اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویبره برقی دریلی بتن

شلنگ ویبراتور دریلی که از آن با نام ویبراتور برقی دریلی نیز یاد می شود، ابزار بسیار مهم در فرایند های ساختمان سازی است که در هنگام بتن ریزی به آن نیاز می باشد از شلنگ ویبراتور دریلی وانواع دیگر شلنگ ویبراتور برای کاربردهای مختلفی در صنایع ساخت و ساز ساختمان استفاده می گردد که از جمله مهم ترین وظایف شلنگ ویبراتور دریلی می توان به از بین بردن حباب های اضافی درون بتن در فرآیند بتن ریزی و ایجاد بتنی یکدست و صاف در کار اشاره نمود. در صورتی که با استفاده از ویبراتور دریلی و یا شلنگ ویبراتور فرایند از بین بردن حباب های اضافی درون بتن به درستی انجام پذیرد بتن دارای استحکام و دوام بالاتری خواهد گردید.

طراحی و ساختمان شیلنگ ویبراتور دلایلی به گونه ای است که یک کاربر به راحتی می تواند از آن استفاده کند و همچنین فرآیند انجام کار نیز نسبتاً ساده می باشد. فرآیند انجام کار در این دستگاه به این صورت است که کاربر با توجه به سرعت و فرکانسی که دستگاه تولید می نماید آن را درون بتن خیس فرو می برد و بعد از گذشت مدت زمان مشخص آن را خارج می کند و لازم است این کار به تعداد دفعات لازم تکرار گردد تا نتیجه لازم به وجود آید و سطح صاف و صیقلی در بتن پدید آید. تأکید بسیار زیادی شده که حتماً شلنگ ویبره بتن به صورت عمودی وارد بتون گردد تا حذف هوای اضافی درون بتن به صورت اصولی و صحیح انجام شده و در نتیجه استحکام بالاتری برای بتن نتیجه شود.

انواع مختلف شلنگ ویبراتور دریلی

شلنگ ویبراتور دریلی یکی از انواع پرکاربرد و پر مصرف شیلنگ ویبراتور به حساب می آید که با توجه به آسانی و سادگی استفاده از این دستگاه و همچنین نیاز داشتن به هیچ گونه تعویض روغن و سرویس دوره ای و یا استفاده انواع مختلف سوخت های فسیلی برای فعالیت موتور دستگاه، همچنین راحتی کاربر در هنگام کار کردن و حمل دستگاه به دلیل سبک بودن وزن شلنگ ویبراتور دریلی و یا مسائل دیگر مانند کار کرد راحت با استفاده از برق تک فاز و نیاز نداشتن به محل استقرار ثابت برای کار کردن موتور دستگاه، باعث شده تا این نوع از اجزای ویبراتور به یکی از پر کاربرد ترین و پرمصرف ترین انواع شیلنگ ویبراتور در پروژه های با حجم عملیات کوچک متوسط و یا نسبتا بزرگ در انواع ساخت و ساز های ساختمانی و سازه های بتنی و فرایندهای بتن ریزی تبدیل شود.

در حالت کلی شلنگ ویبراتور دریلی در دو نوع شیلنگ ویبراتور دریلی پوسته پلاستیکی و شلنگ ویبراتور دریلی با جنس پوسته آلومینیومی توسط برند و شرکتهای مختلف تولید و روانه بازار می گردد و به مصرف کنندگان مختلف فروخته می شود.معمولاً شلنگ ویبراتور دریلی پوسته آلمینیوم که توسط شرکت های مختلف تولید و عرضه می گردد از کیفیت و استحکام بالاتر و همچنین قیمت مناسب تری برخوردار می باشد، اما به این نکته نیز توجه داشته باشید از جمله مهم ترین مزیت های شلنگ ویبراتور دریلی با پوسته پلاستیکی وزن بسیار سبک تر آن می باشد که در نتیجه کاربر استفاده کننده از این دستگاه به آسانی و با کمترین زحمت می تواند از شلنگ ویبراتور دریلی استفاده نموده و کار های لازم را به انجام برساند.

دلایل استفاده از شلنگ ویبراتور دریلی

از جمله دلایل استفاده از انواع مختلف ویبراتور بتن و یا همان شلنگ ویبراتور دریلی ایجاد مقاومت و پایداری مناسب در بتن از طریق لرزش و ارتعاش لازم به وسیله قسمت پوکرشیلنگ ویبراتور می باشد.شلنگ ویبراتور دریلی حباب های هوا که به صورت اضافی در بتن حضور دارند را از بین برده و تا حدود زیادی مقاومت بتن را به صورت تصاعدی افزایش می دهند و با از بین بردن حفره های خالی موجود در بتن، بازده و کارایی بتن و مقاومت آن را بالا میبرد.

فرایند انجام کار در شلنگ ویبراتور دریلی به این صورت است که این شلنگ وارد بتن شده و با استفاده از ارتعاش و تکانهایی که به صورت اصولی و منظم و مشخص ایجاد می کند ناهمواری ها و پستی بلندی های موجود در بتن را به صورت تمام و کمال از بین برده و سطح یکدست و صافی برای بتن ایجاد می نماید.

بعد از اتمام کار با شلنگ ویبراتور دریلی بتن در نتیجه کاملاً صاف و یکدست شده و یک لایه نازک از ملات در امتداد شلنگ ویبراتور دریلی باقی می ماند و دانه های بزرگ و معلق موجود در بتن به خوبی از هم پاشیده شده و تفکیک شده و سطح صاف برای بتن ایجاد می شود. در حالت کلی زمان مناسب برای ویبره کردن بتن، به پارامتر فرکانس بستگی دارد. یعنی هر چه فرکانس بالاتری در اختیار داشته باشیم مدت زمان لازم برای ویبره کردن و خالی کردن فضاهای اضافی و حباب های ایجاد شده درون بتن سیر نزولی پیدا می کند و از مدت آن کاسته می شود.

شلنگ ویبراتور دریلی با بدنه پلاستیکی

یکی دیگر از انواع پرکاربرد شلنگ ویبراتور دریلی نوع بدنه پلاستیکی آن می باشد که از آن برای انجام پروژه های ساختمانی و بتن ریزی در مقیاس متوسط و کوچک استفاده می شود. همچنین شلنگ ویبراتور دریلی برقی نیز به عنوان یکی از انواع شلنگ ویبراتور دریلی به حساب می آید که کار کردن با آن بسیار ساده بوده و دردسرهایی مانند استقرار کامل دستگاه و یا نیاز به تعویض و روغن کاری ها در دوران مشخص را ندارد و به راحتی با استفاده از برق تک فاز به فعالیت مشغول می شود.

عملکرد شلنگ ویبراتور دریلی

محدوده لرزش در شلنگ ویبراتور دریلی را همچنین به منطقه نفوذ تعریف می کنند. اگر بخواهیم در مورد محل منطقه نفوذ صحبت کنیم باید بگوییم که این مکان به فاصله بیرونی ترین لبه شلنگ ویبراتور دریلی تا مرکز ویبراتور گفته می شود. همچنین در هنگام انتخاب شلنگ ویبراتور دریلی بهتر است به سایز شلنگ ویبراتور دریلی توجه ویژه داشته باشید و سعی کنید بهترین سایز را برای کاربری خود انتخاب نمایید.

این کار باعث می شود تا راندمان و کارایی شلنگ ویبراتور دریلی تا حد زیادی افزایش پیدا کند. در هنگام سایز شلنگ ویبراتور دریلی به این مورد توجه شود که میزان ارتعاش تولید شده در آن از دو برابر عرض قالب بیشتر انتخاب نشود. به عنوان مثال عرض قالب شما 10 اینچ باشد شعاع سر شلنگ ویبراتور دریلی نباید بیشتر از 20 اینچ باشد.

موارد تأثیر گذار در یکدست شدن بتن

برای آنکه آب اضافی موجود در بتن از بین برود و در نتیجه بتن یکدست و صاف و صیقلی نتیجه گردد، عوامل بسیار زیادی تأثیر گذار می باشند که از جمله مهم ترین آنها می توان به مواردی که در زیر لیست شده اند اشاره نمود:

  • نرمی کارکرد ویبره برقی
  • رعایت اصولی ترکیب انواع شده با ویبراتور
  • رعایت فاصله اصولی شیلنگ ویبراتور
  • انجام فرایند ویبره کردن با استفاده از شیلنگ ویبراتور دریلی برای انواع مختلف دیگر شلنگ ویبراتور در مدت زمان لازم و معین
  • استفاده از فرکانس ارتعاش و لرزش مناسب
  • وجود شرایط آب و هوایی و دمای مناسب در محیط
  • وجود عمق مناسب در هنگام کار با ویبره برقی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>