اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برنج پاکستانی

تجارت برنج پاکستانی:
کشور پاکستان امروزه از موقعیت بسیار خوبی در صنعت کشاورزی برخوردار است و صادرات و فروش برنج پاکستانی از مهم ترین فعالیت ها و صنعت نقش پر رنگی در اقتصاد کشور پاکستان ایفا می کند.

این کشور سالانه 10 میلیون تن برنج تولید می کند که رد کشور ما به برنج باسماتی معروف است. مشهورترین نوع برنجی که در کشور پاکستان تولید می شود رقم باسماتی است که طعم و مزه آن در جهان بسیار محبوب بوده وطرفداران خود را دارد.

قیمت روز برنج پاکستانی:
با توجه به اینکه برنج یکی از اقلام مهم در سبد غذایی مردم به شمار می رود برای جلوگیری از ایجاد نوسانات قیمتی در بازار، شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام به واردات برنج پاکستانی و هندی می کند و با برند برنج جی تی سی (GTC) در بازار موجود است و با تعرفه و ارز دولتی در بازار پخش می شود.

این محصول به صورت سهمیه ای در مناطق مختلف کشور توسط نمایندگان برگزیده توزیع می شود. برنج جی تی سی نسبت به سایر مارک های موجود در بازار مانند محسن، طبیعت، مژده و… قیمت کمتری دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت های بازار و قیمت روز برنج پاکستانی با فروشندگان حاضر بر روی بازار باسکول به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید.

برنج های خارجی مانند پاکستانی، برنج هندی و تایلندی پیش از پخت، در مقایسه با برنج ایرانی دارای رنگ تیره تری هستند. بیشتر برنج های وارداتی به کشور، تحت فرآیند پاربویل قرار می گیرند؛ به این شیوه که قبل از سفید کردن برنج و قبل از این که شلتوک به برنج تبدیل شود آن را در شرایط بخار در دستگاه به شکل نیمه پز در می آورند تا ویتامین های موجود و مواد معدنی در سبوس برنج درون دانه های برنج نفوذ کند.

پس از این که شلتوک سرد شد، فرآیند شالیکوبی معمولی را طی کرده و پوسته از برنج جدا می شود، اما در این زمان برنج دیگر به رنگ سفید نیست و طی فرآیند پاربویل کمی زردتر و تیره تر شده است که به راحتی می توان از برنج ایرانی تشخیص داده شود.

تولید و فروش برنج پاکستانی:
برنج یک محصول غذایی بسیار مهم و یکی از محصولات استراتژیک غذای در جهان و از استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی خاصی پیروی می کند. بر اساس این قوانین نحوه صادرات کالا به دیگر کشور ها در مورد برنج تفاوت هایی با هم دارند.

برنج دومین محصول غذایی مهم پاکستان بعد از گندم بوده و یکی از منابع اصلی ارزآوری این کشور پس از صنعت نساجی است که فروش برنج پاکستانی سهم عمده ای از ارزآوری قسمت کشاورزی این کشور است.

قسمت بزرگی از اقتصاداین کشور به صنعت کشاورزی ارتباط دارد. برنج بیشتر در استان های سِند و پنجاب که دارای خاک حاصلخیزی هستند به صورت گسترده کشت می شود. شالی زارهای برنج، از منابع اصلی اشتغال در پاکستان به شمار رفته و میلیون ها پاکستانی به صورت کشاورز در این شالی زارها مشغول به کشت برنج هستند.

برنج دولتی جی تی سی:
دولت برای تنظیم بازار برنج به عنوان یکی از مهم ترین غلات خوراکی کشور اقدام به واردات مستقیم کرده و تحت برند برنج دولتی جی تی سی یا همان بازرگانی دولتی ایران اقدام به پخش آن در بازار می کند.

برنج دولتی جی تی سی از ارزان ترین انواع برنج مورد استفاده مردم در ایران به شمار می رود و قیمت برنج جی تی سی در مقابل برند هایی مانند برنج پاکستانی خاطره یا 1121، محسن، برنج پاکستانی طبیعت و سایر برند ها از میزان کمتری برخوردار است.

معروفترین رقم برنج که در میان انواع مختلف برنج به صورت گسترده در پاکستان تولید می شود، رقم برنج باسماتی است که در ایران معروف است کیفیت بالایی داشته و از موارد مصرف آن به مصرف خوراکی و تولید آرد برنج اشاره کرد. در ایران فروش برنج پاکستانی بسیار رواج دارد.

برنج باسماتی، ماده اولیه اصلی در تهیه انواع غذاهای هندی و پاکستان است که با داشتن دانه های قد کشیده و بلند همچنین عطر و طعم مطلوب خود شناخته می شود. برنج پاکستانی باسماتی از بهترین و با کیفیت ترین انواع برنج است که در بازار موجود می باشدکه بسیار یکدست و خوشپخت می باشد.

فروش برنج باسماتی پاکستانی:
فروش برنج پاکستانی باسماتی بسیار بالاست. این نوع برنج بیشتر مناسب برای مصارف خانگی، مهمانی‌ها و مجالس بوده به علت اینکه به خوبی ری (قد می کشد) می کند، ظاهر بسیار خوبی دارد، خوش طعم و همچنین خوش عطر بوده و بیشتر از هر نوع برنج خارجی دیگر به برنج های ایرانی شباهت دارد.

به دلیل موجود بودن میزان بالای فیبر در این نوع برنج باعث کاهش چربی و کلسترول خون می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته های مغزی را نیز کاهش می دهد.

علاوه بر آن فیبر موجود در برنج باعث افزایش سرعت عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش شده و به همین علت زمان عبور مواد غذایی را کوتاه می کند. به همین علت از جذب مواد مضر و سرطان زا در سیستم دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

صادرات و فروش برنج پاکستانی:
پاکستان چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده و صادر کننده برنج است که بر اساس آمار های رسمی در بیش از 2٫89 میلیون هکتار از شالیزار های این کشور به کشت برنج اختصاص دارد و این مقدار چیزی در حدود 10 درصدر از کل زمین های زیر کشت این کشور است.

پاکستان هر سال حدود 6 میلیون و 500 هزار کیلوگرم برنج تولید می کند که 4 میلیون و 500 هزار کیلوگرم آن صادر می شود و ارز آوری مناسبی را برای این کشور به همراه دارد.

درآمد سالانه ی پاکستان از محل فروش برنج پاکستانی که یکی از زمینه های بسیار پر رونق برای پاکستان است مبلغی در حدود 2 میلیارد دلار به صورت سالانه است. در ماه های اخیر با کاهش ارزش روپیه پاکستان که واحد پول رسمی در این کشور است باعث افزایش قیمت در برخی از اجناس شده اما شرایط به وجود آمده برای صادر کنندگان برنج بسیار مناسب بوده است تا مقدار صادرات برنج را تا حدود 43 درصد افزایش دهند.

در طی 4 ماه اخیر بیش از 630 میلیون دلار از طریق صادرات برنج ارز وارد این کشور شده که در مدت مشابه سال قبل بر اساس آمارهای مراجع این مبلغ در حدود 440 میلیون دلار بوده است.

واردات برنج پاکستانی به ایران:
فروش برنج پاکستانی در بسیاری از کشورهای همسایه رواج دارد و صادرات این برنج به کشور های مختلف منطقه از جمله کشورهای ایران، چین، قطر، عمان و کشورهای آفریقایی همچون کنیا رونق بسیار خوبی دارد و همچنین انتظار میرود که در آینده ای نزدیک میزان صادرات این محصول در کشور پاکستان به مبلغ 3 میلیارد دلار سالانه برسد.

کشور ایران یکی از مشتریان بزرگ در زمینه خرید و فروش برنج پاکستانی و از واردکنندگان بزرگ برنج پاکستانی است که فقط در سال 2010 بیش از 800 هزار تن برنج باسماتی را از پاکستان وارد ایران شد ولی مقدار واردات این برنج در سال 1397 به میزان 60 هزار تن کاهش محسوسی داشت.

روند واردات برنج نیز از قواعد خاصی پیروی می کند که می توان به گواهی مبدا برنج تا گرفتن شناسه کالا و طی فرآیند های قانونی آن در گمرک اشاره کرد. گرفتن برگ سبز گمرکی این محصول نیز یکی از مراحل قانونی در روند ترخیص کالا از گمرک است.

از عوامل مهم در کاهش این مقدار واردات می توان به مشکلات تحریم ها و فقدان کانال بانکی بین دو کشور اشاره کرد. باید اشاره کرد که کشور ایران از بزرگ ترین واردکنندگان برنج در منطقه است که به صورت میانگین سالانه مبلغی در حدود 2 میلیارد دلار را برای واردات برنج هزینه می کند.

کشور های چین و کنیا از دیگر خریداران بزرگ برنج این کشور هستند که فروش برنج پاکستانی در این کشورها بسیار رونق داشته و صادرات به چین از این محل برای پاکستان ارزآوری بسیار بالایی دارد.. کنیا در طی 8 ماه اول سال 2019 در حدود 323 هزار تن برنج به ارزش 118 میلیون دلار از کشور پاکستان خریداری کرده و وارد کرده است همچنین کشور چین نیز برنج هایی از ارقام غیر باسماتی پاکستان را وارد کرده است.

مراودات بین ایران و پاکستان از زمان های دور انجام می شده است. تجارت و صادرات خرما از سوی ایران به این کشور سابقه ی طولانی دارد و بسیاری از بازرگانان هرساله اقدام به خرید عمده خرما و همچنین خرید عمده سیب از ایران می کنند.

انواع برنج خارجی:
تهیه و پخش انواع برنج خارجی در بازار توسط شرکت های مختلفی انجام می شود که بسیاری از آنها پس از واردات برنج فله به ایران بسته بندی می شوند و مقادیری نیز از کشور مبدا دارای بسته بندی با نام های مختلف به کشور وارد می شوند.

قیمت فروش برنج پاکستانی:
پاکستان همچنان از کشورهای پیشرو در فروش برنج پاکستانی به کشور همسایه یعنی افغانستان است که بیش از 95 درصد از بازار برنج وارداتی این کشور را تشکیل می دهد و همینطور از تامین کنندگان عمده ی برنج با قیمت ارزان برای واردات به افغانستان در سال های آینده به شمار می رود.

کشور هند با داشتن تولید برنج در دو سال گذشته به این دو کشور 950 تا 975 تن برنج هندی صادر کرده که براساس تخمین تاجران افغان، درصورت وجود برنامه ای منسجم می تواند فروش برنج هندی با فروش برنج پاکستانی در این کشور رقابت کند.

با وجود زمین های کشت برنج در این کشور، به طور کلی واردات برنج از دیگر کشورها احتمالا در آینده افزایش یابد، که از دلایل آن محدودیت زمین های کشاورزی در افغانستان است که برای کشت برنج مناسب باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
عمرکتری زاده هستم شماره تماسر:
سلام وقت بخیر بنده ساکن چابهار هستم سیستان وبلوچستان اینجا چون صد مغازه برنج فروشی هستش بیشتر10کیلویی الی20کیلویی وپاکستانی وهندی همه برنج فروشان بامن رفیق هستند بهم دو گونی الی 5گونی قسطی هم میدند ولی بر نمی دارم جان کلام من این است میخوام برنج به هر نقطه ی شهر ایران پخش کنم و پولسانتی این وسط بهم برسه برنج خوب و عالا دانه درست هندی وپاکستانیدوایرانی
وحیدصمیمی:
سلام خدمت دوستان عزیز ازمشهد خدمت میرسم بنده قصد دارم توشهرمشهد پخش برنج پاکستانی بزنم دوستانی ک بار کلی دارن ازجمله برنج سوپرباسمتی یاکرنل یا اسلیم پاکستانی باقیمت مناسب ب صورت کلی ودرهرمارکی هستش بنده خریدارم جهت تماس تلفن بنده
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

علی غلامی :
سلام میخواستم بپرسم برای پخش برنج پاکستانی سرمایه اولیه چقدر لازم هست
رستمی:
سلام من پخش کننده شرکت وارد کننده برنج پاکستانی با کیفیت هستم انواع 1121 و سوپر کرنل و 386 داریم ماهانه 2500 تن شرکت وارد می کند برای مشتریان بار اول شرکت پرداخت نقدی گذاشته اگر کسی خواست پیام بده
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

مهران امینی:
سلام امینی هستم از سنندج برنج پاکستانی میخوام قیمت لطفا
اسماعیل هاشمی:
سلام من فروشنده برنج پاکستانی هستم دنبال برنج دست اول هستم اصفهان شهرضا
پاسخ زینگ:
سلام.
شما در سامانه تجارت زینگ می بایست خود ا به عنوان خریدار محصول معرفی نمایید
برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

مرتضی مسکین فام لنگرودی:
عرض ادب و احترام فراوان خدمت شما در حوزه مدیریت محصول سبز در توسعه پایدار فعالیت دارم در زمینه برنج وارداتی همکاری خوبی میتوانیم داشته باشیم با تشکر
مقصودی:
سلام ساکن سبزوار هستم میخواستم وارد کار پخش برنج پاکستانی بشم
فرشاد جانباز:
من برنج تناژ با قیمت مناسب برای تحویل به سراسر ایران میخوام لطفا قراردادی بندم حد اقل ماهی ده تن برنج خرید کنم عرض کردم حد اقل ۰۹۱۵۵۴۰۹۳۴۹
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>