اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیر برقی آبیاری

شیر برقی آب از اجزای مختلفی تشکیل گردیده است که شامل:

بدنه سوپاپ

این بدنه دریچه ای است که شیر برقی آب به آن وصل شده است. این شیر معمولاً برای کنترل جریان سیال خاص مانند مایع یا هوا در خط لوله جریان فرآیند وصل می شود. به طور معمول جریان از شیر توسط دسته کنترل می شود. در سوپاپ اتوماتیک، سلوئید به شیر وصل می شود.

درگاه ورودی شیر

این پورتی است که از طریق آن سیال، به صورت اتوماتیک وارد شیر می شود و از اینجا وارد فرایند نهایی می شود.

درگاه خروجی

این دریچه مایع را از طریق پورت خروجی خارج می کند. شیر برقی آبیاری جریان سیال را از درگاه ورودی به درگاه خروجی هدایت می کند. درگاه خروجی در نهایت به قسمتی که سیال از آن عبور می کند، متصل می شود.

کویل سولونوئید

بدنه کویل سولونوئید به شکل استوانه ای است و داخل آن توخالی است. بدنه آن با روکش فلزی پوشانده شده و از جنس فلز است. در داخل شیر برقی آب کویل سولونوئید وجود دارد.

سیم پیچ

سولونوئید از چندین چرخش از سیم تشکیل شده است. این سیم ها از مواد فرومغناطیسی مانند فولاد یا آهن تشکیل شده اند. سیم پیچ شکل استوانه توخالی را تشکیل می دهد. از طرف خارجی این سیم پیچ با پوشش فولادی پوشانده شده است و در داخل قسمت توخالی یک پیستون وجود دارد که حرکت آن در داخل فضای توخالی توسط چشمه کنترل می شود.

سیم های سربی

این سیم ها اتصالات خارجی شیر برقی آبیاری هستند که به منبع برق وصل می شوند. جریان از طریق این سیم ها به شیر برقی آب عرضه می شود. هنگامی که به شیر برقی کشاورزی انرژی وارد می شود، جریان از طریق این سیم ها به شیر الکترومغناطیس جریان می یابد و هنگامی که انرژی دریچه الکترومغناطیسی تمام می شود، جریان ها توقف می یابند.

پیستون

فلزی استوانه ای شکل است و در قسمت توخالی شیر برقی آبیاری قرار می گیرد. هنگامی که جریان الکتریکی از شیر برقی آب عبور می کند، میدان مغناطیسی در فضای توخالی ایجاد می شود. به همین دلیل پیستون تمایل دارد به صورت عمودی در فضای توخالی حرکت کند. هنگامی که جریان الکتریکی در شیر برقی کشاورزی متوقف می شود، میدان مغناطیسی نیز متوقف می شود و پیستون به دلیل نیروی چشمه در محل موجود باقی می ماند و متوقف می شود..

فنر

پیستون به دلیل عملکرد میدان مغناطیسی در برابر عملکرد چشمه، درون فضای توخالی حرکت می کند. میدان مغناطیسی ایجاد شده در داخل شیر برقی آب تمایل دارد که پیستون را جابجا کند، اما فنر تمایل دارد که حرکت پیستون را در آن موقعیتی که قرار دارد متوقف کند.

این عمل چشمه در برابر میدان مغناطیسی برای نگه داشتن پیستون در یک موقعیت خاص باعث می شود که جریان موجود در شیر برقی متوقف شود. فنر در فضای توخالی عمل بسیار مهمی را انجام می دهد. به همین دلیل، پیستون در حالت عمودی قرار دارد. بنابراین فنر در هنگام متوقف شدن جریان شیر برقی، به نگه داشتن پیستون در موقعیت مورد نظر کمک می کند.

فنر همچنین به دلیل نیروی مایع در بدنه ی سوپاپ از حرکت پیستون جلوگیری می کند. هنگامی که فنر در آنجا نبود، مایع موجود به سمت بالا حرکت می کند. بنابراین چشمه پیستون را وادار می سازد تا مایعات را کنترل کند. این کار باعث می شود حرکت پیستون به حدی برسد که جریان الکتریکی از طریق شیر برقی آبیاری جریان یابد.

دیافراگم

قسمت مهمی از دریچه است که مایعات در آن جریان دارد. در واقع یک ارتباط بین درگاه ورودی و خروجی است. جریان سیال از پورت ورودی به درگاه خروجی از این طریق صورت می گیرد. در دریچه های معمولی این پورت با دیسک، دریچه ای که قسمت انتهایی ساقه به آن وصل شده است را می پوشاند.

بنابراین در دریچه های معمولی، باز شدن دهانه توسط دسته کنترل می شود. اما با وجود دریچه های الکترومغناطیسی، باز شدن دهانه توسط پلنگ کنترل می شود. حرکت پیستون به نوبه خود توسط فنر و جریان جاری شده از طریق شیر برقی کشاورزی کنترل می شود.

چگونگی عملکرد شیر برقی کشاورزی

در ابتدا سنسور فرآیند را به سمت خروجی شیر سوپاپ نورد جاری می کند. هنگامی که احساس کرد مقدار مشخصی از جریان سیال پشت دریچه ذخیره شد، به جریان اجازه می دهد تا از شیر برقی آب عبور کند. به همین دلیل میدان مغناطیسی تولید می شود و این میدان باعث ایجاد حرکت پیستون در برابر چشمه می شود.

به همین دلیل پیستون به سمت بالا حرکت می کند و امکان باز کردن دهانه را فراهم می کند. در این لحظه جریان سیال از پورت ورودی به درگاه خروجی می رسد. اگر جریان عبوری از شیر برقی آب ثابت باشد، موقعیت باز شدن دهانه ثابت می ماند. اگر سنسور حس کند جریان بیشتری از مایعات نیاز دارد، این امکان را ایجاد می کند که جریان از شیر برقی کشاورزی عبور کند و باعث ایجاد میدان مغناطیسی بیشتر علاوه بر حرکت به سمت بالای بیشتر از پیستون می شود.

این کار منجر به باز شدن بیشتر دهانه و جریان بیشتر مایعات از درگاه ورودی به خروجی می شود. اگر جریان مورد نیاز مایعات کمتر باشد، سنسور اجازه عبور جریان کمتر از شیر سوپاپ را می دهد.قیمت شیر برقی آب بستگی به عملکرد آن دارد.

هنگامی که سنسور تشخیص دهد که در این فرآیند دیگر نیازی به مایعات نیست، جریان جاری به دریچه الکترومغناطیس را به طور کامل متوقف می کند. به همین دلیل شیر برقی کشاورزی از انرژی تخلیه می شود و پیستون به به پایین ترین حالت خود می رسد و دریچه را به طور کامل می بندد. در نتیجه جریان سیال از درگاه ورودی به درگاه خروجی متوقف می شود.

به این ترتیب سیم پیچ سولونوئید سوپاپ طوری کار می کند که گویی توسط انسان اداره می شود. در صورت نیاز توسط مقدار مشخصی از مایعات، شیر را تا حد لازم باز می کند و هنگامی که جریان لازم نباشد، شیر را کاملاً میبندد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>