اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

بتن ریزی

هر پیمانکار که بتن ریزی را انجام می دهد باید ابزارهای کامل برای انجام کار را در اختیار داشته باشد. اکثر ابزارهای که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم جز ابزارآلات ضروری برای بتن ریزی بوده که نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی برای خرید آن ها وجود ندارد. برخی از تجهیزات تخصصی تر، گران تر بوده و اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید و قدرت خرید آن ها را در ابتدا ندارید، می توانید آن ها را اجاره نمایید.

1- شمشه ماله دستی ترازدار

شمشه ها به صورت طویل، کاملا صاف، مقاوم در برابر سایش و مجهز به تراز تولید می شوند تا بتوان از آن جهت صاف کردن سطح بتن در مدت زمان کوتاهی استفاده نمود. شمشه ماله دستی تراز دار سرعت اپراتور را جهت عملیات صاف سازی سطح تا چند برابر افزایش می دهد.

2- تجهیزات محافظ

عملیات بتن ریزی می تواند از لحاظ جسمی برای کارکنان خطرناک باشد، از این رو استفاده از تجهیزات ایمنی و وجود آن ها الزامی است.

محافظ چشم: هر کارگری که در حال بتن ریزی و یا ترکیب کردن بتن است، حتما باید از محافظ چشم استفاده نماید. سیمان و ترکیبات آن بسیار برای چشم ها مضر بوده و در صورت تماس با چشم باعث سوزانده شدن چشم ها می گردد.

محافظ گوش: هنگام استفاده از ابزارهایی همچون کاتر بتن بر، کمپکتور، میکسر بتن، ماله پروانه ای و تجهیزات دیگری که صدا و ارتعاش زیادی تولید می کنند، حتما باید از محافظ شنوایی استفاده نمود.

ماسک تنفس: همیشه باید هنگام ریختن بتن، شن، ماسه برای جلوگیری از استنشاق آهک، سیمان و ذرات گرد و غبار از ماسک استفاده نمود.

3- دستکش پلاستیکی

همیشه در هنگام تماس با بتن و انجام عملیات بتن ریزی استفاده از دستکش پلاستیکی الزامی است. بتن حاوی مواد شیمیایی و افزودنی ها شیمیایی بوده که می تواند به پوست دست آسیب وارد نماید، همچنین سیمان رطوبت پوست را جذب نموده و در طول زمان می تواند آسیب جدی به پوست بدن وارد کند و باعث بیماری های پوستی شود.

دستکش های لاستیکی برای عملیات بتن ریزی در انواع مختلف در بازار موجود بوده که برخی از آن ها دارای انعطاف پذیری بالایی بوده و برخی ضخامت بالایی داشته تا در تماس با بتن سوراخ نشوند. برای کار در هوای سرد نیز دستکش لاستیکی از پشم گوسفند ساخته شده که می توان از آن جهت بتن ریزی در هوای سرد استفاده نمود.

4- چکمه های پلاستیکی

چکمه های لاستیکی این امکان را برای شما فراهم می آورند که به راحتی در بتن کار کنید و در عین حال از زخم شدن و آسیب رسیدن به پوستتان جلوگیری به عمل می آورند. برای کارگرانی که عملیات بتن ریزی انجام می دهند بسیار حائز اهمیت بوده که کفشی را انتخاب کنند که نه تنها ضد آب بوده بلکه مقاومت مناسبی در برابر مواد شیمیایی از خود نشان دهد و راحت باشد.

5- فرغون

جهت حمل و نقل بتن و همچنین انتقال ابزارها و تجهیزات در محل پروژه باید از یک چرخ دستی یا فرغون استفاده نمود. چرخ های فرغون باید ساخته شده از لاستیک های قوی بادی باشند تا بارهای سنگین را بتوان به وسیله آن ها حمل نمود.

6- بتونیر (میکسر بتن)

بتونیر یکی از مهم ترین ابزارها جهت ساخت بتن در مقادیر کوچک بوده که امکان حمل آسان بتن را نیز فراهم می آورد. بتونیرها در انواع برقی، بنزینی و دیزل ساخته شده که بر اساس نوع پروژه، شرایط آب و هوایی و دسترسی یا عدم دسترسی به برق می توان نوع مناسب آن ها را انتخاب نمود.

7- بیل

برای جابجا کردن بتن در مقادیر پایین و همچنین پر کردن حفرها و انتقال بتن به فضاهای محدود یکی از ابزارهای مناسب، بیل می باشد. در بتن ریزی بیشتر از بیل های با مقطع مربعی شکل استفاده می شود که با نوع باغی متفاوتند.

8- سطل

یک سطل یا بطری برای ریختن آب بر روی بتن به خصوص در شرایط آب و هوایی بسیار خشک، حائز اهمیت است. اضافه کردن آب به بتن در اتمام فرآیند بتن ریزی باعث می شود بر روی بتن کنترل بیشتری وجود داشته باشد و پروسه شیمیایی خشک شدن بتن به طور کامل انجام پذیرد تا از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن بتن جلوگیری به عمل آید.

9- تراز لیزری

یک از ابزارهای مناسب و استاندارد جهت هم سطح کردن، تنظیم ارتفاع ها و تنظیم فرم ها، ابزار تراز لیزری می باشد. این ابزار همچنین برای چک کردن شیب، ارتفاع قطعات و پیچ و مهره ها و عمود کردن سطوح بسیار مفید هستند.

10- شمشه ماله دستی و شمشه ماله تلسکوپی

شمشه ماله یکی از ابزارهای ضروری جهت عملیات سطح سازی و بتن ریزی است. شمشه ماله دستی یک ابزار فلزی با سطح کاملا صاف و تراز برای ایجاد یک سطح پایانی صاف است، بیشتر شمشه ماله ها از جنس منیزیم تولید می شوند. شمشه ماله های دستی بزرگ برای تسریع در عملیات سطح سازی بوده و شمشه ماله کوچک جهت پرکردن مناطق کوچک خالی و حفره های در داخل بتن و صاف کردن لبه ها به کار گرفته می شوند.

11- کاتر بتن بر

انواع مختلفی از کاترها جهت انجام عملیات بتن ریزی در دسترس می باشند. کاتر بتن بر جهت تخریب و حدف بتن قدیمی و در پاره ای از مواقع جهت کاهش اتصالات و کنترل بتن سخت به کار گرفته می شوند.در هنگام خرید کاتر بتن بر به این مورد توجه داشته که خرید تیغه کاتر بتن بر جهت نصب بر روی کاتر و برش بتن ضروری می باشد.

12- کمپکتور

یکی از تجهیزات مناسب جهت فشرده سازی خاک و کوبش خاک، سنگ، شن و ماسه و ایجاد یک سطح متراکم و محکم جهت عملیات بتن ریزی، دستگاه کمپکتور می باشد. استفاده از کمپکتور جهت ایجاد یک پی مستحکم و کوبش سطوح هموار یا ناهموار الزامی می باشد.

13- موتور ویبراتور

یکی از ابزارهای مهم جهت بتن ریزی برای متراکم نمودن بتن و از بین بردن هوای موجود در بتن، موتور ویبراتور می باشد. موتور ویبراتورها در انواع موتور ویبره بنزینی، برقی و دریلی در بازار موجود بوده که پراستفاده ترین نوع موتور ویبره، ویبره بنزینی می باشد.

14- موتور پمپ

باران، برف و یا رگبار می تواند باعث جمع شدن آب در مقطع بتن ریزی شده شود. خالی کردن آب از مقطعی که می خواهیم در آن عملیات بتن ریزی را انجام دهیم بسیار پردردسر و زمان بر بوده، از این رو وجود یک موتور پمپ باعث شده سرعت تخلیه آب بسیار افزایش پیدا نماید و نیروی انسانی درگیر چنین پروسه ای نگردد.

15- چکش های تخریب و دریل

جهت تخریب بتن و سوراخکاری در ساختمان، از ابزارهایی همچون چکش تخریب و دریل استفاده می شود. معمولا این دسته از ابزارها با برق کار می کنند و وجود آن ها برای یک پیمانکار در محل پروژه ضروری است.

از تجهیزات تخصصی تر و به روزترکه جهت بتن ریزی استفاده می گردد می توان به ماله پروانه ای و شمشه ماله موتوری اشاره نمود که دارای قیمت نسبتا بالاتری نسبت به تجهیزات معمولی بوده اما تأثیر بسیار زیادی در افزایش راندمان و سرعت کار خواهند داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>