنباده مخصوص رسوب ها را از روی الکترودها پاک کنید. اگر فیلر دارید به واسطه آن فواصل بین شمع ها را اندازه گیری کنید. فاصله شمع ها باید در حدود 0.5 میلیمتر باشد.اگر فاصله بین شمع ها زیاد است از یک انبردست جهت کم کردن فواصل بین آن ها استفاده کنید.

شمع ها در بدترین حالت باید حدود 100 ساعت کارکند پس در صورتی که به این میزان ساعت نزدیک شدید یک روش آسان و ارزان برای تعمیر روشی است که بیان نمودیم.

چک کردن فیلتر هوا

قدم بعدی چک کردن فیلتر هوا می باشد. بریدن علف های هرز فیلتر هوا را مسدود نمی کند اما اگر در محیطی گرم و خشک و حاوی گرد و خاک کار می کنید امکان به وجود آمدن این مشکل بسیار زیاد است.

برای تمیز کردن گرد و خاک فیلتر هوا را جدا نموده و چندین ضربه به آن بزنید و اگر فیلتر هوا علف زن از نوع قابل شستشو است، می توانید به طور کامل آن را شستشو داده و تمیز کنید، همچنین قبل نصب بر روی دستگاه فیلتر را کاملا خشک نمایید.

مشکل کاربراتور علف زن

یکی از آخرین مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد، کاربراتور خواهد بود. یکی از مهم ترین دلایل جهت انکه علف تراش شما روشن نمی شود، انسداد کاربراتور به وسیله کثیفی بنزین می باشد. کیفیت سوخت مورد استفاده بسیار اهمیت داشته و کثیفی های موجود در سوخت ممکن است باعث انسداد کاربراتور گردد.

تعویض کاربراتور دستگاه علف زن

اگر شما در حدود 2 سال است که از علفزن استفاده می کنید و در حال حاضر دستگاه روشن نمی شود، به احتمال زیاد مشکل اصلی از کاربراتور است. یک از بهترین راه ها جهت صرفه جویی در هزینه ها تمیز کردن و تنظیم دوره ای کاربراتور دستگاه علف زن است.

این روش تمیز نمودن در کوتاه مدت جوابگو خواهد بود اما پس از گذشت مدت زمان طولانی از عمر کاربراتور هنگامی که به خرابی های این چنینی برمی خورید، بهترین راهکار تعویض کاربراتور علف زن است.

شیر بنزین موتور علف زن

اگر بخواهیم به طور ساده در مورد این قسمت از علف تراش صحبت کنیم وظیفه شیر برقی تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی می باشد. اگر شمع ها را تعویض کردید و باز هم جرقع ایجاد نشد، مشکل از شیر بنزین دستگاه علفزن بوده و باید آن را تعویض نمود.

علف زن، علف تراش، حاشیه زن

با وجود اینکه که دستگاه علفتراش با نام های مختلف شناخته می شود، اما اساسا تمامی این نام ها برای یک دستگاه است. بعضی ها از علف زن ها دارای تجهیزات اضافی مانند تیغه فلزی، تیغه یونجه چین و تجهیزات مختلفی بودی که در اکثر این مدل ها وزن دستگاه بیشتر خواهد بود و همچنین موتور علف زن حجم موتور بیشتر و قدرت بالاتری خواهد داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی:
علت نه چرخیدن یا کند چرخیدن تیغ دستگاه علف تراش دوشی چیست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

محمد جعفری:
باسلام علت اینکه علفتراش چهار چرخ بعد استارت روشن میشه وسریع خاموش میشه چیه لطف کنید جواب بدین ممنون میشم
عیسی آذرگمان:
علت اینکه دستگاه علف زن پس از حدود۵دقیقه کارکردن و علف زدن خودبخودگاز نمی خورد و خاموش میشود چیست
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>