اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


اره موتوری

مزایا اره موتوری

اصلی ترین مزیت اره موتوری سرعت بالای آن است. بریدن الوار و درختان با اره دستی کار بسیار سختی است که با استفاده از اره موتوری به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. با یک حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که چطور برش با استفاده از اره موتوری 5 تا 10 بار سریع تر انجام می گیرد. فکر می کنید از یک تنه درخت چند تخته چوب را می توان به دست آورد. شاید 10 یا 15 تا؟

حالا به این فکر کنید که اره کردن یک تخته چوب از تنه درخت با اره دستی چه کار دشواری می تواند باشد؛ حال برش کل تنه درخت حداقل 10 برابر از لحاظ زمانی بیشتر به طول می انجامد این در صورتی است که انرژی شما ثابت باشد و تیغه شما ذوب نشود. با این حساب استفاده از اره موتوری 10 برابر بیشتر در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده اید.

بیایید با هم یک فرض پیچیده تری را بررسی کنیم. بیایید فرض کنیم درختی دارید به قطر 30 سانتیمتر (تقریباً 1 فوت) و یک اره برقی که با هر بار تماس زنجیر با چوب برشی به اندازه 0.5 میلیمتر ایجاد می کند. این به این معنی است که زنجیر باید 600 بار از چوب عبور کند.

حال اگر از یک اره موتوری پر قدرت با سرعت 2800 دور / دقیقه (برای ساده سازی 3000 دور) استفاده کنیم. از لحاظ تئوری فقط در عرض 20 ثانیه این 600 بار عبور از چوب و قطع کامل درخت انجام می شود. البته این محاسبات تئوری بوده و در عمل کمی بیشتر در حد یک دقیقه عملیات برش طول می کشد.

حالا اگر از یک اره دستی استفاده کنید چقدر طول می کشد؟ فرض کنیم که اره دستی که دارید همان تعداد دندانه اره موتوری را داشته و طول و سایز آن یکسان باشد. مانند مثال قبل شما به این نیاز دارید که 600 بار چوب را برش دهید.

حال اگر با سرعت ثابت کار کنید و هر برش شما 1 ثانیه طول بکشد نهایتاً در 600 ثانیه (10 دقیقه) کار را به اتمام می رسانید. اما در عمل شما خسته خواهید شد و با هر بار دست کشیدن از اره کردن زمان بیشتری را تلف خواهید کرد.تمامی دو مورد مقایسه ای که صورت گرفت بر پایه حدسیات انجام گرفت. اما در هر صورت استفاده از اره موتوری انجام پروسه برش را 5 تا 10 برابر سریعتر می کند.

معایب اره موتوری

دو تا از بزرگ ترین معایب اره موتوری بحث ایمنی و نحوه نگهداری از دستگاه است. اگر چه پس از آموزش مناسب هر شخص بزرگسال نسبتاً قوی می تواند از اره موتوری استفاده کند اما در کل این دستگاه بسیار خطرناک می باشد.

بزرگ ترین ریسک و خطر اره موتوری لگد زدن دستگاه می باشد در جایی که زنجیر دستگاه بر روی چیزی گیر کرده اما در عین حال موتور روشن است و دوران می کند. بنابراین اره موتوری در این وضعیت به اصطلاح لگد زده و به سمت سر اپراتور پرت می شود. (می توان این حرکت را مطابق با قانون عمل و عکس العمل یعنی قانون سوم نیوتن دانست) بنابراین می توان نتیجه گرفت همیشه یک خطر بالقوه در هنگام کار با این دستگاه وجود دارد.

مشکل بزرگ دیگر در اره موتوری میزان نگهداری است که دستگاه نیاز دارد. استفاده از اره دستی راحت است و به نگداری نیازی ندارد. به طوری که با هر بار برش خاک اره تولید شده و از شیار محل برش روی زمین می ریزد. در اره موتوری خاک اره بسیار ریز هستند و می تواند در درون دستگاه به راحتی گیر کرده و با روغن روانکاری زنجیر اره مخلوط شود و تشکیل لایه ای لجنی را دهد.

این مسئله باعث می شود که دستگاه به طور مرتب باید تمیز شود. در همین ارتباط با رجوع به کاتالوگ دستگاه چک لیست تمامی مواردی را که قبل از راه اندازی باید به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه بررسی شود را انجام دهید. این درست است که استفاده از اره موتوری برای بریدن چوب باعث صرفه جویی زیاد در وقت می شود اما در مقابل باید زمان صرف شده جهت تمیز کردن و نگهداری دستگاه هم در نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>