اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

توپ صوتی

وقتی کشاورز و یا باغدار هستید و در مسیر فعالیت های کشت و زراعت خود غرق کار شده اید، یک عامل مزاحم، چیزی که بتواند زحمات یک ساله شما را تهدید کند، چیزی جز نگرانی برای شما نخواهد داشت. از انواع آفت ها گرفته تا علف های هرز و بیماری های گیاهان، خشکسالی و یا باران های بی هنگام؛ ولی یکی از دردسر های همیشگی که تقریباً هر زمان هر باغداری را آزار می دهد، سیل فراوان پرنده هایی است که می آیند و می خورند و خراب می کنند و می روند.

از کلاغ گرفته تا گنجشک، وقتی پای غارت باغ و زمین زیر کشت در میان باشد، همین پرندگان به ظاهر بی آزار، تبدیل می شوند به آفتی خانمان سوز و غیرقابل تحمل. چاره چیست؟ آیا باید این پرندگان را کشت؟ آیا یک مترسک بی جان می تواند شکم گرسنه آنها را بترساند؟آیا باید تسلیم منقار همیشه گرسنه آنها باشیم؟ خب، وقتی پای کشاورزی در دنیای امروز در میان است، دیگر نباید نگران چنین مباحث پیش پا افتاده ای باشید. کافی است باغ و زمین کشاورزی خود را همراه با یک کلاغ پران کنید تا دیگر هیچ پرنده ای در آسمان باغ شما، در آن زمان هایی که می خواهید، بال نزنند.

کلاغ پران یک ابزار ساده باغبانی است. نه می کشد و نه مانند مترسک ها بی خیال می شود. خیلی آرام و ملایم مسیر پرندگان را از فضای باغ شما دور می کند. و اما کلاغ پران چگونه این کار را انجام می دهد؟

توپ صوتی دورکننده پرندگان و حیوانات چگونه کار می کند؟

یکی از عواملی که پرندگان و بسیاری از حیوانات به شدت از آن می ترسند، وجود صدا های ناگهانی و بسیار بلند است، چیزی شبیه به شلیک یک گلوله. از این رو کافی است تا در سطح باغ، صدایی شبیه به شلیک گلوله ایجاد شود تا همه پرندگان و حیوانات مانند گراز ها از سطح باغ فراری شوند.

برای رسیدن به این صدای بلند، نیازی نیست تا هر بار گلوله ای شلیک کنید. کافی است از تفنگ کلاغ پران بهره مند باشید. تفنگ کلاغ پران یک ابزار ساده است که به شکلی متناوب و در زمان هایی که تحت اختیار ما است، صدا های بلند و ناگهانی تولید می کند. صدا هایی که باعث ترس کلاغ ها و دیگر حیوانات می شود.

کلاغ پران که از آن با نام گنجشک دورکن نیز یاد می کنند، با تولید صدایی در حد و اندازه های 120دسی بل و به شکل ناگهانی فعالیت می کند. این صدا در مقیاس برابر به اندازه ی شلیک گلوله از یک تفنگ ژ-سه می باشد. البته میزان صدا در گنجشک دورکن شرایط تنظیمی دارد؛ اما به جهت استفاده در مزارع وسیع، بهتر است میزان صدای کلاغ پران را در حد 120 دسی بل نگهدارید.

ساز و کار کلاغ پران برای ایجاد چنین صدایی بر اصل تولید یک انفجار کوچک استوار است. کلاغ پران گاز این انفجار را از طریق یک کپسول و یا پیک نیک گاز مایع تامین می کند. بدین صورت که با ایجاد ساز و کاری دقیق و حساب شده، گاز را در فضایی مطمئن پخش نموده و هر بار در زمان هایی قابل تنظیم با ایجاد یک جرقه ی ساده، انفجاری کوچک تولید می شود. یک لوله هدایت صدا نیز در کلاغ پران وجود دارد. این لوله می تواند مسیر موج صدا را تعیین کند.

گاها از دستگاه کلاغ پران با نام گراز دورکن نیز یاد می شود. چرا که گراز ها نیز از جمله حیوانات باغ خراب کن هستند و دستگاه مذکور می تواند آنها را نیز بترساند. البته انواع گراز دورکن با اندک ساز و کاری متفاوت با نوع کلاغ پران ها تنظیم می شوند.

انواع دستگاه توپ صوتی کشاورزی

اصولا طراحی دستگاه کلاغ پران برای پوشش دادن حداقل یک هکتار از هر نوع مزرعه و یا باغی می باشد. البته این مقدار در صورت تنظیم دستگاه در تولید 120 دسی بل خواهد بود. انواع دستگاه کلاغ پران در دو دسته بندی قرار می گیرند.

  • نوع مکانیکی: ساز و کار تولید جرقه در این دستگاه یک ساختار مکانیکی است و تقریبا برای هر دو دقیقه می تواند یک صدای بلند در حد یک تفنگ ژ-سه تولید نماید. قیمت کلاغ پران مکانیکی بسته به متریال به کار رفته در آن متنوع می شود؛ اما به هر صورت قیمت کلاغ پران مکانیکی از انواع دیجیتالی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد، کمتر خواهد بود.
  • نوع دیجیتالی: دیگر هر تجهیزی که تا دیروز رنگ و بوی کارکرد مکانیکی داشت، در دنیای الکترونیکی امروز می تواند ساز و کاری دیجیتالی داشته باشد. مانند کلاغ پران دیجیتالی که خیلی بیشتر و بهتر از انواع مکانیکی قابلیت تنظیمات دارد. انواع دیجیتالی، قابلیت شارژ شدن نیز دارند. همراه با یک تایمر قابل تنظیم کار می کنند و می توان آنها را برای فعالیت در ساعات گوناگون روز و یا شب تنظیم نمود. این حجم بالا از امکانات متنوع باعث شده تا فروش کلاغ پران دیجیتالی به مراتب بیشتر از انواع مکانیکی باشد. در ویدئوی زیر نحوه تنظیم کلاغ پران دیجیتالی آموزش داده شد ه است.

چه مکان هایی به کلاغ پران ها نیاز دارند؟

تا اینجای مقاله که اندکی با انواع کلاغ پران در اصول کارکرد آن آشنا شدید، فقط صحبت از انواع مزارع و باغات به جهت استفاده از این تجهیز بود؛ اما این ابزار سودمند را می توان در فضا های بسیار متنوع دیگری نیز به کار برد. هر جاییکه به نوعی در مسیر زندگی انسان ها قرار نگیرد؛ اما تحت تأثیر حیوانات مزاحم دچار اختلال باشد، می تواند از انواع کلاغ پران بهره مند شود. از این رو می توان این فضا ها را در چند گروه کلی دسته بندی نمود.

  • مزارع و باغات: کلاغ پران با هدف کارکرد در مزارع و باغات طراحی شده است و تقریباً اصلی ترین مکان ها که از پرندگان مزاحم آسیب می بینند نیز همین فضا ها هستند.
  • مزارع پرورش ماهی: پرندگان می توانند غذای مانده بر آب ماهی ها و یا خود ماهی های کوچک را شکار کنند. از این رو برای مزارع پرورش ماهی به نوعی مزاحم خواهند بود.
  • انبار های بزرگ: بسیاری از انبار ها در فضا های سر باز هستند. این فضا ها مستعد حضور انواع پرندگان می شوند.
  • باند های فرودگاهی: در اطراف باند ها نباید هیچ پرنده ای بال بزند. چرا که این بال زدن می تواند تبعات خطرناکی برای هواپیما ها داشته باشد.
  • کارخانجات خوراک دام و طیور، دامپروری ها و مرغداری ها: آنچه در این کارخانجات تولید می شود، محبوب هر پرنده ای است. از این رو محوطه آنها می تواند مستعد حضور انواع پرندگان باشد. کلاغ پران می تواند در بهبود کارکرد این فضا های تولیدی تأثیرگذار باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
قاسم عباسی:
سلام.چگونه تهیه کنم توپ صوتی را.از چه راهی،تلگرام وات ساپو.....
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>