اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تیغه برش آسفالت

قبل از شروع هرگونه عملیات جهت تعویض و نصب تیغه برش بر روی دستگاه کاتر آسفالت بر، دستگاه را به طور کامل متوقف نموده و موتور را به طور کامل قطع نمایید. جهت از کار انداختن کامل موتور بنزینی دستگاه کاتر، سر شمع ها را به طور کامل جدا نمایید تا خطر راه افتادن تصادفی دستگاه در حین عملیات نصب تیغه برش آسفالت به طور کامل از بین برود.

از انتخاب درست تیغه با توجه به ماده ای که می خواهید برش دهید، اطمینان کامل حاصل نمایید. اگر می خواهید آسفالت برش دهید، از تیغه آسفالت بر و اگر هدف شما برش بتن است از تیغه بتن بر و همچنین اگر می خواهید بتن مسلح برش دهید حتما از تیغه بتن بر مسلح استفاده نمایید، به این مورد توجه داشته باشید که بر روی اکثر تیغه های برش دستگاه کاتر نوع کاربری آن ذکر گردیده است.

سایز تیغه را بر اساس عمق برشی که مدنظر دارید انتخاب نمایید و این مورد را مدنظر داشته باشید که عمق برش در حدود یک سوم قطره تیغه می باشد. همچنین هزینه ای که می خواهید جهت خرید تیغه آسفالت بر صرف کنید حتما با توجه به حجم پروژه و میزان متراژ کاری که می خواهید برش دهید، انجام دهید.به این مورد توجه داشته باشید که از تیغه برش آسفالت برای برش بتن و بتن مسلح استفاده نکنید، چون به تیغه آسیب جدی وارد شده و عمر تیغه و الماس های برنده آن بسیار کاهش پیدا خواهد نمود.

حتما قبل از نصب تیغه آن را به طور کامل بررس کنید تا فاقد هرگونه شکستگی، ترک، لب پریدگی و یا سایش و یا آسیب در قسمت سوراخ تعبیه شده بر روی تیغه باشد. به هیچ وجه از تیغه آسفالت بر یا بتن بر شکسته یا آسیب دیده جهت نصب بر روی دستگاه کاتر استفاده نکنید چون باعث ایجاد صدمات جدی به اپراتور یا دستگاه خواهد گردید.

به هیچ وجه از تیغه های پیچ خورده، تاب برداشته و یا تیغه های دستگاه کاتر که بالانس خود را از دست داده اند، استفاده نکنید. تیغه های آسفالت بر یا بتن بری که از بالانس خارجند به دلیل عدم توازن به سرعت ساییده و فرسوده می شوند و به بلبرینگ و شفت دستگاه آسیب وارد می کنند.

جهت افزایش ایمنی از تیغه برش آسفالت کند و یا فرسوده استفاده نکنید. کند بودن تیغه در هنگام برش بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث شکستگی، پرتاب شدن و آسیب های جدی به اپراتور و یا افرادی که در اطراف دستگاه ایستاده اند، گردد.

به هیچ وجه سرعت کار دستگاه از سرعت مجاز بیشتر نباشد. اطمینان کامل حاصل نمایید که سرعت تیغه آسفالت بر با سرعت شفت دستگاه کاملا همخوانی دارد. در اکثر مدل های دستگاه کاتر آسفالت بر سرعت شفت در حالتی که دستگاه زیر بار نباشد 3600 دور در دقیقه و در حالت زیر بار 3000 دور در دقیقه می باشد.

تنها در زمان قطع بودن موتور و خاموشی کامل دستگاه مجاز به جدا نمودن و تمیز نمودن قاب محافظ تیغه برش می باشید. به این مورد توجه داشته باشید که حتما قبل از روشن نمودن موتور، باید قاب محافظ تیغه را مجددا نصب کنید.

اطمینان حاصل کنید که شفت دستگاه، محل نشیمن تیغه و صفحه پشتی دستگاه به طور کامل تمیز بوده و در حالت مناسبی قرار دارند. قبل از شروع کار با دستگاه آسفالت بر از محکم بودن، عدم آسیب دیدگی و محکمی اتصالات دستگاه نیز به طور کامل اطمینان حاصل نمایید. در صورت مشاهده هرگونه صدمه یا آسیب در قسمت های مختلف دستگاه اول مشکل را به طور کامل برطرف و سپس اقدام به کار با کاتر برش آسفالت نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>