اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


آکومولاتور هیدرولیک


خطرات کار با آکومولاتور هیدرولیک

با توجه به اینکه آکومولاتور یا انباره ها منبع قدرت می باشند، حتما و بدون شک خطراتی در برخورد و استفاده از این دستگاه ها وجود خواهد داشت. در اینجا می خواهیم شما را با چند نمونه از این خطرات آشنا کنیم تا اطلاعات لازم را داشته باشید ومراقب سلامتی خود باشید.

خطر اول

اگر تعمیرکار قبل از تعمیر آکومولاتور هیدرولیک، آن را تخلیه نکرده باشد ممکن است با شل کردن پیچ های شیر این وسیله، فشاری که در آکومولاتور تخلیه نشده است به صورت تعمیرکار پاشیده و به وی آسیب بزند. جدا از آسیب به فرد باعث از بین رفتن روغن و خسارت به دستگاه نیز بشود.

این خطر ممکن است به خاطر فراموش کردن تعمیرکار از تخلیه آکومولاتور و یا فرسوده شدن دستگاه به مرور زمان و هرز رفتن قطعات این دستگاه شده باشد. برای جلوگیری از این خطر می توان شیری را در آکومولاتور نصب کرد تا به صورت خودکار فشار را در موقع نیاز تخلیه کند.

خطر دوم

تعمیرکار وقتی بخواهد اقدام به تعمیر دستگاه و سیلندر انجام دهد ممکن است سر سیلندر به راحتی باز نشود و تعمیرکار مجبور شود که از راه های دیگری و به زور این کار را انجام دهد در نتیجه ی این کار ممکن است که تعمیرکار اشتباهی انجام دهد و به خود آسیب بزند علاوه بر آن ممکن است به دستگاه و تجهیزات دیگر نیز آسیب بزند. یکی از علت هایی که باعث می شود این حادثه رخ دهد بی تجربگی تعمیرکار می باشد.

خطر سوم

اگر تعمیرکار دانش لازم و کافی را نداشته باشد و از دستوالعمل های ایمنی موجود استفاده نکند باعث بروز حادثه خواهد شد. اگر به هشدار هایی که روی آکومولاتور هیدرولیک نوشته شده بی توجهی کند ممکن است که فشار گاز باعث انفجار شود و تعمیرکار از ناحیه دست دچار صدمه شود و مچ دست او قطع شود. همچنین به دستگاه و تجهیزات دیگر نیز ممکن است آسیب برساند.راهکار هایی وجود دارد که می تواند از بروز این حادثه جلوگیری کند از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آموزش دادن به افراد برای تجهیزات و دستگاه های تخصصی، کمک گرفتن از افراد با تجربه، به وجود آوردن کمیته تخصصی و ارائه راه های ایمنی، نوشتن دستورالعمل تعمیراتی و ایمنی.

خطر چهارم

اگر زمانی که شارژ آکومولاتور هیدرولیک به پایان رسیده و شخص بخواهد با استفاده از ازت آن را شارژ کند به فشار تولیدی کمپرسور دقت نکنند و کم و زیاد شود ممکن است باعث به هم ریختن تمام اتصالات شود و همچنین باید گفت که جوشکاری در کل بر روی انباره ممنوع می باشد.

شارژ آکومولاتور هیدرولیک

شارژ آکومولاتور هیدرولیک توسط گاز ازت صورت می گیرد. گاز ازت گازی خنثی می باشد. استفاده از گاز نیتروژن (ازت) از آن جهت مناسب است که این گاز به راحتی یافت شده و تقریبا 78 درصد هوای محیط را تشکیل می دهد در نتیجه این گاز ارزان است و مناسب برای شارژ کپسول ازت می باشد. همچنین در صورت نشت مایه هیدرولیک که معمولا روغن است و ترکیب با نیتروژن امنیت سیستم هیدرولیک برقرار خواهد ماند.

شارژ آکومولاتور هیدرولیک بستگی به نوع صنعت با فشار متفاوتی صورت می گیرد. شارژ آکومولاتور یا شارژ کپسول ازت بعد از خریداری و قبل از استفاده واجب می باشد. در نتیجه آکومولاتور ها بعد از تولید شدن به صورت تخلیه به صنعت عرضه می شوند.

اگر بخواهیم آکومولاتور را شارژ کنیم باید بار هیدرولیکی وارد بر آن صفر باشد در نتیجه یا باید آکومولاتور از سیستم هیدرولیک باز شود و یا باید برق سیستم هیدرولیک قطع گردد. افت فشار آکومولاتور ها وقتی که تحت بار هیدرولیکی قرار می گیرند نرمال می باشد. درنتیجه شارژ دوباره آکومولاتور در دوره زمانی متفاوت یک امر طبیعی می باشد. اگر افت فشار آکومولاتور در دوره زمانی یکسان مختلف باشد در نتیجه باید سیل ها چک شوند زیرا احتمال نشت گاز نیتروژن بالا می رود.مقدار و میزان شارژ آکومولاتور هیدرولیک یک امر کاملا مهندسی و فنی می باشد.

فاکتورهای متفاوتی مانند نوع آکومولاتور، فشار وارده بر خط جریان هیدرولیک، پمپ مادر خط جریان هیدرولیک، مقدار سیکل های کاری آکومولاتور و غیره بر مقدار شارژ آکومولاتور هیدرولیک تأثیر دارد.بروشور هایی که با خرید قطعات آکومولاتور هیدرولیک از کارخانه به شما خریداران تحویل داده می شود، اطلاعات لازم و ضروری را به شما ارائه می کند.اگر آکومولاتور دشارژ و یا بیش از حد شارژ شود باعث می شود که کاکرد درست و مناسبی نداشته باشد. در نتیجه باعث شکسته شدن و به هم ریختن اتصالات می شود در دراز مدت و زمان طولانی می شود.

نکات ایمنی به هنگام شارژ کردن آکومولاتور ها

نکات مهمی در زمان شارژ کردن آکومولاتور هیدرولیک وجود دارد که در زیر به بعضی از آن ها اشاره می کنیم:

  • در ابتدا باید متذکر شد، همانطور که پیش تر گفتیم برای شارژ آکومولاتور هیدرولیک از نیتروژن استفاده کرد و از موارد دیگر مانند هوای فشرده و یا اکسیژن نباید به هیچ عنوان استفاده شود.
  • برای تست و شارژ باید از تخلیه فشار آن مطمئن شد بعد اقدام به شارژ و یا تست کنیم.
  • پیش فشار برای آکومولاتور هیدرولیک باید حداکثر 140 بار باشد و اگر بخواهیم فشار های بالاتر را داشته باشیم باید از پمپ های کمکی استفاده کنیم.
  • شارژ کردن آکومولاتور باید به صورت آرام و به آهستگی انجام شود در غیر این صورت با شارژ شدن ناگهانی و به سرعت ممکن است دستگاه آسیب ببیند و دچار ترک و شکنندگی شود.
  • اگر در زمان شارژ آکومولاتور هیدرولیک، دستگاه بیش از اندازه شارژ شد باید شیر تخلیه را باز کرد تا مقدار اضافه کم شده و به اندازه مورد دلخواه برسد.
  • بعد از انجام شارژ، باید حدود 15 دقیقه به دستگاه استراحت داد و بعد شروع به کار کرد. این کار باعث می شود که دمای گازی که داخل آکومولاتور می باشد با دمای محیط یکی شود و از صدمه زدن به دستگاه جلوگیری کند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محسن يوسف نژاد:
بسيار عالي و كاربردي از جنبه فني و همچنين از نظر ايمني هم به نكات بسيار مفيد و كليدي اشاره شد موفق باشيد
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>