اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مزایا و معایب پد سلولزی

مزایای استفاده از پد سلولزی گلخانه علاوه بر کاربرد و خدمتی که ارائه می دهد، نسبت به محصولات جایگزین نیز قابل توجه است. برخی از مزایای این محصول در ذیل ذکر شده اند.از آن جا که خنک شدن هوا از طریق پد سلولزی گلخانه به وسیله عبور هوا از روی پد خیس اتفاق می افتد و نه حمل مستقیم قطرات آب، با استفاده از این محصول، از انتقال بسیاری از قارچ ها و باکتری های تنفسی به داخل فضای سرمایش جلوگیری به عمل می آید و هوای سالم و پاکیزه ای را در محیط گلخانه فراهم می کند.

پد سلولزی گلخانه دارای خاصیت خودشویی است. به این صورت که جریان هوا بارها در طول شیارها تغییر جهت می دهد و این امر موجب می شود که ذرات گرد و غبار موجود در هوا به داخل آبی که آن را احاطه کرده است پرتاب و همراه آب به مخزن ریخته شوند. به این صورت، از رسوب گرفتن پد سلولزی گلخانه ممانعت به عمل می آید. در واقع این پدها نقش یک فیلتر را برای سیستم های سرمایشی ایفا می کنند.

  • پد سلولزی گلخانه طول عمر بالایی دارد. (بین 3 تا 5 سال)
  • این پد از ورود حشرات موذی به داخل محوطه ممانعت می کند.
  • پد سلولزی گلخانه نسبت به پوشال خنک کنندگی بیشتری دارد.
  • پد گلخانه موجب کاهش مصرف انرژی در بلندمدت می گردد. (به دلیل کاهش فشار پایین در حالت مرطوب)
  • پد سلولزی گلخانه آنتی باکتریال است و امکان کمی برای رشد قارچ و آلودگی روی آن وجود دارد.
  • از مزایای این پدها این است که در ابعاد و ضخامت های مختلف قابل ارائه هستند.
  • این پدها ایستایی بالایی دارند و ساختار منظم و مستحکم آن ها مانع از افت ارتفاع می گردد.
  • شستشو، نصب و نگهداری پد سلولزی گلخانه آسان است.
  • پد سلولزی گلخانه از راندمان تبخیر بالای 80 درصد برخوردار است.

مزیت سیستم پد و فن گلخانه نسبت به فوگر و فن این است که پد سلولزی گلخانه قادر است با رعایت دو تا سه درصد دورریز آب، از آب با کیفیت پایین نیز استفاده کند اما در مورد فوگر حتماً لازم است آب دارای ویژگی های خاصی باشد.

می توان گفت که پد سلولزی گلخانه بسیار سازگار با محیط زیست است. چرا که علاوه بر این که هیچ آلاینده یا ماده سمی را تولید و به محیط زیست تحمیل نمی کند، تمام مواد مورد استفاده از آن نیز قابل جذب توسط طبیعت هستند.پد سلولزی گلخانه سبک است و ضخامت آن نیز در همه جا یکنواخت است.

چند نمونه از معایب و محدودیت های پد سلولزی گلخانه و سیستم پد و فن گلخانه

  • استفاده از سیستم پد و فن گلخانه و به طور کلی سیستم های سرمایش تبخیری نیاز به آب و برق کافی دارد.
  • پد سلولزی گلخانه با مسدود شدن روزنه هایش در اثر رسوب گرفتن، بازدهی و کارایی خود را از دست می دهد.
  • اگر پد سلولزی گلخانه سوراخ شود، این امر موجب ورود هوا شده و در اثر تماس کمتر بین آب و هوا، کارایی پد کاهش خواهد یافت.
  • در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است، سیستم های سرمایش تبخیری کارایی ندارند. در عوض در مناطق گرم و خشک این سیستم ها از بالاترین کارایی برخوردارند.
  • پد سلولزی گلخانه نسبت به پوشال قیمت بالاتری دارد. هرچند با صرفه جویی که این پدها در مصرف آب و انرژی به عمل می آورند و هم چنین به علت دارا بودن عمر مفید بالا و پایین بودن هزینه نگهداری آن ها، می توان گفت که بسیار مقرون به صرفه هستند.

انواع پد سلولزی گلخانه

پد سلولزی در مدل های 7060، 5090، و 7090 در بازار موجود است. اما پد سلولزی گلخانه در واقع مدل 7090 است که از آن برای سیستم سرمایشی گلخانه ها (و هم چنین مرغداری ها) استفاده می شود. تقسیم بندی پدها به این انواع بر حسب طول موج لایه های کاغذ کرافت موجود در پد سلولزی و زاویه قرار گرفتن این لایه ها نسبت به یکدیگر صورت می گیرد و قابلیت و کاربردهای مختلفی را برای پد سلولزی فراهم می کند.

پد سلولزی مدل 7090

در این مدل لایه های کاغذ با طول موج 7 میلی متر بر روی یکدیگر قرار گرفته و با یکدیگر زاویه 90 درجه تشکیل می دهند. راندمان تبخیر این مدل از پد سلولزی گلخانه تقریباً 81 درصد می باشد.

پد سلولزی مدل 7060

در این مدل از پد سلولزی، لایه های کاغذ با طول موج 7 میلی متر بر روی یکدیگر قرار گرفته و تشکیل زاویه 60 درجه می دهند. این ساختار امکان افزایش راندمان سرمایشی را برای پد سلولزی فراهم می کند و در مواقعی که سرعت هوای بالاتری مورد نیاز باشد (برای نمونه در توربین های گازی) کارایی دارد.

پد سلولزی مدل 5090

در حالتی که طول موج لایه های کاغذ در پد سلولزی 5 میلی متر باشد و با یکدیگر تشکیل زاویه 90 درجه دهند، پد سلولزی 5090 نامیده می شود. این مدل بیشتر در سیستم های خنک کننده و کولر کاربرد دارد. معمولاً در این انواع پد سلولزی از یک پد کوچک علاوه بر پد اصلی و در قسمت بالای آن به منظور توزیع یکنواخت تر آب و در نتیجه افزایش راندمان استفاده می شود. راندمان این نوع پد سلولزی نیز حدوداً 87 درصد است.

پد سلولزی فنلاندی، بهترین نوع پد سلولزی گلخانه

ساخت پد سلولزی گلخانه نیاز به تکنولوژی خاصی دارد و این امر موجب می شود که امکان ساخت آن در بسیاری از کشورها یا وجود نداشته باشد و یا این که ممکن است شرکت های محدودی قادر به تولید آن باشند. به همین سبب پد سلولزی گلخانه مورد نیاز در این کشورها و از جمله کشور ایران، از طریق واردات تأمین می گردد.

پد سلولزی گلخانه در نوع مرغوب آن معمولاً متعلق به کشور فنلاند است و از این کشور به ایران وارد می شود. پدهای سلولزی وارداتی از چین هم در بازار موجود است که ابداً به کیفیت پدهای فنلاندی نیست. اما متأسفانه برخی از فروشندگان از عموم پدهای سلولزی با عنوان پد سلولزی فنلاندی نام می برند و به سبب کیفیت بالای پد فنلاندی، حتی محصولات چینی خود را نیز با این عنوان می فروشند.

قیمت پد سلولزی گلخانه

قیمت پد گلخانه که معمولاً بر حسب متر مربع ارائه می شود، در درجه اول به جنس کاغذ به کار رفته در آن بستگی دارد. برای مثال قیمت پد سلولزی گلخانه از جنس کاغذ فنلاندی با قیمت پد سلولزی از جنس کاغذ تایوانی متفاوت است.

عامل موثر بعدی در قیمت پد گلخانه ضخامت آن است، معمولاً تولید و فروش پد سلولزیدر دو ضخامت 10 سانتی متر و 15 سانتی متر صورت می گیرد. بدیهی است که قیمت پد گلخانه با ضخامت 15 سانتی متر بیشتر از قیمت پد سلولزی گلخانه با ضخامت 10 سانتی متر است.

هم چنین پد سلولزی گلخانه معمولاً با عرض 60 سانتی متر و در ارتفاع های مختلفی در بازار موجود است. ارتفاع یک قطعه پد سلولزی گلخانه ممکن است یک متر، دومتر، 120 سانتی متر، 150، یا 180 سانتی متر باشد. معمولاً این محصول بر حسب تعداد قطعه و با ابعاد مشخص به فروش می رسد. مثلاً n قطعه پد سلولزی گلخانه با ابعاد 15 در 60 در 100 توسط مشتری سفارش داده می شود. قیمت قاب پد نیز معمولاً به صورت متری ارائه می شود.

هر چند در زمان خرید لازم است در خصوص آخرین قیمت پد سلولزیاز فروشنده استعلام قیمت شود اما جهت اطلاع خوانندگان محترم حدود قیمت ها را در این جا ذکر می کنیم.

در حال حاضر قیمت هر متر مربع پد سلولزی گلخانه با ضخامت 10 سانتی متر از جنس کاغذ فنلاندی حدود 280 هزار تومان و از جنس کاغذ تایوانی حدود 200 هزار تومان می باشد. هم چنین قیمت هر متر مربع پد سلولزی گلخانه 15 سانتی متری از جنس کاغذ فنلاندی حدود 420 هزار تومان و از جنس کاغذ تایوانی حدود 300 هزار تومان است.

مثال: اگر 30 قطعه پد سلولزی گلخانه با ابعاد 15 در 60 در 100 از کاغذ فنلاندی مورد نیاز باشد، مساحت هر قطعه حدود 0.6 متر مربع است و قیمت هر قطعه با توجه به قیمت 420 هزار تومان برای هر متر مربع از این نوع پد، حدود 250 هزار تومان تخمین زده می شود و بنابراین قیمت 30 قطعه پد مورد نیاز چیزی حدود هفت میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

غالباً فروشندگان میزان حداقلی را نیز برای فروش محصول خود بر حسب متر مربع یا تعداد قطعه تعیین می کنند و در واقع کمتر از آن مقدار فروش ندارند. لازم به ذکر است که این محصولات غالباً دارای خدمات پس از فروش و گارانتی نیز می باشند. گارانتی معمولاً یک یا دو سال و شامل موارد مشخصی همچون استحکام و مانایی می شود.

یکی از نکاتی که در خرید پد سلولزی گلخانه باید به آن توجه کنیم این است که فریب محصولات فیک با قیمت های ارزان را نخوریم. همان طور که اشاره کردیم پد سلولزی گلخانه یکی از محصولاتی است که امکان ارائه جنس تقلبی در آن زیاد است و با نظر به این که کیفیت این محصول در دراز مدت معلوم خواهد شد و مشخصه خاصی وجود ندارد که در حین خرید ما را از کیفیت آن مطمئن سازد، تنها راهی که می تواند خیال ما را از بابت خرید محصول مرغوب و باکیفیت راحت کند، مراجعه به فروشندگان معتبر و قابل اعتماد و با سابقه است که قبلاً امتحان خود را در این عرصه پس داده اند و هم چنین استعلام از مشتریان سابق این شرکت ها و درخواست رویت اسناد مربوط به واردات محصول از کشورهای اروپایی نیز می تواند ما را در این زمینه یاری رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>