اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عوامل موثر بر قیمت بتونیر

بتونیرها امروزه به عنوان یکی از پراستفاده ترین دستگاه ها در عملیات ساخت بتن و بتن ریزی محسوب می گردند. این نوع دستگاه ها در ظرفیت های مختلف اعم از 120، 250، 500، 750 و 1000 لیتری در بازار موجود بوده همچنین از لحاظ نیروی محرکه میکسرها به انواع میکسر برقی، بنزینی و دیزل تقسیم بندی می گردند که میکسر برقی به عنوان پرکابردترین نوع بتونیر در پروژه های عمرانی شناخته و مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین بتونیرها از لحاظ نحوه درگیری دیگ با موتور به سه دسته دنده زیر، دنده کمر و رولیک لاستیک فشرده تقسیم شده که بتونیر دنده کمر که به آن بتونیر دنده دور نیز می گویند پرکاربردترین مدل بوده و سیستم رولیک لاستیک فشرده در میکسرها با حجم بالا مورد استفاده قرار می گیرد.در این مقاله قصد داریم عوامل موثر بر قیمت بتونیر را به طور کامل برای شما بیان نماییم تا در هنگام تصمیم گیری، تخصیص بودجه و در نهایت خرید میکسر با مشکل مواجه نشوید.

عوامل موثر بر قیمت بتونیر

1- ظرفیت یا تناژ بتونیر

یکی از موثرترین عوامل بر قیمت بتونیر، ظرفیت یا تناژ آن است. هرچه ظرفیت بتونیر بیشتر شود به همان نسبت موتور و دیگ آن بزرگ تر شده و قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. در هنگام خرید بتونیر به این نکته توجه داشته باشید که بتونیر 250 لیتری به دلیل ظرفیت مناسب و راحتی حمل و نقل به عنوان پرکاربردترین و رایج ترین نوع بتونیر در بازار شناخته می گردد که بیشتر فروش بتونیر در این سایز انجام می پذیرد.

2- نوع موتور بتونیر

یکی از عوامل تعیین کننده و تأثیر گذار بر قیمت بتونیر، نوع موتور بسته شده بر روی دستگاه می باشد. بتونیرها را بر اساس محل پروژه ای که ممکن است به کار گرفته شوند و دسترسی و یا عدم دسترسی به برق با موتور برقی، بنزینی و دیزل مونتاژ می کنند.

موتور برقی به عنوان پراستفاده ترین و رایج ترین موتور مورد استفاده در میکسر بتن بوده، اما در پروژه های که دسترسی به برق وجود ندارد یا استفاده از برق ممکن نیست، از بتونیر بنزینی و بتونیر دیزل استفاده می شود. از لحاظ قیمتی، قیمت بتونیر برقی و بنزینی تقریبا یکسان بوده اما بتونیرهای دیزل دارای قیمت، کیفیت و طول عمر بیشتری می باشند.

3- نحوه درگیری دیگ بتونیر با موتور

سه روش مختلف جهت انتقال حرکت از موتور به دیگ میکسر وجود دارد که بر قیمت بتونیر تأثیر مستقیم می گذارد. بتونیرها بر اساس نحوه درگیری دیگ و موتور به سه دسته تقسیم بندی می گردند:

  • بتونیر دنده دور
  • بتونیر دنده زیر
  • بتونیر رولیک لاستیک فشرده

بتونیر دنده دور
رایج ترین، موثرترین و پراستفاده ترین روش جهت انتقال حرکت الکتروموتور به دیگ، از طریق دنده های دور دیگ می باشد. به طور معمول بتونیرهای با ظرفیت 250، 300 و 400 لیتر به صورت دنده دور ساخته شده و به بازار عرضه می گردند.

بتونیر دنده زیر

در این دسته از میکسر بتن انتقال حرکت بین الکتروموتور و دیگ بتونیر از طریق دنده هایی انجام می پذیرد که در زیر دیگ قرار گرفته اند. این دسته از بتونیرها صدای کمتری دارند، بهتر و نرم تر کار می کنند و طول عمر آن ها بیشتر از بتونیر دنده دور می باشد. همچنین قیمت بتونیر دنده زیر از نوع دنده دور بیشتر است. به طور معمول بتونیر با ظرفیت 250 و 300 لیتری را به صورت دنده زیر می سازند.

رولیک لاستیک فشرده

در بتونیرهای با حجم های بالا همچون 500 لیتری، 750 لیتری و 1000 لیتری انتقال حرکت از الکتروموتور به دیگ از طریق دنده میسر نبوده از سیستمی به نام رولیک لاستیک فشرده استفاده می کنند. سیستم رولیک لاستیک فشرده امکان انتقال و حرکت دیگ با حجم های بالا و سنگین را امکان پذیر می سازد.

4- دو یا چهار چرخ بودن میکسر بتن

یکی از عوامل اصلی که بر قیمت میکسر تأثیر مستقیم می گذارد دو یا چهار چرخ بودن دستگاه می باشد. به طور معمول بتونیرهای 120، 250 و 300 لیتری به دلیل وزن متعادل دیگ و امکان حمل دستگاه به واسطه دو چرخ پیکانی به صورت دو چرخ و سایزهای بزرگ تر از 400 لیتر همچون بتونیر 500 لیتری، 750 و 1000 لیتری به بالا به دلیل سنگینی دیگ و فشار زیاد شاسی بر روی چرخ ها به صورت چهارچرخ تهیه می گردند تا توان حمل و نقل آسان و مناسب آن ها فراهم گردد.

5- ضخامت ورق دیگ بتونیر

یکی از عوامل مهم که بر کیفیت و قیمت دستگاه میکسر تأثیر مستقیم می گذارد، ضخامت ورق استفاده شده جهت ساخت دیگ دستگاه بتونیر می باشد. ضخامت استاندارد جهت ورق دیگ بتونیر 3 میلیمتر بوده، بدین صورت که ضخامت بالای دیگ را 3 میلیمتر در نظر گرفته و قسمت پایینی آن را 5 میلیمتر در نظر می گیرند تا در طول زمان و در اثر سایشی که بر اثر برخورد دیگ با بتن و سیلیس موجود در آن به وجود می آید، دیگ بتونیر سوراخ نشود. در صورتی که ضخامت ورق دیگ پایین تر از این مقدار در نظر گرفته شود دیگ بتونیر در حین کار سوراخ شده و دستگاه کارآیی مناسبی نخواهد داشت.

6- هیدرولیک یا دستی بودن بتونیر

یکی از موارد بسیار حائز اهمیت که بر قیمت میکسر بتن تأثیر مستقیم گذاشته وجود یا عدم وجود سیستم هیدرولیک و باکت هیدرولیک بر روی دستگاه میکسر است، چنان چه بر روی دستگاه میکسر سیستم هیدرولیک که وظیفه ریختن مصالح به داخل دیگ را بر عهده دارد نصب گردد، قیمت بتونیر هیدرولیک به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد نمود.

به طور معمول بتونیرهای با حجم بالاتر از 400 لیتر را به صورت باکت دار می سازند تا دردسرهای اپراتور در حین کار کاهش یابد و زمان کمتری جهت ریختن مصالح در داخل دیگ صرف شود و در نتیجه هزینه های نهایی کاهش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>