اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آکومولاتور هیدرولیک

آکومولاتور هیدرولیکی

امروزه با پیشرفت و رشد روز افزون علم و صنعت و همچنین موارد زیاد استفاده از سیال تحت فشار لازم است که با آموکولاتور هیدرولیک آشنا شوید. این تکنولوژی به دو دسته هیدرولیک و نیوماتیک تقسیم می شود که در اینجا ما قصد داریم که شما را با آکومولاتور هیدرولیک آشنا کنیم.

یکی از دلایل مهم برای آشنایی با این تکنولوژی، جلوگیری از خطراتی می باشد که در صورت نداشتن اطلاعات در مورد این محصول ممکن است برای هر کسی پیش آید. مخصوصا اینکه هر تعمیر کاری ممکن است بدون داشتن آگاهی اقدام به تعمیر این محصول کند که به تبع موجب خطرات و بروز مشکل خواهد شد.

آکومولاتور هیدرولیک یکی از پرکاربرد ترین و تأثیر گذار ترین قطعات در صنایع و ماشین آلات می باشد. انتخاب آکومولاتور هیدرولیک یک کار مهندسی و بسیار مهم می باشد.ما در این مقاله به صورت کاملا فنی و ریز به آنالیز آکومولاتور هیدرولیک می پردازیم, و امید وارم شما دوستان عزیز و بزرگوار با مطالعه این مقاله که با زبانی ساده گرد هم آمده است استفاده کامل رو ببرید و جواب تمام سوالات خود را به دست آورید, ما را به دوستان خود معرفی کنید.

آکومولاتور هیدرولیک در حقیقت منبع ذخیره فشار می باشد. کاربرد آکومولاتور هیدرولیک مانند باتری های موجود در سیستم های الکتریکی که قابل شارژ شدن هستند، می باشد. در واقع شباهت این دو به هم به این صورت می باشد که در ابتدا به منبع ولتاژ و انرژی وصل و شارژ می شود پس از آن در مواقع احتیاج این جریان را در مدار ارائه می دهد. در واقع نقش اساسی آکومولاتور هیدرولیک در صنایع ماشین آلات، به وجود آورنده و تامین کننده ی جریان روغن با فشار مورد نیاز و مخصوص می باشد.

تمام انواع آکومولاتور دارای ویژگی های مختلف می باشد در نتیجه برای استفاده و یا تعویض هر نوعی از آن باید با مهندس و کارشناس متخصص در آن زمینه مشورت کرد.

آکومولاتور هیدرولیک چیست؟

نام دیگر آکومولاتور، کپسول ازت نامیده می شود. این آکومولاتور یا همان کپسول ازت، جداکننده مایع از گاز و ذخیره کننده مایع می باشد. مکان نصب این دستگاه روی خط مکش نزدیک کمپرسور و بین اوپراتور می باشد.انتخاب آکومولاتور مناسب که باعث عملکرد درست و توانایی بالا و همچنین باعث افزایش عمر قطعات می شود آن است که هم از نظر فشار کاری و هم از نظر ظرفیت حجمی مناسب و بهینه باشد.

آکومولاتور های گازی در بسیاری از سیستم های هیدرولیک استفاده می شوند. در این سیستم ها یک وسیله ای موجود است که گاز و سیال را از هم جدا می کند.آکومولاتور ها را می توان بر اساس نوع وسیله ی جداکننده به سه نوع تقسیم کرد: آکومولاتور ازت پیستونی، آکومولاتور تیوپی، آکومولاتور دیافراگمی.

این سه نوع آکومولاتور ها کاربرد بسیار زیادی در صنعت ماشین آلات دارند. شباهت این آکومولاتور ها در سازوکار آن ها می باشد.کار اصلی آکومولاتور که در انواع موارد بالا یکی می باشد شامل به وجود آوردن فشار بر سطح مایع ورودی با استفاده از یک نیروی با قوام می باشد.

تفاوت انواع آکومولاتور که در بالا به آن اشاره شد از تفاوت در نیروی مقاوم موجود می باشد.در آکومولاتور پیستونی، این نیروی مقاوم با استفاده از یک پیستون و در حرکتی رفت و برگشتی انجام می شود.در آکومولاتور تیوپی، این نیروی با فشار گاز موجود داخل یک تیوپ ایجاد می شود.در آکومولاتور دیافراگمی، این نیروی مقاوم با استفاده از یک دیافراگم که صفحه ای پلاستیکی می باشد به وجود می آید.

وظایف آکومولاتور هیدرولیک چیست؟

یکی از وظایف مهم و حائز اهمیت آکومولاتور هیدرولیک، ذخیره کردن سیال تحت فشار و برگرداندن آن در مواقع ضرورت و نیاز می باشد.وظیفه مهم دیگر و کار اصلی آکومولاتور هیدرولیک، یکنواخت سازی فشار در خط جریان می باشد. در واقع این مفهوم را می توان این گونه معنا کرد که اگر در خط احتیاج به جریان زیاد باشد، این دستگاه می تواند مکملی برای این جریان ذخیره کند و این کار را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهد و تحویل می دهد.

همچنین اگر فشار به طور غیر قابل پیش بینی بالا رود که دستگاه آمادگی نداشته باشد، در این موقع این فشار زیاد را در خود ذخیره می کند و مانع ضربه خوردن سیستم می شود, می توان گفت به نحوی مثل یک پشتیبان عمل می کند و با دقت به همین جمله به نقش ضروری و حیاتی آن پی میبریم.می توان به طور کلی وظایف آکومولاتور هیدرولیک را به صورت زیر بیان کرد:

  • فشار ثابتی را برقرار می کنند.
  • ضربات غیر قابل پیش بینی و ناگهانی را جذب می کنند.
  • یکنواخت سازی فشار در مدار و خط جریان.
  • ذخیره سازی انرژی.

مزایای استفاده از آکومولاتور هیدرولیکی

استفاده از آکومولاتور دارای مزایای مهم و بسیاری می باشد که می توان به مهم ترین آن ها اشاره کرد:

جبران کردن روغنی که نشت کرده است، دخیره کردن انرژی، تغییرات به وجود آمده در دما، عملیات های اضطراری و همچنین از صدمه دیدن خط جریان جلوگیری می کند.جدا از مزایای بالا، موارد دیگری نیز وجود دارد که حائز اهمیت می باشد از جمله آن ها می توان به: افزایش طول عمر خط جریان، ایجاد حرارت کمتر، استفاده از پمپ کوچک و فعال سازی سریع جریان اشاره کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>