اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فیلتر دیسکی

معرفی فیلتر دیسکی آبیاری قطره ای

تامین آب پاکیزه برای اهداف مصرفی تا کشاورزی یکی از مهم ترین فاکتورهای توسعه در جوامع انسانی است. آب، اصلی ترین ماده حیاتی است که یقیناً در صدر پر مصرف ترین نوشیدنی جهان قرار خواهد گرفت. از طرفی عمل آوری هر محصول در دنیای کشاورزی به آب نیاز دارد که در این صورت، آب پاکیزه در جایگاه یک شاخص برتر اقتصادی تا فرهنگی قرار می گیرد؛ اما تامین آب پاکیزه در دنیای پر از آلودگی های زیستی تا محیطی دنیای امروز، کار ساده ای نیست.

جدا از تأسیس تصفیه خانه های بزرگ شهری، خیلی ها علاقه دارند که آب مصرفی خود را، خودشان تصفیه نمایند. از این رو دنیای بزرگی از انواع فیلتر ها به جهت تصفیه آب ابداع شده است. تصفیه هایی که آب را با اهداف گوناگون مصرفی تا کشاورزی تصفیه می کنند. یکی از پرمصرف ترین انواع می تواند فیلتر دیسکی باشد و فیلتر دیسکی آزود یقینا از بهترین ها در بازار امروز ایران است.

فیلتر دیسکی یک نوع فیلتر با ساختار ساده ای است که با توجه به قیمت مناسب در کنار تامین آب با سطح پاکیزگی مطلوب به یکی از محبوب ترین انواع فیلتر تبدیل شده است. این مقاله قصد دارد تا به تشریح کاملی از فیلتر دیسکی آبیاری خصوصا محصولات برند آزود بپردازد.

فیلتر دیسکی چیست؟

آب، سیال بسیار روانی است که حجم قابل توجهی از آلاینده های موجود در آن، ذرات بسیار ریز و غیر قابل مشاهده می باشند. این سیال بسیار روان می تواند از هر معبر کوچکی به راحتی عبور کند. در حالی که ذرات ریز را در پس معبر رها خواهد کرد. از این رو در ساخت یک فیلتر کارآمد، کافی است یک معبر با سوراخ های بسیار ریز در مسیر حرکت آب ایجاد کنیم. کاری که توسط فیلتر دیسکی آب تامین شده است.

فیلتر آبیاری از شیار های بسیار ریز بر روی دیسک هایی که غالباً پلاستیکی هستند، ایجاد شده است. آب به راحتی از این شیار های بسیار ریز عبور می کند. در حالی که ذرات و مواد بسیار ریز معلق در خود را در پس این سطوح پلاستیکی رها خواهد کرد. ذرات معلق گرفته شده از آب تا زمان انجام فرایند اسمز معکوس بر سطح شیار های فیلتر آبیاری می مانند تا در زمان شستشو به راحتی از فیلتر دیسکی آبیاری جدا شده و فیلتر تمیز می گردد.

در ساختار فیلتر دیسکی چه اجزایی وجود دارد؟

تنوع گوناگون در ساخت فیلتر آبیاری دیسکی در نظر گرفته می شود. ایده های جدید در تعامل با تفکرات قدیمی، هر روز یک ساختار متنوع را در این فضا عرضه می کنند؛ اما تقریباً در تمام این ساختار ها، یک الگوی ثابت دیده می شود. الگویی که از اجزای متنوع به قرار زیر برخوردار هستند.

  • شاسی که اجزای مختلف فیلتر دیسکی را در خود گرفته است.
  • همزن که یک نوع پروانه کوچک است که همراه با فشار آب به گردش در خواهد آمد.
  • صفحات سرامیکی و یا پارچه ای که در مراحل انتهای فیلتر آب تعبیه شده اند.
  • سیستم تمیز کننده که متشکل از صفحات دیسکی شکل است.
  • کنترل کننده که می تواند میزان دبی آب را در اختیار شما گذارد.

فیلتر دیسکی آزود اسپانیا

شرکت های متعددی در سراسر جهان وجود دارند که با هدف ساخت انواع فیلتر دیسکی فعالیت می کنند. یکی از بهترین آنها شرکت فیلتر آزود ساخت کشور اسپانیا می باشد.شرکت فیلتر آزود در زمینه تولید انواع فیلتر دیسکی آب، فیلتر های توری، فیلتر های اتوماتیک و... فعالیت می کند. فیلتر دیسکی آزود که مورد هدف این مقاله است، در دو تیپ کلی فیلتر دیسکی آزود با شستشوی دستی و فیلتر دیسکی آزود با شستشوی اتوماتیک توسط این کمپانی صاحب نام اسپانیایی طراحی و تولید می شود.

امکان شستشوی اتوماتیک در طراحی فیلتر دیسکی آزود یکی از برتری های قابل توجه در ساختار این فیلتر آبیاری می باشد؛ اما در انواع شستشوی دستی نیز، طراحان برند آزود متوجه نیاز های مشتریان خود بوده اند و به گونه ای این فیلتر دیسکی را ساخته اند تا بتوان به راحتی زمان شستشو را متوجه بود. برای این منظور کافی است متوجه اختلاف فشار دو عدد مانومتر در ابتدا و انتهای فیلتر دیسکی باشید. فیلتر دیسکی آزود نیز به مانند تمام فیلتر های دیسکی هم نوع خود در دو مدل هلیکس و مدولار تولید می شود.

نوع هلیکس فیلتر دیسکی آزود همراه با یک طراحی مارپیچی شکل بوده که می تواند به راحتی موجبات پس راندن اجسام جامد را فراهم آورد. این نوع از طراحی در فیلتر دیسکی آزود مدل هلیکس ناشی از تفکر ایجاد نیروی گریز از مرکز می باشد. ایجاد جریان های گردابی در آب باعث خواهد شد تا ذرات سنگین و معلق در آن به سمت دیواره های فیلتر فرستاده شوند. این طراحی باعث شده تا مدل هلیکس در فیلتر دیسکی آزود به نسبت نوع مدولار این فیلتر دیسکی از برتری محسوسی برخوردار باشد.

از طرفی حداقل فشار مورد نیاز برای فعال شدن سیستم بک واش فیلتر دیسکی آزود تنها 1.5 مدولار اتمسفر است و این می تواند موقعیت و کارکرد مطلوب آن را نتیجه بخش باشد. دیسک های طراحی شده در فیلتر دیسکی آزود از دقت بسیار مطلوبی در طراحی برخوردار هستند. به گونه ای که می توانند در فاصله هایی بسیار نزدیک از یکدیگر نصب شوند. ذرات بر جا مانده بر دیسک ها به قسمت پایین فیلتر دیسکی هدایت می شوند.

در انتخاب انواع هلیکس تا مدولار انواع فیلتر دیسکی آزود، یکی از تفاوت ها می تواند در مراحل شستشوی فیلتر آبیاری باشد. از آنجا که در مدل هلیکس، ذرات از طریق نیروی گریز از مرکز جداسازی می شوند، آلودگی های کمتری بر سطح دیسک ها باقی می مانند. از این رو انواع هلیکس فیلتر دیسکی آزود از امکان شست و شوی راحت تری برخوردار هستند. این موضوع می تواند بر قیمت فیلتر آبیاری تأثیرگذار باشد. به همین جهت در باب قیمت، شاهد افزایش قیمت فیلتر آزود مدل هلیکس به نسبت انواع مدولار هستیم.

عمده موارد استفاده از فیلتر دیسکی آزود اسپانیا

به طور کلی در هر فضایی که تأسیسات آبی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان انتظار استفاده از فیلتر های دیسکی را داشته باشید. این موضوع در استفاده از فیلتر دیسکی آزود نیز در طیف گسترده ای از مصارف صنعتی قابل رویت است. مواردی مانند:

  • استفاده در آبرسانی های تحت فشار
  • استفاده در پرورش ماهی و دیگر آبزیان
  • استفاده در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • استفاده گسترده در صنایع غذایی و داروسازی
  • کارکرد استخر ها و آب نما های تفریحی
  • کاربرد در تجهیزات نمک زدایی و دستگاه های آب شیرین کن
  • فیلتر کردن آب کشاورزی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>