اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

موتور برق

موتور برق از جمله دستگاه های پرکاربرد و مفید می باشد که از فراهم کردن انرژی برق برای خانه تا مناطق دورافتاده که از انرژی برق محروم هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. بنابریان برای اینکه بتوانید از مزیت های مهم و حداکثری موتوربرق استفاده کنید، نیاز است دستگاه موتور برق به صورت دوره ای چک شود تا در زمان نیاز بدون مشکل باشد.از سه طریق موتور برق را می بایست چک نمود:

الف- آشنایی با نحوه سرویس کردن موتور برق

1- سرویس کردن موتور برق 2 بار در سال:دوره ی سرویس کردن را در زمان های طوفان، گرمان شدید و بادهای فصلی انتخاب نکنید. بهترین زمان پیشنهادی برای تعمیر و سرویس موتور برق فصول بهار و پاییز می باشد. سرویس معمولی دستگاه موتور برق بسته به آنکه شما چه قسمت از دستگاه را سرویس می نمایید حدود یک ساعت زمان می برد.

2- دفترچه ای تهیه کنید که تاریخ های سرویس موتور برق و قسمت هایی که چک و سرویس شده است را ثبت نمایید.

ب- نگهداری و سرویس موتور برق

1- ابتدا شرایط ظاهری موتور برق بنزینی را چک نمایید مثل سیم های لخت، دکمه های گیر کرده و قسمت هایی که متصل نیستند سپس محیط اطراف موتور برق را چک نموده و مطمئن شوید که اطراف موتور برق از هرگونه آلودگی، کثیفی و یا برگ درختان محصور شده و تمیز باشد. به این نکته توجه کنید که ورود گرد و غبار به داخل دینام موتور برق می تواند باعث خرابی دستگاه گردد.

2- بعد از انجام مراحل بالا اگر قسمتی از دستگاه موتور برق نیاز به سرویس داشته یا قطعه و قسمتی از دستگاه معیوب است حتما با یک فرد فنی مشورت و از او کمک بخواهید.

3- میزان آب مقطر موجود در باطری را چک کنید و اگر نیاز است به آن آب اضافه کنید. همچنین ولتاژ باطری را چک نمایید، به طور معمول هر 2 یا 3 سال باید باطری موتور برق تعویض گردد.

4- تعویض روغن و فیلتر روغن موتور برق: تعویض فیلتر روغن را با توجه به دفترچه راهنما و دستورالعمل های موجود در دفترچه دستگاه موتور برق انجام دهید. تعویض فیلتر روغن بر اساس میزان کارکرد دستگاه انجام می شود و حتما پس از تعویض، زمان تعویض را در دفترچه ای ثبت کنید تا در موعد مقرر به شما یادآوری شود.

همچنین به صورت دوره ای کافی بودن میزان سطح روغن را چک کنید، تعویض روغن دستگاه در موتور برق های هواخنک باید هر 30 الی 40 ساعت یکبار انجام پذیرد، اما در موتور برق های آب خنک تعویض روغن باید هر 100 ساعت کاری انجام پذیرد.

5- تمیز نمودن شمع های موتور برق: با توجه به قیمت بالای شمع موتور برق، پیشنهاد می شود تعویض شمع به صورت سالیانه انجام پذیرد

6- چک کردن پیچ ها و بست های موتور برق:معمولا موتور برق ها در هنگام کار لرزش های زیادی دارند، به همین دلیل پیچ ها و اتصالات مروبط به آن شل می شوند. توجه داشته باشید به صورت دوره ای پیچ ها و اتصالات را به طور کامل محکم نموده و اگر ترک داشته یا شکسته اند آن ها را تعویض کنید.

7- سوخت مربوط به موتور برق را چک نمایید: اگر بیش از حد سوخت داخل دستگاه موتور برق باقی بماند، خاصیت خود را از دست می دهد. باقی ماندن سوخت بیش از شش ماه سبب شده بنزین خاصیت را از دست بدهد و قابل استفاده نباشد.جهت برطرف کردن این مشکل چندین راه حل وجود دارد:

  • سوخت داخل باک موتور برق را تعویض کنید.
  • سوخت را پس از هربار مصرف به طور منظم داخل ظرف های مناسب نگهداری کنید و در صورت نیاز و هنگام استفاده داخل باک سوخت بریزید.
  • از تثبیت کننده ها و حلال های سوخت که داخل پمپ بنزین پیدا می شود، استفاده کنید. حتما قبل از انجام این کار راهنما و دفترچه مربوط به دستگاه را مطالعه کنید.
  • اگر در مصارف خانگی از موتور برق استفاده می کنید، موتور برق گازسوز به عنوان ایده آل ترین نوع موتور برق جهت مصارف خانگی محسوب می گردد و نیاز به نگهداری سوخت برای این نوع موتور برق وجود ندارد.

8- چک کردن اجزای حساس موتور برق: اجزای حساس موتور برق همچون پمپ سوخت و انژکتور باید نسبت به نوع کارکرد آن به صورت سالیانه یا هر 6 ماه چک شود که این عمل باید توسط فرد متخصص انجام پذیرد.

9- موتور برق را هر 6 ماه 2 بار روشن کنید، حتی اگر با آن کاری نداشتید. موتور برق حتما باید هرچند وقت یکبار روشن شود تا مطمئن شوید به آسانی استارت می خورد و دوم آنکه به نرمی کار می کند.

ج- نگهداری موتور برق

1- بعد از هر ماه استفاده از موتور برق آن را تمیز نموده و گیریس، سوخت و گل باقی مانده روی بدنه را به وسیله اسپری تمیز و پاک کنید. همچنین می توانید از یک کمپرسو هوا جهت تمیز نمودن موتور برق استفاده کنید.

2- در صورت مشاهده هرگونه خوردگی روی موتور برق، از محلول ضدخورندگی برای دستگاه استفاده کنید.

3- موتور برق به هیچ وجه نباید در محیط های مرطوب یا خیس نگهداری شود. دستگاه موتور برق را در یک محیط خشک نگه دارید و توسط یک کاور آن را بپوشانید، تا از ورود گرد و غبار به داخل موتوربرق جلوگیری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
وحیدجمالی:
قیمت موتور برق پوتر۳کیلووات?
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>