اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نارگیل

واردات نارگیل:
یکی از انواع میوه هایی که در کشور ایران طرفداران زیادی دارد نارگیل می باشد. البته که باید بدانید به دلیل کاشت محدود آن در کشور ایران حجم زیادی از این میوه در دسترس افراد قرار نمی گیرد. با واردات نارگیل، بازرگانان و تاجران توانسته اند تعداد و حجم این میوه خوشمزه را در کشور ایران افزایش دهند.

البته که باید بدانید کشورهای زیادی هستند این میوه را در حجم زیاد تولید می کنند، ولی بازرگانان ایرانی تنها از کشورهای خاصی می توانند آن را وارد کشور نمایند. برای واردت این میوه به کشور ایران بهتر است به خوبی در مورد شرایط و مراحل آن اطلاعات لازم را به دست آورید.

اگر شما تخصص و تجربه زیادی در مورد واردات نارگیل ندارید می توانید از افرادی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت های لازم را دریافت کنید. کارشناسان شرکت های بازرگانی به خوبی با صادر کنندگان میوه نارگیل آشنایی دارند و به همین دلیل آنها را به شما معرفی می کنند.

برای واردات این میوه به کشور باید به خوبی و درستی مراحل آن را طی کنید تا بتوانید بدون اشکال و در کمترین زمان حجم زیادی از این میوه را وارد ایران نمایید. برخی از مهم ترین مراحلی که اهمیت زیادی دارد و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید را در ادامه بیان می کنیم تا اطلاعات تان در این زمینه افزایش پیدا کند.

مراحل واردات نارگیل از کشورهای خارجی: 
میوه های وارداتی که از کشورهای دیگر به ایران وارد می شوند محبوبیت بسیار زیادی دارند. افراد در واقع حاضر هستند که هزینه بیشتری را برای خرید آنها پرداخت کنند.

به همین دلیل بازرگانان و تاجران حجم زیادی از نارگیل را می توانند از کشورهای خارجی خریداری کرده و به دست مشتریان خود برسانند. تنها باید برای واردات نارگیل به درستی مراحل آن را طی کنند که این مراحل عبارت می باشد از:

انتخاب کشور صادر کننده نارگیل: 
شما اگر به عنوان بازرگان و یا تاجر می خواهید اقدام به واردات نارگیل نمایید باید به خوبی کشور صادر کننده را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید. کشورهای زیادی هستند که حجم زیادی از این کالا را به مشتریان خود تحویل می دهند.

شما باید بین انواع این کشورها یکی از آنها را که با کشور ایران روابط تجاری دارد انتخاب کنید. هند، اندونزی و فیلیپین از جمله کشورهای مهم صادر کننده نارگیل هستند که شما می توانید با آنها روابط تجاری برقرار نمایید.

دقت داشته باشید که در هر یک از این کشورها فروشندگان نارگیل بسیار زیاد هستند. هر یک از آنها قیمت متنوعی را برای صادرات نارگیل به شما ارائه می دهند. باید بین هر یک از آنها یکی را که قیمت مناسب تری را به شما برای خرید ارائه می دهد انتخاب کنید. در این زمینه بهتر است با کارشناسان شرکت های بازرگانی مشورت کنید، چرا که آنها به خوبی تمامی فروشندگان نارگیل را در کشورهای متنوع می شناسند.

آنها به شما بهترین فروشنده را معرفی می کنند که هم نارگیل های با کیفیتی دارد و همی قیمت مناسبی را زمان فروش به شما ارائه خواهد داد.

دریافت کارت بازرگانی: 
از دیگر مراحلی که برای واردات نارگیل اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت داشته باشید دریافت کردن کارت بازرگانی است. شما باید از طریق اتاق بازرگانی کارت بازرگانی خود را دریافت کنید. دقت داشته باشید که کارت بازرگانی دریافت شده شما باید در زمینه فعالیت واردات مواد غذایی باشد.

کارت های بازرگانی انواع مختلفی دارند و هر یک از انواع آنها را شما می توانید برای فعالیت های تجاری خاصی مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که برای دریافت کارت بازرگانی خود نیاز است مدارکی را تحویل دهید که در صورت ارائه دادن این مدارک کارت خود را در زمان کمتری می توانید دریافت کنید.

تعیین قیمت نارگیل و صادر کردن فاکتور فروش: 
بعد از اینکه کارت بازرگانی خود را دریافت کردید و مجاز به فعالیت تجاری گشتید باید با فروشنده صحبت کنید که قیمت نارگیل های وارداتی را برای شما مشخص کند. اگر قیمت مورد موافقت قرار گرفت باید از فروشنده درخواست کنید که فاکتور فروش را برای شما ارسال کند.

در این فاکتور هر یک از اطلاعاتی که مربوط به خریدار و فروشنده است را می توانید مشاهده کنید. نام اصلی این فاکتور، فاکتور پروفرما می باشد که باید برای فعالیت تجاری آن را دریافت نمایید.

وزن نارگیل های وارداتی، نحوه بسته بندی نارگیل ها، شیوه ارسال نارگیل ها و …. را شما می توانید در این فاکتور به خوبی مشاهده کنید. امضاء کردن این فاکتور به نشانه قبول کردن تمامی اطلاعات درج شده درون آن می باشد. بعد از اینکه فاکتور را امضاء کردید باید منتظر بار وارداتی خود بر اساس اطلاعات درون فاکتور باشید.

در صورتی که واردات نارگیل بر اساس آن فاکتور انجام نشده باشد شما قادر خواهید بود که بار را قبول نکنید و به فروشنده پس دهید. بنابراین باید زمان دریافت بار به خوبی آن را بررسی کنید و با فاکتور پروفرما آن را مورد مطابقت قرار دهید.

دریافت نمودن مجوزهای وارداتی نارگیل: 
از دیگر مراحلی که برای واردات نارگیل اهمیت دارد و باید انجام دهید این است که مجوزهای مورد نیاز جهت واردات این کالا را دریافت کنید. یکی از مهم ترین مجوزها را شما باید از سازمان بهداشت دریافت کنید و همچنین کد بازرگانی آن کالا را هم باید دریافت نمایید.

هر یک از انواع این مدارک که شما دریافت می کنید در گمرک مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که هر یک از آنها با کالای شما مطابقت نداشته باشد و یا یکی از آنها کم باشد بازرسین گمرک آن را قبول نمی کنند و به شما هم این مسئله را می گویند.

دریافت بیمه نامه وارداتی نارگیل: 
برای اینکه از واردات نارگیل خود خیالتان راحت باشد بهتر است آن را بیمه کنید. در این صورت اگر زمان باربری آسیبی به بار شود می توانید از بیمه خسارت وارد شده را دریافت کنید. البته که باید بدانید بعد از وارد شدن نارگیل های وارداتی شما به ایران نیاز است نارگیل ها را با استفاده از وسیله های حمل و نقل به مقصد برسانید.

بر همین اساس پیش از اینکه بار شما برسد باید یکی از شرکت های حمل و نقل را برای جابه جایی نارگیل‌ها انتخاب کنید و آنها را بیمه نمایید.

پرداخت هزینه و تعرفه های گمرک: 
گمرک برای ارائه دادن کالای وارداتی شما هزینه ای را دریافت می کند. این هزینه دریافت بر اساس نوع کالا و میزان آن می باشد. در واقع باید بدانید که اگر ارزش بار وارداتی شما بالا باشد و یا حجم آن هم بیشتر از کالاهای دیگر باشد، نیاز است که هزینه بیشتری را برای ترخیص کالا از گمرک پرداخت کنید. گمرک از شما هزینه ها را دریافت می کند و دلیل پرداخت آنها را هم به شما ارائه می دهد.

ترخیص نارگیل های وارداتی: 
در مرحله آخر که برای واردات نارگیل اهمیت دارد این است که نارگیل ها ار ترخیص سازید. تمامی مدارکی که برای ترخیص کردن نارگیل ها آماده کرده بودید را باید تحویل دهید تا بازرسین آنها را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

بازرسین گمرک بار وارداتی شما را هم به خوبی بررسی می کنند و سپس اجازه ترخیص آن را به شما ارائه خواهند داد. شما با استفاده از وسیله های حمل و نقل متنوع می توانید بار خود را از گمرک خارج سازید.

خلاصه:
یکی از انواع میوه هایی که در کشور ایران طرفداران زیادی دارد نارگیل می باشد. البته که باید بدانید به دلیل کاشت محدود آن در کشور ایران حجم زیادی از این میوه در دسترس افراد قرار نمی گیرد. با واردات نارگیل، بازرگانان و تاجران توانسته اند تعداد و حجم این میوه خوشمزه را در کشور ایران افزایش دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>