اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


بالابر ساختمانی

قیمت بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی از پرکاربردترین و پراستفاده ترین اجزا مورد استفاده در ساختمان های که به تازگی ساخت خود را شروع نموده اند یا ساختمان هایی که در حال بازسازی می باشند، به شمار می روند. این دسته از بالابرها در انواع بالابر ساختمانی 250 کیلویی، 500 کیلویی، 750 و 1000 کیلویی ساخته و به بازار عرضه می گردند. قیمت بالابر ساختمانی بستگی به چند پارامتر اصلی داشته که در این مقاله قصد داریم تمامی این پارامترها را برای شما شرح دهیم تا در هنگام خرید بالابر ساختمانی با مشکلی مواجه نشوید.

عوامل موثر بر قیمت بالابر ساختمانی

1- ظرفیت یا تناژ بالابر

تأثیرگذارترین عامل بر قیمت بالابر مصالح، تناژ دستگاه می باشد. دستگاه بالابر ساختمانی در انواع ظرفیت ها از بالابر تکفاز 250 کیلویی تا بالابر سه فاز 1000 کیلویی و به صورت تکفاز یا سه فاز تولید می شوند، هرچه تناژ و ظرفیت بالابر ساختمانی افزایش پیدا کند به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش می یابد.

2- کیفیت الکتروموتور مورد استفاده در بالابر مصالح

یک از مواردی که بر قیمت بالابر ساختمانی تأثیر چشمگیری می گذارد کیفیت الکتروموتور مورداستفاده در آن است. الکتروموتورها در مدل ها و انواع مختلف به بازار عرضه می گردند، در سایزهای تکفاز معمولا از الکترومتورو چینی، الکو، الکو آسیا و برندهای اروپایی برای مونتاژ بر روی بالابر ساختمانی استفاده شده و توصیه می گردند اما در سایزهای سه فاز از الکتروموتور موتورژن، الکتروموتور چینی و الکتروموتورهای اروپایی جهت مونتاژ بر روی بالابر مصالح استفاده می گردد.

به این مورد توجه داشته باشید که هرمقدار کیفیت سیم پیچ و قدرت الکتروموتور افزایش پیدا کند، به همان نسبت قیمت آن نیز افزایش پیدا می نماید.

همچنین به این مورد توجه داشته باشید که الکتروموتور بالابر ساختمانی در دو مدل 48 کیلویی و 33 کیلویی بر روی دستگاه مونتاژ می گردند، در هنگام خرید بالابر ساختمانی توجه داشته باشید حتما الکتروموتور مورد استفاده 48 کیلویی باشد چون الکتروموتور 48 کیلویی که به آن الکتروموتور سنگین نیز می گویند، دارای کیفیت، سیم پیچ بهتر و قدرت بیشتری نسبت به نوع معمولی بوده و میزان آمپر کمتری در هنگام کار می کشد. فروش بالابر ساختمانی با الکتروموتور سبک خطرآفرین بوده و به هیچ وجه توصیه نمی گردد.

3- کیفیت گیربکس مورد استفاده در بالابر مصالح

گیربکس بالابر ساختمانی بر روی قیمت بالابر ساختمانی تأثیر مستقیم می گذارد.گیربکس بالابر ساختمانی بسته به ظرفیت بالابر تغییر نموده و با توجه به نوع آن و ظرفیت بالابر انتخاب می گردد. به طور معمول بر روی بالابر ساختمانی 250 کیلویی گیربکس مدل VF86، بر روی بالابر ساختمانی 500 کیلویی گیربکس مدل VF110 و بر روی بالابر ساختمانی 1 تن از گیربکس مدل VF130 و VF150 استفاده می نمایند.

گیربکس ها در انواع چینی و ایرانی و با برندهای بهکار اصفهان و شاکرین اصفهان بر روی بالابر ساختمانی مونتاژ می گردند که به طور معمول قیمت گیربکس بالابر ساختمانی چینی ارزان تر از انواع دیگر بوده، جهت بالابرهای ساختمانی 350 کیلویی و 500 کیلویی به طور معمول از گیربکس بهکار اصفهان و جهت بالابرهای 1 تن و ظرفیت های بیشتر جهت بالابردن ضریب اطمینان از گیربکس با برند شاکرین اصفهان استفاده می نمایند.

4- کیفیت جعبه بالابر ساختمانی

یکی از عوامل موثر بر قیمت بالابر ساختمانی، جعبه مورد استفاده در آن می باشد. جعبه به قسمتی گفته می شود که قطعات الکتروموتور، گیربکس، وینچ، سیم بکسل همگی در کنار هم داخل آن قرار می گیرند. هرچه بالابر قوی تر و ظرفیت آن بیشتر باشد به همان نسبت جعبه بزرگ تری باید برای آن استفاده گردد.

5- کیفیت پایه ها و ریل مورد استفاده در بالابر مصالح

کیفیت پایه و ریل مورد استفاده در بالابر ساختمانی بر روی قیمت تمام شده آن تأثیر مستقیم دارد. هرچه پایه ها و ریل ضخیم تر باشد مطمعنا قیمت بالابر ساختمانی به همان نسبت افزایش پیدا خواهد نمود.کیفیت پایه ها بسته به شماره لوله ای که از آن تهیه شده اند و کیفیت ریل بسته به ضخامت ورقی که از آن تهیه شده متغیر است و این امر بر قیمت بالابر ساختمانی تأثیر مستقیم می گذارد. خرید بالابر ساختمانی با پایه و ریل ضعیف توصیه نمی گردد و کار با چنین بالابرهایی بسیار خطرآفرین خواهد بود.

6- کیفیت سیم بکسل نصب شده بر روی بالابر ساختمانی

کیفیت سیم بکسل و جنس آن نیز تأثیر زیادی بر روی قیمت بالابر ساختمانی دارد. بر روی بالابر ساختمانی 250 و 500 کیلویی معمولا از سیم بکسل نمره 8 و بر روی بالابرهای ساختمانی 1 تن از سیم بکسل نمره 10 یا بالاتر استفاده می گرد، همچنین نتاب بودن سیم بکسل در بالابر ساختمانی 1 تنی جز مواردی است که حتما باید به آن توجه گردد تا در هنگام خرید بالابر ساختمانی با مشکلی مواجه نگردید.

7- کیفیت کلید بالابر ساختمانی

کلید بالابر ساختمانی و برند آن نیز بر روی قیمت بالابر ساختمانی تأثیر زیادی دارد. کلید نصب شده بر روی بالابر ساختمانی در مدل های چینی و ایرانی در بازار موجود بوده که معمولا کلیدهای ایرانی نصب شده بر روی بالابر، کیفیت مناسب تری نسبت به نوع چینی داشته و این دسته از کلیدها طول عمر بیشتری دارند. از معروفترین برندهای ساخت کلید بالابر در ایران می توان به برند پویان، پارس صنعت و پویا اشاره نمود.

8- ریموت بالابر ساختمانی (کنترل از راه دور بالابر ساختمانی)

اگر نیاز است بالابر ساختمانی از راه دور کنترل شود و برای هربار استارت و متوقف کردن آن اپراتور مجبور نباشد به بام ساختمان مراجعه نماید، می توان از ریموت بالابر ساختمانی استفاده نمود.در صورت نصب ریموت قیمت بالابر ساختمانی افزایش پیدا نموده اما این قابلیت را پیدا می کند که بتوان آن را از راه دور کنترل نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>