اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

دستگاه ستون ریز

ستون ریزها از این نظر که امکان بهترین نوع بتن ریزی را برای ما فراهم می سازند اهمیت زیادی دارند. علاوه بر ستون ها که در تحمل وزن ساختمان نقش مهمی دارند، دیوارهای برشی که آن ها نیز از طریق دستگاه ستون ریز بتن ریزی می شوند نقش بسیار کلیدی در استحکام و تحمل ساختمان در برابر نیروهای جانبی (از قبیل طوفان و زلزله و...) ایفا می کنند.

در واقع تحمل تمامی بارهای غیر قابل پیش بینی که به ساختمان وارد خواهد شد، بر عهده دیوار برشی است که توسط دستگاه ستون ریز بتن ریزی می شود و اگر این کار به طور صحیحی انجام پذیرد، ساختمان خواهد توانست سنگین ترین فشارها را نیز تحمل کند. با توجه به این موضوع در می یابیم که بتن ریزی صحیح ساختمان مسأله ای است که مستقیماً یا جان ساکنان آن در شرایط خاص و البته محتمل ارتباط می یابد.

بتن ریزی از طریق دستگاه های ستون ریزبدون به هم خوردن دانه بندی بتن (که در روش دستی معمولاً اتفاق می افتد) یکی از مهم ترین مزایای این دستگاه ها به شمار می رود.دستگاه های ستون ریز سهولت، ایمنی و سرعت را با خود به همراه آورده اند و یک انقلاب موثر و گامی بزرگ در صنعت ساختمان سازی محسوب می شوند.

مشخصات ارائه شده در هنگام فروش ستون ریز

برخی از مشخصات و ویژگی های دستگاه ستون ریز که معمولاً هنگام فروش به مشتری ارائه می شود عبارتند از:

ارتفاع قابل استفاده جهت ستون ریزی

ستون ریزها قابلیت حمل مصالح را به ارتفاعات مختلفی دارا می باشند و این یکی از ویژگی هایی است که در هنگام فروش ستون ریز به شما ارائه می شود. (برای مثال به صورت: قابلیت ارتفاع بتن ریزی تا 5 متر، یا ارتفاع قابل استفاده: 5/2 تا 6 متر یا ارتفاع مفید: 5/3 متر.)

نیروی محرکه دستگاه ستون ریز

این مشخصه شامل ویژگی های الکتروموتور دستگاه ستون ریز است، از قبیل این که الکتروموتور تک فاز یا سه فاز است، و توان آن چند اسب بخار یا چند دور بر دقیقه می باشد.

ظرفیت و نوع باکت ستون ریز

از آن جا که باکت ها گنجایش مختلفی دارند این عدد نیز بر حسب لیتر هنگام فروش ستون ریز و به عنوان یکی از مشخصات محصول به مشتری ارائه می گردد. هم چنین باکت ممکن است یکی از انواع تخلیه بغل، تخلیه از زیر یا شیلنگ دار باشد.

تعداد چرخ های ستون ریز

  • یکی از مشخصات دستگاه ستون ریز تعداد چرخ های آن است که می تواند به صورت دو چرخ یا چهار چرخ باشد.

مشخصات گیربکس ستون ریز

  • شامل نوع گیربکس و مدت گارانتی آن (برای مثال: گیربکس 86 و به مدت 6 ماه گارانتی).

مشخصات سیم بکسل ستون ریز

  • شامل نوع سیم بکسل، طول سیم بکسل و قطر آن.

زمان مونتاژ دستگاه ستون ریز

  • معمولاً زمان مونتاژ نیز در ردیف ویژگی های ستون ریز قابل ذکر است. 

از سایر ویژگی های دستگاه ستون ریز می توان به طول دکل، ولتاژ برق، میزان جریان بر حسب آمپر، ابعاد شاسی دستگاه (برای مثال طول 250 سانتی متر و عرض 200 سانتی متر)، وزن دستگاه بر حسب کیلوگرم، سرعت بالابری بر حسب متر بر دقیقه، فاصله افقی دستگاه، بالابری مفید بر حسب کیلوگرم، و طول ریل در فروش دستگاه ستون ریز ریلی و... اشاره کرد.

دستگاه ستون ریز مناسب باید دارای چه ویژگی هایی باشد

ایمنی دستگاه بتن ریز ستون

به طور کلی طراحی ستون ریزها گام موثری در افزایش ایمنی کارگران بوده است و کاری که قبلاً توسط نیروی انسانی انجام می شده، امروزه از طریق این وسیله مهم و کاربردی به آسانی و به صورت ایمن انجام می شود. اما ایمنی خود دستگاه نیز (برای مثال از نظر عدم احتمال سقوط باکت و....) حائز اهمیت است.

الکتروموتور پر توان دستگاه ستون ریز

اگر الکتروموتور دستگاه ستون ریز از توان و قدرت کافی برخوردار نباشد، در حمل باکت به سمت بالا دچار مشکل خواهد شد.

سهولت مونتاژ و دمونتاژ ستون ریز

این ویژگی نیز از مزایای دستگاه ستون ریز محسوب می شود.از سایر ویژگی های یک دستگاه ستون ریز ایده آل می توان به شاسی مقاوم، سیم بکسل مقاوم و دارای ضخامت مناسب، اندازه مناسب دستگاه، حمل و نقل آسان، سرعت کافی در انجام کار و... اشاره کرد.

انواع دستگاه ستون ریز

ستون ریزها ممکن است گردان یا ریلی باشند. ستون ریزهای ریلی که با نام ستون ریزهای ثابت نیز شناخته می شوند نسبت به ستون ریزهای گردان از آزادی عمل کمتری برخوردارند. انواع گردان معمولاً برای پروژه هایی با زیربنای بالای 500 متر کارایی دارند و در دو سایز مختلف موجودند: 1- ستون ریز گردان با دکل 6 متری و ارتفاع عملیاتی 5/4 متر، 2- ستون ریز گردان با دکل 7 متری و ارتفاع عملیاتی 5/5 متر

ر

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>