اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکسر بتن

میکسر بتنبه مخزن و محفظه ای گفته می شود که در آن به حمل بتن اقدام شده و علاوه بر انتقال بتن این امکان وجود دارد تا نسبت به هم زدن و چرخاندن بتن با استفاده از این مخزن اقدام نموده و با توجه به اختلاطی که در بتن به وجود می آورد و همچنین از سمت دیگر مانع گیرش بیش از حد آن می شود مخلوط بسیار مناسبی از بتن را در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.

در حالت کلی یک میکسر بتن یک مخلوط کن بسیار با کیفیت به حساب می آید که از چرخ، پایه و جام تشکیل شده و همچنین یک دسته اهرم نیز بر روی میکسر بتن تعبیه می شود که از آن جهت خالی کردن بتن درون میکسر بتن و همچنین هم زدن و مخلوط کردن بهتر بتن درون میکسر بتن استفاده می گردد.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی میکسر بتن و موضوعاتی مانند قیمت میکسر بتن، خرید میکسر بتون ساز و غیره بپردازیم و در صورتیکه که قصد خرید میکسر بتن را دارید و یا می خواهید در مورد این قطعه پر مصرف در صنایع ساختمانی و ساخت و ساز اطلاعات کسب نمایید می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید:

معرفی میکسر بتن

از دیگر نام هایی که به میکسر بتن اطلاق می گردد می توان به میکسر بتن و یا بتونیر و یا مخلوط کن بتن اشاره نمود. میکسر بتن انواع مختلفی داشته و با توجه به همین انواع مختلف، قیمت خرید و فروش میکسر بتن نیز متفاوت می باشد. در حالت کلی بتونیر این امکان را دارد که در صورت لزوم بر روی تریلی کامیون و یا هر وسیله نقلیه دیگر و یا قوای محرکه های مانند واگن های ریلی نیز مستقر شده و به مخلوط کردن بتن در درون خودش مشغول شود.

در صورتی که در پروژه های ساخت و ساز و راهسازی و ساختمانی از میکسر بتن استفاده نماییم این امکان وجود دارد که دقیقا در محل تولید بتن و قبل از ورود به کارگاه و یا در محل کارگاه و یا حتی در حین مسیرپروژه بتن ریزی از میکسر بتن نهایت استفاده را کرده و به مخلوط کردن اصولی و صحیح بتون درون میکسر بتن بپردازیم.

میکسر بتن به عنوان یک وسیله بسیار کاربردی و اصولی جهت ایجاد اختلاط در بتن به صورت اصولی و همچنین انجام اختلاط اولیه در بتن مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که از میکسر بتن فقط در جهت انتقال بتن استفاده گردد و از این وسیله جهت انتقال بتن به بتن مرکزی استفاده نماییم میکسر بتن تنها به عنوان یک واحد همزن ایفای نقش می کند. به کامیون هایی که جام میکسر بتن را حمل می کند کامیون میکسر بتن و کامیون مخلوط کن گفته می شود.

ساختمان کار میکسر بتن ریزی

درون هر میکسر بتن یک محفظه دایره ای شکل و مخلوط کن وجود دارد. مواد تشکیل دهنده بتن در درون آن محفظه ریخته شده و با استفاده از مکانیزم میکسر بتن به خوبی هم زده می شوند به این محفظه دایره ای شکل جام گفته می شود.

استفاده از میکسر بتن باید به این موضوع توجه کنیم که مواد تشکیل دهنده بتن و زمانی که آنها به صورت اصولی در مخلوط کن اضافه می گردند تأثیر بسیار زیادی در ایجاد یکنواختی و بازده بتن ایجاد می نماید. برای به وجود آوردن بتنی با یکنواختی مناسب و اصولی باید از اضافه کردن هر گونه بار اضافه به مخلوط کن جلوگیری نماییم.

همچنین در صورتی که درون بتن سنگ دانه هایی همچون ذرات پانچی فولادی وجود داشت بهتر است تا اندازه محموله را به اندازه نصف ظرفیت مخلوط کن و جام درون میکسر بتن ریزی کاهش داده و بیشتر از این مقدار را بر روی آن برای مخلوط بتن مورد استفاده و هم زدن قرار ندهیم.

برخی از مواد تشکیل دهنده بتن و سنگدانه ها حالتی بسیار ترد و شکننده داشته و به راحتی شکسته می شوند به منظور جلوگیری از هرگونه شکستگی بیش از حد در مواد از مواد تشکیل دهنده بتن باید فرایند مخلوط شدن بتن به اندازه نرمال و ایده آل انجام پذیرد و ایجاد هرگونه مخلوط کردن بیش از حد بتن جلوگیری نماییم، چرا که در صورت ایجاد شکستگی در مواد های تشکیل دهنده بتن، تأثیرات منفی زیادی در کارآیی و همچنین آب انداختند درون بتن صورت می پذیرد.

کارکرد میکسر بتن

بتن ساز یکی از ابزار بسیار پر کاربرد در صنایع راهسازی، ساختمان سازی و غیره به حساب می آید و در انواع و حجم های متفاوتی در بازارهای صنعتی قابل تهیه می باشد. موضوعی که مشخص است این می باشد که بتن از ترکیب مواد مانند شن و ماسه، سیمان، آب و سنگ تشکیل می گردد که البته نسبت این مواد با توجه به نوع بتن قابل تغییر می باشد.

تمامی مواد و ترکیبات گفته شده درون میکسر بتن ریخته شده و در مدت زمان مشخص هم می خورند تا در نتیجه بتن با کارایی و راندمان مورد نظر به وجود بیاید. میکسر بتن که دارای ابعاد بزرگ تری باشد معمولاً دارای یک تقسیم کننده می باشد که از آن در جهت تعیین مقدار معینی که از هر نوع مواد تشکیل دهنده بتن آن احتیاج داریم استفاده می گردد.

در حالت کلی میکسرهای بتن ساز که دارای ابعاد بزرگ تری هستند معمولا در کارخانه های ساخت بتن مورد استفاده قرار می گیرند و انواع مختلف میکسر بتن که در ابعاد کوچک تر بوده و همچنین قابلیت جابه جایی در پروژه های ساختمانی و پروژه بتن ریزی را داشته معمولا برای پروژه های با حجم کمتر مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع مختلف میکسر بتن نیز بر روی دستگاه های با دوچرخ هو یا چهار چرخ قابل جابه جایی و حمل و نقل را دارا می باشد. معمولاً بارگیری مصالح تشکیل دهنده بتن درون یک میکسر بتن با استفاده از باکت هیدرولیکی صورت می پذیرد. معمولاً پیمانه کردن و مشخص کردن مقدار دقیق مواد تشکیل دهنده بتن به صورت دستی در انواع مختلف میکسر بتن سازی انجام می پذیرد و از همین رو کاربری که وظیفه انجام این مهم را بر عهده دارد باید آموزش های لازم جهت به وجود آوردن یک بتن با کیفیت و مناسب را دیده باشد.

مهم ترین موارد استفاده میکسر بتن

در حالت کلی میکسر بتن ریزی همان گونه که از اسمش پیداست جهت تهیه و مخلوط کردن بتن مورد نظر در انواع مختلف پروژه های بتن ریزی ساختمانی و راه سازی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.علاوه بر این مورد که به عنوان اصلی ترین کاربرد بتن ساز به حساب می آید، یکسری کاربردهای دیگر نیز برای این دستگاه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:

  • استفاده از دستگاه میکسر بتن در انواع آزمایشگاه های صنعتی و لابراتوار ها
  • استفاده از دستگاه میکسر بتن جهت برهم زدن و محدود نمودن کامل ملات در کارگاه های ساختمانی و راهسازی
  • استفاده از دستگاه پرکاربرد میکسر بتن ریزی جهت مخلوط کردن و تمیز کردن صحیح و اصولی مصالح جهت تولید بلوک و آجر
  • استفاده از دستگاه میکسر بتن یا بتونیر جهت مخلوط کردن و هم زدن صحیح و اصولی پودرهای سخت صنعتی که از آن ها به عنوان متریال پوشش دهنده در کفپوش های سخت صنعتی در مصارف مختلف استفاده می گردد.
  • استفاده از دستگاه میکسر بتن جهت انجام فرایند بتن ریزی و بتن سازی و میکس کردن و مخلوط کردن اصولی بتن جهت استفاده در مجتمع ها، فرودگاه ها، پارکینگ ها، خیابان ها و مقاطع شهری و روستایی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>