اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پمپ کشاورزی

پمپ آب یا موتور پمپ به عنوان یک ابزار مناسب و ایده آل برای انواع کارهای مسکونی، تجاری و کشاورزی می باشد. موتور پمپ ها یکی از ایده آل ترین ابزارها جهت کاربردهایی همچون:

  • کشیدن آب از چاه
  • تخلیه و پر کردن حوض، استخر و یا حوضچه ها
  • آبیاری زمین های کشاورزی یا چمن
  • توزیع کود و آفت کش ها
  • وظایف مختلف دیگر همچون پروژه های ساختمانی و ساخت و سازها در مقیاس های مختلف

چگونه پمپ آب مناسب برای نیازهایم انتخاب کنیم؟

هنگام خرید موتور پمپ موارد مختلفی برای بررسی وجود دارد. تمامی موتور پمپ ها بر اساس ظرفیت تخلیه آب، حداکثر قدرت مکش عمودی و حداکثر هد اندازه گیری می شوند.

موارد مهم در هنگام خرید موتور پمپ کشاورزی

ظرفیت تخلیه موتور پمپ

ظرفیت تخلیه پمپ در حقیقت سرعت جریان یافتن آب از منبع تا نقطه تخلیه می باشد، که بر اساس گالن در دقیقه اندازه گیری می گردد. در حقیقت ظرفیت تخلیه موتور پمپ، نیرویی می باشد که آب را به سرعت حرکت می دهد.

حداکثر قدرت مکش عمودی موتور پمپ

حداکثر قدرت مکش عمودی پمپ در حقیقت تعیین کننده فاصله عمودی از منبع آب تا پمپ است. این آیتم در زمان تخلیه آب از یک حوضچه یا استخر اهمیت دارد.

حداکثر هد موتور پمپ

بیشترین هد بیان کننده حداکثر ارتفاع از منبع آب تا مقصد یا نقطه تخلیه می باشد. هد موتور پمپ در حقیقت تعیین کننده میزان قدرت حرکت دادن آب در یک مسافت مشخص است.

چه نوع موتور پمپی خرید کنیم؟

اصلی ترین و مهم ترین قسمت یک موتور پمپ، موتور آن است که به آن باید توجه ویژه ای داشت. اینکه موتور پمپ شما بنزینی است یا دیزل بر عملکرد پمپ شما، تعمیر و نگهداری و ویژگی های آن تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.

موتور پمپ بنزینی

موتورهای بنزینی برای سایزهای کوچک تر، جریان های پایین تر و زمانی که استفاده مکرر از موتورپمپ ندارید مورد توصیه قرار گرفته و صدای کمتری نسبت به موتورهای دیزل دارند. تعمیر و نگهداری برای انواع موتور یکسان بوده و چک کردن منظم روغن موتور، فیلتر هوا و شمع ها باید انجام پذیرد.

راه اندازی موتور پمپ بنزینی آسان بوده و حتی پس از آنکه دوره طولانی از آن ها استفاده نمی گردد به خصوص در مقایسه با موتورهای 4 سیلندر بزرگ تر، به راحتی روشن می شوند. از لحاظ قیمت نیز قیمت موتور پمپ بنزینی از نوع دیزل ارزان تر است و همچنین وزن سبکتری نسبت به نوع دیزل دارد.

موتور پمپ دیزل

موتور پمپ دیزل برای استفاده های مکرر و منظم توصیه می شوند. به طور کلی از موتور دیزل جهت موتورپمپ با قدرت بالاتر (به خصوص مورداستفاده در آتش نشانی) استفاده گردیده و بسیار پر سر و صدا هستند. روشن نمودن آن ها پیچیده بوده و به یک موتور استارت الکتریکی برای مدل های بزرگ نیازمندند.

از لحاظ قیمت، قیمت موتور پمپ دیزل از نوع بنزینی بیشتر و بوده و از لحاظ تعمیر و نگهداری هزینه استارت موتور، شمع ها، فیلترها، گیج روغن و تزریق کننده سوخت گران تر است. همچنین به دلیلی سنگینی وزن موتور به طور معمول موتور پمپ های دیزل بر روی یک شاسی چهارچرخ قرار می گیرند تا قدرت مانور مناسبی داشته باشند.

مشخصات مهم دیگر در هنگام خرید موتور پمپ

هنگامی که شما اندازه و نوع موتور پمپ موردنیاز خود را مشخص کردید و از صحت آن مطمئن شوید، قبل از اینکه موتور پمپ آب مورد نظر خود را خریداری کنید، به چند نکته دیگر توجه فرمایید:

1- خودمکش بودن موتور پمپ

پمپ خودمکش نیازی به هواگیری نداشته و عملیات هواگیری را به صورت خودکار انجام می دهد، اما بعضی از پمپ ها به صورت دستی پر می شوند و مخزنی جهت هواگیری دارند. در هنگام خرید موتور پمپ موردنظر به این مورد توجه داشته باشید که جهت سهولت در استفاده و صرفه جویی در زمان راه اندازی، حتما از نوع خودمکش باشد.

2- قابلیت حمل مخزن سوخت اضافی موتور پمپ

این مورد به خصوص در پروژه هایی که شما قصد دارید موتور پمپ خود را بین مکان های مختلف جابجا کنید بسیار اهمیت پیدا می نماید. این ویژگی سبب شده همیشه بتوانید یک مخزن سوخت اضافی همراه با موتور پمپ حمل نمایید.

3- وزن موتور پمپ مورد استفاده

این مورد به خصوص در حالتی که نیاز به مانور زیادی وجود دارد، بسیار حائز اهمیت می باشد.

راهنمای استفاده از موتور پم

هر نوع موتور پمپی که انتخاب و خریداری می کنید، همیشه سعی کنید آن را در شرایط کاری خوب و مساعد نگه دارید و همیشه به نحوه تعمیر و نگهداری موتور پمپ و توصیه های سازنده توجه ویژه داشته باشید.هر بار قبل از استفاده، سطح روغن، شرایط فیلتر هوا و میزان سوخت را بررسی کنید.

موارد مربوط به آب بندی و اتصالات موتورپمپ به خصوص در مدل های بسیار قوی را حتما چک کنید. حوادث ناشی از لغزش لوله ها بسیار شایع بوده و اگر یکی از اتصالات لوله ها شکسته شود در لحظه اول در موتور شکاف ایجاد خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>