اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


سینی ماله موتوری

نکات کلیدی در خرید سینی ماله پروانه ای

در ساخت فضا های بزرگ ساختمانی، محوطه سازی ها، حیاط سازی ها و اجرای پارک ها و معابر عمومی، یکی از مهم ترین عملیات اجرایی، ایجاد سطوح صاف و یکدست از طریق بتن ریزی می باشد. در این عملیات ها همراه با کوباندن سطوح بزرگ، سطح کوبیده شده را بتن ریزی می کنند تا در دراز مدت از شرایط مطلوبی برخوردار باشد. یکی از بزرگ ترین چالش ها در عملیات های بتن ریزی با هدف پوشاندن سطوح بزرگ ساختمانی، یکدست شدن به همراه صاف ماندن سطح بتن ریزی شده می باشد.

اگر سطح مورد نظر از ابعاد کوچکی برخوردار باشد، می توان از طریق ماله دستی اقدام به صاف نمودن سطوح بتن ریزی شده نمود؛ اما برای ابعاد بزرگ، تجهیزاتی ابداع شده است که در اصطلاح عامیانه با عنوان ماله موتوری از آنها یاد می شود. آنچه که می تواند در یک ماله موتوری عملیات یکدست سازی بتن را به انجام رساند، سینی ماله پروانه ای است.

سینی ماله پروانه ای یک سطح فلزی یکدست و محکم است که در زیر شاسی ماله پروانه ای قرار گرفته و همزمان که ماله پروانه ای در حین عملیات پخش کردن بتن به حالتی یکدست است، نتیجه کار را کاملاً صاف و صیقلی می نماید. بتن در فاز سیالی خود، درست در زمانیکه در محل پروژه ریخته می شود، در معرض سخت شدن قرار می گیرد.

بتن یک ماده ی بسیار سفت و سنگین با شرایط گرانروی بالا است. وجود دانه های ریز و درشت ماسه در دل بتن، این ماده را به شدت سفت و خشن خواهد کرد. به گونه ای که هر ابزار و یا تجهیزی که در تماس مستقیم با آن قرار گیرد، به راحتی در مسیر فرسایش خواهد بود.

سینی ماله پروانه ای که با هدف یکدست سازی و در نهایت صیقل زدن سطوح بتنی مورد استفاده قرار می گیرد، کاملاً درگیر شرایط سخت کاری با بتن می باشد. از این رو متریال به کار رفته در سینی ماله باید از کیفیت بالا و مقاومت مطلوبی برخوردار باشد. در غیر این صورت به سرعت دچار سایش شده و همراه با سایش های مکرر و پیدا شدن خطوط در سطح آن، دیگر نمی تواند عملیات صیقل سازی بتن را با موفقیت به انجام رساند.

نکاتی که در هنگام خرید سینی ماله موتوری بهتر است متوجه آنها باشید

هر ابزار و یا تجهیزی، از شرایط گوناگون در کارکرد تا طراحی بهره مند می باشند. از سایز های متنوع تا شرایط کاری گوناگون می تواند شرایط طراحی تا تولید یک ابزار خاص را متغیر کند. استفاده ی غلط و یا نامناسب ابزار ها در شرایط متنوع کاری که می تواند باعث تخریب عملیات و یا خود ابزار باشد، نتیجه کیفیت پایین ابزار ها نیست؛ بلکه نتیجه انتخاب نادرست مسئول اجرای عملیات است.

در سینی ماله پروانه ای نیز این موضوع به وضوح به چشم می آید. عدم رعایت برخی از اصول حرفه ای می تواند نتیجه های نامطلوب به دنبال داشته باشد. از این رو اگر می خواهید در استفاده از ماله پروانه ای حرفه ای باشید، جدا از فاکتور های مهم در کارکرد ماله پروانه ای، دقت لازم را در نوع و نحوه ی استفاده از سینی ماله پروانه ای داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از این نکات بیشتر آشنا شوید.

انتخاب درست سایز سینی ماله پروانه ای: اگر در بازار باشید، متوجه خواهید شد که سینی ماله پروانه ای غالباً در سایز های استاندارد 60 و 90 و 120سانتی متر تولید می شوند. این سایز ها با در نظر گرفتن ابعاد استاندارد در تولید ماله موتوری است. اصولا سازندگان ماله پروانه ای متوجه قطعات تعویضی دستگاه هستند و این احتمال وجود دارد که در قطعات جایگزین، افراد علاقه به دست باز در انتخاب انواع برند ها داشته باشند.

از این رو تمام سازندگان با رعایت استاندارد های لازم در ابعاد ماله پروانه ای و سینی ماله، نیاز های بازار را تامین خواهند کرد. نکته در انتخاب سایز، همسو بودن سایز سینی ماله با سایز ماله پروانه ای است. بیشترین تقاضا در سایز های گوناگون سینی مربوط به سایز 90سانتی متری است. چرا که ماله های پروانه ای 90 سانتی بیشترین استفاده را در نزد کاربران دارند.

در انتخاب برند دقت لازم را به خرج دهید: کیفیت نهایی کار در عملیات های بتن ریزی، ایجاد سطوح یکدست و صیقلی شده است و این مهم تنها از طریق استفاده از یک سینی ماله موتوری باکیفیت تامین خواهد شد. از طرفی یک سینی ماله باید بتواند شما را در چندین پروژه ساختمانی همراهی کند و به این سادگی ها در مسیر سایش و فرسایش قرار نگیرد. از این رو کیفیت در سینی ماله حرف اول را می زند و یکی از بهترین ملاک ها در تشخیص کیفیت مطلوب، برند هر محصولی است.

در هنگام خرید سینی ماله پروانه ای، اهمیت به برند اصلی را فراموش نکنید. اگر چه این سینی در سطح بازار با عنوان هایی مانند ساخت ایتالیا، تایلند، ژاپن و دیگر کشور های صاحب صنعت عرضه می شود؛ اما قریب به اتفاق آنها تقلبی بوده و کالای تقلبی یقیناً کیفیت و کارایی لازم را نخواهد داشت. در خرید، یک اصل ساده وجود دارد. محصول با برند اصیل ایرانی و یا چینی، بهتر از یک محصول تقلبی با شعار ساخت ایتالیا و ژاپن است.

سینی مالی حرفه ای عدسی شکل است: آنها که حرفه ای نیستند، فکر می کنند که هر چه سینی تخت تر باشد، سطح صیقلی تری از بتن تولید خواهد کرد؛ اما این یک باور اشتباه است. سطح تخت در سینی ماله می تواند دست و پا گیر شود و از کیفیت کار بکاهد. به جهت سهولت در کار و ایجاد سطوح کاملاً صیقلی شده، سطح سینی ماله اندکی قوس دارد و به مانند یک عدسی محدب، لبه های آن رو به بالا قوس بر می دارد.

در نظر گرفتن ضخامت متناسب با نوع بتن ریزی: ضخامت سینی ماله پروانه ای، یکی از شرط های اصلی در تکمیل مطلوب کار است. این ضخامت بسته به نوع فضا، نوع بتن، سطح زیر فعالیت و... انتخاب می شود. در انتخاب ضخامت، مهم ترین نکته بهره مندی سینی ماله از یک ضخامت استاندارد می باشد. ضخامت استاندارد در سینی ماله در ابعاد 1.5، 2، 3 و 5 میلی متر است. به جهت کارکرد مطلوب در بسیاری از پروژه های بتن ریزی، تهیه کردن ضخامت 1.5 و 3 میل بهترین انتخاب خواهد بود.

دقت در بست های پشت سینی ماله: سینی ماله موتوری از طریق 4 یا 8 پین که در پشت سینی تعبیه شده است، به بدنه ماله موتوری متصل خواهد شد. این پین ها به شکل بست های جوش خورده در بدنه سینی ماله طراحی می شوند. نکته در وجود این پین ها، دقت در اندازه آنها در کنار کیفیت جوش خواهد بود.

با دقت در اندازه پین ها و فاصله آنها از یکدیگر، متوجه شرایط استاندارد آنها باشید تا سینی ماله به راحتی بر ماله پروانه ای نصب شود. کیفیت جوش در حین عملیات مهم است و در صورت شکسته شدن و به هم خوردن عدم تعادل سینی ماله، عملاً عملیات صیقل زنی سطوح بتنی متوقف خواهد شد.

جنس سینی ماله پروانه ای را فراموش نکنید: سینی ماله پروانه ای باید از جنس بسیار باکیفیت و مطلوبی برخوردار باشد. توان سایش بالایی داشته باشد و ضد زنگ باشد. محکم باشد و به این سادگی ها خم و یا غر نشود. از این رو سینی ماله پروانه ای را غالباً از جنس استیل که یک نوع فولاد ضد زنگ است، می سازند. گاها هم برخی از سازندگان، متریال ساخت سینی ماله را از ورق STW22 که نوعی ورق فولادی است، انتخاب می کنند. هر جنسی خارج از این دو نوع احتمالاً نتواند انتظارات شما را تأمین سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>