اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کنترلر آبیاری

این پرسش معمولا اولین پرسشی است که همه می پرسند. در پاسخ به این سوال باید کمی در باره این دستگاه توضیح دهیم. کنترلر آبیاری دستگاهی اتوماتیک است که به شیرهای برقی فرمان می دهد تا در زمان معین و مشخصی سطح زمین مورد نظر را آبیاری کند. اما این نکته را به خاطر بسپارید که اگر کنترلر آبیاری شما 4 ایستگاه باشد شما فقط می توانید تا 4 عدد شیر برقی را به ان متصل کنید و لی زمان هر شیر می تواند مختلف باشد.

سایز شیرهای برقی نیز باید از 1 اینچ باشد تا 3 اینچ. این اندازه ها به صورت استاندارد بین المللی تعیین شده است و غیر قابل تغییر است. برای همین به کنترلر آبیاری سیستم آبیاری هوشمند نیز گفته می شود. این دستگاه به راحتی توسط یک فرد متخصص به برق شهری متصل شده و شما می توانید آبیاری زمین های خود را مدیریت کنید.

تایمر آبیاری

کنترلر آبیاری کاربرد دیگری نیز دارد. این دستگاه به تایمر آبیاری متصل شده و می تواند زمان بندی آبیاری را نیز تعیین کند. شما می توانید به کنترلر آبیاری خود تایمر داده یعنی مشخص کنید که هر چند ساعت یک بار و یا به چه مدتی زمان آبیاری طول بکشد.

کنترلر آبیاری با داشتن ساعت دیجیتال می تواند مدت زمان آبیاری را از یک دقیقه تا 240 دقیقه و یا فاصله بین در آبیاری را ار 6 ساعت تا هفته ای یک بار تنظیم نماید. این تایمر با مصرف بهینه انرژی و استفاده از باتری شما را در آبیاری سطح وسیعی از زمین و یا حتی باغچه منزل تان کمک می کند. هنگام استفاده از کنترلر آبیاری، تایمردر فصل زمستان باید از شیر آب جدا شود تا یخ نزند. همیشه سعی کنید فیلترتایمر را تمیز نگه دارید تا از عمر مفید آن کم نشود. در صورت کثیف شدن فیلترآن را سریعا تعویض نمایید.

کنترلر آبیاری قطره ای

کنترلر آبیاری قطره ای، بهترین شیوه برای آبیاری زمین های زراعی و یا حتی باغچه کوچک خانه شما است. با این روش آبیاری شما آب و مواد مورد نیاز گیاهان را درست به ریشه گیاه رسانده و از این بابت به رشد بهتر و عمل آوری محصول بیشتر کمک می کنید. با آبیاری قطره ای شما می توانید از هدر رفت آب به مقدار بسیار زیاد جلوگیری کنید. در روش سنتی آبیاری شما باید زحمت آب دادن به موقع گیاهان و به اندازه کافی آب دادن را به عهده بگیرید.

استفاده از کنترلر آبیاری قطره ای به شما این امکان را می دهد که آب به یکنواختی در محیط اطراف ریشه گیاه ریخته شود و همیشه اطراف ریشه گیاه شما مرطوب بماند. کنترلر آبیاری قطره ای همچنین این مزیت را دارد که شما می توانید از از آب ها با کیفیت پایین تر مثلا آب فاضلاب تصفیه شده استفاده کنید. زیرا در آبیاری سنتی این نوع آب در صد املاح بالایی دارند و به ریشه گیاهان صدمه می زند. اما در سیستم آبیاری قطره ای از آب با در صد املاح بالا بهتر می توان استفاده کرد.

همچنین در کنترلر آبیاری قطره ای بازده و راندمان کار بسیار بالا است. و در بعضی از موارد راندمان تا 90 در صد نیز دیده شده است. یکی دیگر از مزیت های استفاده از کنترلر آبیاری قطره ای صرفه جویی در هزینه کارگر و نیروی انسانی است. در این روش می توان کود و مواد مغذی گیاه را به صورت محلول و مخلوط با آب به ریشه گیاه رساند. خوبی آن نیز این است که کود ها درست به ریشه گیاه می رسند و مقادیر مورد مصرف نیز درست به اندازه گیاه است.

در روش سنتی این امور توسط کارگر انجام می شود. و از این بابت در نیروی کار صرفه جویی می شود. و نکته آجر این که در کنترلر آبیاری قطره ای می توان از زمین های سنگی و صخره ای و پر از تپه و ناهمواری می توان از این روش استفاده کرد. خاک هایی که قدرت نفوذ آب در آن ها زیاد باشد به این روش بسیار خوب جواب می دهند.

تجهیزات آبیاری اتوماتیک

در کنترلر آبیاری به لوازم و وسایل مختلفی نیاز است و مراحل گوناگونی باید انجام شود تا این کار اصولی و درست انجام پذیرد. در ابتدا باید سیستم آبیاری را معین کرد. مثلا کنترلر آبیاری قطره ای باشد و یا بارانی و یا.... در مرحله بعدی باید معین شود که روش کشت چگونه است و چه برنامه ای و تایمی باید به کنترلر آبیاری داد. سپس با توجه به این تایم و زمان طراح اقدام به تعیین سایز لوله کنترلر آبیاری می کند. به تمام ابزارآلات و لوازم مورد نیاز در آبیاری هوشمند، تجهیزات آبیاری اتوماتیک گفته می شود.

خرید این تجهیزات هزینه ای را به استفاده کننده تحمیل می کند و برای همین بسیاری از افراد از کنترلر آبیاری و تجهیزات آن به خاطر همین هزینه ها استفاده نمی کنند. اما باید خاطر نشان کرد که اگر چه به کار گیری این سیستم هزینه بر است اما در مدت زمان کوتاهی بعد از به کار گیری آن با افزایش محصول و کم شدن هزینه آب و کود و نپرداختن دستمزد کارگر این هزینه ها برمی گردد و به سود تبدیل می شود. در انتها باید این نکته را یاد آوری کنیم که بهتر است هنگام استفاده از تجهیزات آبیاری و کنترلر آبیاری از باکس مخصوص نگهداری آن استفاده کرد تا از دزدیده شدن آن جلوگیری به عمل آید.

کنترلر هانتر

دستگاه کنترلر آبیاری هانتر یک دستگاه بسیار ساده است که حتی با انرژی خورشیدی نیز قابل استفاده است. شما می توانید کنترلر آبیاری اتوماتیک هانتر را به 8 دستگاه برنامه آبیاری متصل کرد. این دستگاه دارای قابلیت های بسیاری است که در ادامه به بعضی از آن ها می پردازیم.

قابلیت های کنترلر آبیاری اتوماتیک هانتر Hunter

  • می توان اطلاعات و برنامه ریزی آبیاری را در حافظه کنترلر آبیاری هانتر ذخیره کرد ودر صورت نیاز دوباره مورد استفاده قرار داد. این کاربرد در تغییر فصول بسیار کاربردی و با اهمیت است. زیرا با تغییر فصل مقدار و زمان آبیاری نیز تغییر خواهد کرد.مثلا مقدار آبیاری در فصا بهار با فصل زمستان و یا پاییز یکی نیست.
  • در صورت وجود آب و هوای بد و یا بارشی می توان به کنترلر آبیاری هانتر برنامه ریزی با تاخیر را داد. این برنامه کمک می کند تا بعد از عبور هوای بد سیستم به برنامه قبل خود بازگردد و کنترل آبیاری را به دست گیرد. این سیستم کنترلر آبیاری هانتر همچنین می تواندبر روی صفحه خود تعداد روزهای مانده تا روز آبیاری را نشان بدهد.
  • کنترلر آبیاری هانتر می تواند با فشار یک دکمه سیستم خود را کنترل کند و در صورت ایراد پیام اروور را بدهد.
  • در سیستم کنترلر آبیاری هانتر یک حافظه ثابت نیز پیش بینی شده است. این ویژگی این استفاده را دارد که دربرابر عوامل ناخواسته کنترلر آبیاری را محافظت می کند.
  • در هنگام استفاده از کنترلر آبیاری هانتر در صورت بروز هر گونه ایراد الکتریکی و نوسانات برقی با استفاده از یک ویژگی خودکار، کنترلر آبیاری هانتر فقط ایستگاه مورد تأثیر را از مدار خارج می کند و بقیه سیستم به کار ادامه می دهند. حتی در کنترلر آبیاری هانتر هیچ گونه فیوز و یا قطع کننده ای وجود ندارد که باعث ایجاد خطر ترکیدگی در آن شود و آبیاری کاملا قطع شود.
  • کنترلر آبیاری هانتر این قابلیت را دارد که با تغییر فصل به دو صورت جهانی و روزانه تنظیمات آبی را برای آبیاری گیاه انجام می دهد. تنظیمات جهانی فقط یک در صد را برای هر ایستگاه فراهم می کند اما روزانه با اضافه کرده یک سنسور خورشیدی، این تنظیمات به صورت روزانه انجام می شود و با اندازه گیری آب و هوای هر محل مقدار و زمان آبیاری را معین می کند.
  • کنترلر آبیاری هانتر این قابلیت را دارد که در هر ایستگاه تا ایستگاه بعد یک برنامه تنظیم آبیاری مشخص کرد. این تنظیمات می تواند تاخیر در آبیاری هر ایستگاه حتی از چند ثانیه تا یک مدت طولانی نیز باشد. این قابلیت کمک می کند تا در بعضی از مواقع مخازن آب دوباره پر شود. البته ذکر این نکته ضروری است که گفته شود این تاخیر بسته به نظر استفاده کننده می باشد و حتما لازم نیست.
  • کنترلر آبیاری هانتر دارای یک سنسور با قابلیت برنامه ریزی است. این سنسور در صورت نیاز هر ایستگاه را از مدار خارج می کند اما ایستگاه های دیگر به کار ادامه می دهند.

کنترلر آبیاری رین

کنترلر آبیاری رین بسیار با قابلیت است. این دستگاه برای حدود 6 ایستگاه می تواند برنامه ریزی داشته باشد. استفاده از کنترلر آبیاری رین بسیار ساده و راحت است. شما با تنظیم سه قسمت این دستگاه می توانید از آن استفاده کنید.

این سه قسمت عبارتند از شروع آبیاری، مدت زمان آبیاری، ودور آبیاری. اما ویژگی منحصر به فرد کنترلر آبیاری رین این است که برای هر ایستگاه شما می توانید دو برنامه آبیاری مجزا داشته باشید و هر برنامه را هم زمان بندی متفاوتی بدهید.

شما در کنترلر آبیاری رین یک بار برنامه فصلی را به آن می دهید و این کنترلر بدون تنظیم مجدد و به آسانی بدون هیچ گونه خطا و اشتباهی به آبیاری صد در صدی زمین های شما اقدام می نماید. کنترلر آبیاری رین برای آبیاری فضاهای کوچک و حتی باغچه منزل نیز کاربرد دارد. و در صورت عدم حضور در منزل نیز می توانید با خیالی آسوده آبیاری از فضای سبز خود را به آن بسپارید.

اشتباهات در استفاده از کنترلر آبیاری

هنگام به کارگیری سیستم هوشمند آبیاری باید نکاتی را همیشه مد نظر قرار داد. بهتر است تجهیزات کنترلر آبیاری درون یک باکس قرار گیرد. این محفظه کمک می کند تا افراد ناوارد و ناشی نتوانند آن را دستکاری کنند. و دیگر این که از دزدیده شدن این تجهیزات نیز جلوگیری می شود.

شیرهای برقی کنترلر آبیاری بهتر است دردرون یک جعبه که در زیر خاک قرار دارد قرار داده شود. این کار کمک می کند تا هنگام چمن زنی و رفت و آمد سیستم دچار ایراد و اشکال نشود. و دیگر این که هنگام تعویض و یا تعمیر دسترسی ساده و سریعی به این قسمت داشته باشیم.

از خرید باکس های بی کیفیت و ارزان در هنگام راه اندازی کنترلر آبیاری جدا خودداری شود. این جعبه ها مقاومت و استحکام کافی را در برابر ضربات و تابش نور خورشید و سنگینی وزن افراد عبور کننده را ندارد و در مدت زمان کوتاهی به علت تعمیر و تعویض آن دچار هزینه اضافی خواهید شد. همچنین از جعبه هایی با سایز مناسب استفاده شود تا مثلا به علت کوچکی سایز ابزارالات بیرون نمانند و یا به علت بزرگی بیش از اندازه فضایی بسیاری از محیط را اشغال نکند و ایجاد زشتی بصری نکنند.

هنگام استفاده از این باکس ها باید ابتدا به زیر سازی آن اقدام شود تا زه کشی مناسبی داشته باشد و در اثر آب و رطوبت زود نپوسد و یا در اثر کج شدن ادوات داخل آن خراب و کج نشود. استفاده از یک بستر سنگی مناسب این ایرادات و مشکلات را از بین می برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>