اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

چکش تخریب

در جمع ابزار های موتوری خانواده ی بسیار بزرگی از تجهیزات با هدف تخریب وجود دارد. انواع بتن کن ها، چکش تخریب، هیلتی و... از جمله نام های آشنا در این خانواده هستند. کارکرد نزدیک این ابزار ها در کنار اهداف نسبتاً مشترکی که در طراحی آنها شده است، گاها موجب اشتباهات فاحشی در زمان خرید خواهد شد.

خیلی ها دقیقا نمی دانند که بتن کن در کنار چکش تخریب چگونه ابزار هایی هستند و با چه ساز و کاری فعالیت می کنند و اصولاً برای چه اهدافی طراحی شده اند؟ از این رو در هنگام خرید این گونه از تجهیزات، جدا از تحقیق در باب قیمت بتن کن و یا قیمت چکش تخریب، بهتر است اندکی در باب این دو ابزار و تفاوت های حاکم بر آنها مطالعه داشته باشید.

چکش تخریب چیست؟ با چه هدفی تولید می شود؟

همان طور که از نام چکش تخریب بر می آید، این ابزار با هدف تخریب در سطوح سفت و بتنی طراحی شده است. از هیلتی ها نیز با عنوان نمونه های قدرتمند چکش تخریب یاد می شود. چکش تخریب در کارکرد و و هدف استفاده، تفاوت های آشکاری با انواع بتن کن دارد.

گاها پیش می آید که در زمان اجرای یک سازه نیاز است که برخی از قسمت ها به شکل موضعی مورد تخریب قرار گیرند، مانند زمان نصب درب و پنجره ها در دیوار های بتنی که باید به جهت نصب قاب، قسمتی از دیوار از قبل ریخته شده را تخریب کرد. در موارد دیگر نیز هدف از تخریب، تخریب کل سازه خواهد شد که برای این منظور، استفاده از ابزار های بسیار قدرتمند تخریب شرط پیشرفت کار است.

به هر صورت چکش تخریب از جمله بزرگ ترین و قدرتمندترین ابزار های برقی است که با هدف تخریب موضعی و یا کلی طراحی و تولید می شود. از چکش تخریب برای تخریب انواع سطوح بتنی، دیوار ها، سازه های غیرفلزی، پی ها، آسفالت ها و حتی صخره ها بهره گیری می شود. اصولا هدف از طراحی تا تولید انواع چکش تخریب به جهت تخریب های سبک در نظر گرفته شده است؛ اما هستند چکش های تخریبی که می توانند با هدف تامین تخریب گسترده نیز مورد استفاده قرار گیرند.

چکش تخریب با یک فرآیند ضربه ای عملیات تخریب را انجام می دهد. نوعی سیستم مکانیکی که می تواند نیرو های گردشی موتور های الکتریکی را تبدیل به یک نیروی ضربه ای با فرکانس بسیار بالا و قدرتمند نماید. مته در انواع چکش تخریب غالباً از نوع سر تخت است و همراه با جنس بسیار سختی که دارد، می تواند در قلب انواع سازه های غیرفلزی نفوذ کند.

دریل بتن کن چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که از نام دریل انتظار می رود، در دریل بتن کن باید با یک ابزار گردشی سر و کار داشته باشیم. دریل بتن کن از جمله ابزار های برقی قدرتمند است که می تواند همراه با سرعت و قدرتی بالا مته ای را به گردش درآورد، به گونه ای که این مته به راحتی می تواند در بطن دیوار های بتنی نفوذ کند.

همان طور که می دانید بتن از جمله مستحکم ترین مصالح ساختمانی است و غالباً نفوذ در آن بدون بهره گیری از ابزار مناسب غیر ممکن است. از طرفی در زمان ساخت سازه های بتنی غالباً متوجه نیاز های آتی سازه نیستند. عبور انواع تأسیسات، لوله های گاز، فاضلاب ها، داکت های برق و مخابرات و... از دل همین دیوار های بتنی انجام خواهد شد. دیوار هایی که بسیار سخت و غیرقابل نفوذ به نظر می رسند.

هدف از طراحی تا کارکرد انواع دریل بتن کن در واقع تامین شرایط مطلوب به جهت تکمیل نیاز های ساختمانی است. با دریل بتن کن می توان سوراخ های بزرگ و طولانی در دل دیوار های بتنی ایجاد کرد. سوراخ هایی که با هدف عبور انواع لوله ها و داکت ها در دل سازه های بتنی کنده می شوند.

دریل های بتن کن در دو گروه چهار شیار و پنج شیار دسته بندی می شوند. قیمت بتن کن در این دو دسته بندی بسیار متنوع و متفاوت خواهد شد. انواع چهار شیار که از سیستم اتصال SPS Plus برای مته بهره می برند، اصولاً از قدرت و توانمندی کمتری به نسبت انواع 5 شیار با سیستم اتصال SPS Plus برخوردار هستند.

در انواع پنج شیار می توانید شاهد تامین ضربه های بسیار قدرتمند تری به نسبت انواع چهار شیار باشید. در نظر داشته باشید که تمامی دریل های بتن کن از سیستم ضربه نیز بهره مند هستند و این ضربه ها در مدل های قویتر، شرایط سنگین تری را بر دیوار تحمیل می کنند.

از این رو این ضربه ها می توانند تأثیرات بسیار نامطلوبی بر اپراتور داشته باشند. به همین دلیل است که انواع 5 شیار دریل بتن کن، غالباً از سیستم میرایی لرزش (AVS) برخوردار هستند. این سیستم میرایی لرزش می تواند قسمت بزرگی از لرزش های موجود در عملیات کاری دستگاه را مرتفع سازد.

هیلتی و شباهت های آن به چکش های تخریب

هیلتی که در اصطلاح عام به عنوان چکش تخریب با قدرت بالا یاد می شود، در واقع یک برند صاحب سبک در تولید ابزار های تخریب است. هیلتی اولین برند و معتبرترین آنها در زمینه تولید ابزار های دستی تخریب با قدرت تخریب بالا است. از این رو است که برای چکش تخریب قدرتمند، نام هیلتی را به کار می برند.

هیلتی در بازار های داخل ایران، نام آشنایی است و این آشنایی باعث استفاده از نام این برند برای انواع چکش تخریب شده است. در کل چکش تخریب برند هیلتی که بالاتر از 7 کیلو می باشد را با عنوان هیلتی می شناسند. از این رو می توان در یک دسته بندی کلی، بتن کن های هیلتی را در سه دسته قرار داد.

  • بتن کن 6 کیلویی هیلتی: این بتن کن ها برای تخریب های سبک مانند تخریب کاشی ها، سرامیک ها، دیوارهای گچی، خاک و یا آجری مناسب هستند. از این بتن کن هیلتی می توان با هدف ایجاد شیار ها به جهت عبور لوله های تأسیساتی نیز بهره برد.
  • تن کن10 کیلویی هیلتی: از جمله بتن کن های نیمه قدرتی در سطح بازار است که با هدف تخریب دیوار های آجری بلوکی، تخریب سنگ نما ها و همچنین شیارزنی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بتن کن30 کیلویی هیلتی: این بتن کن از قدرت بسیار بالایی برخوردار است و از آن می توان در مقاصدی مانند تخریب آسفالت، تخریب فونداسیون، سقف های دال بتنی و دیوار های بتنی بهره برد. البته انواع 30 کیلویی هیلتی این توانایی را دارد که با هدف تخریب صخره ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>