اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شیر برقی هیدرولیک


آشنایی همراه با نگاه مهندسی در شیر برقی هیدرولیک

ایجاد شرایط کنترلی توسط سیالاتی مانند باد و روغن در سطح وسیعی از صنایع استفاده می شود. در طراحی این سیستم های کنترلی، یک مجموعه سیلندر پیستون است که تحت فشار سیال قدرتمندی مانند روغن های هیدرولیکی، اقدام به جا به جایی هایی هدفمند خواهد داشت. از طرفی قدرت بالای سیال در این سیستم ها از سمت یک موتور پمپ هیدرولیک و یا پنوماتیک تامین خواهد شد.

نکته کلیدی در موفقیت به جهت تأمین شرایط کنترلی، استفاده از تجهیزاتی است که بتواند سیال هیدرولیکی را به نوعی تحت کنترل درآورده و همراه با اهداف از پیش تعریف شده باعث جا به جایی پیستون ها در سیلندر ها باشد. انواع شیر برقی از نوع هیدرولیک و یا پنوماتیک با تامین این اهداف کنترلی طراحی و تولید می شوند. در این مقاله قصد تشریح مشخصات شیر برقی هیدرولیک را داریم.

تعریف کلی در تدوین مشخصات شیر برقی هیدرولیک

در بیان کلی از مشخصات شیر برقی هیدرولیک باید این طور گفت که این تجهیز یک شیر با قابلیت کنترل برقی است. وقتی لفظ شیر برقی بر یک تجهیز می آید، الزاما با یک نوع شیر مواجه هستیم که می تواند با کمک سیگنال های برقی عملیات قطع و وصل سیالات را به انجام رساند. از این رو می توان وجود سیگنال های برقی در امر کنترل را از اصلی ترین مشخصات شیر برقی هیدرولیک دانست.

شیر برقی هیدرولیک در بدنه سیستم های هیدرولیکی یک وظیفه مشخص دارد، کنترل کامل بر جریان سیالات در سیستم های هیدرولیکی. شیر برقی هیدرولیکی این عملیات کنترلی را از طریق ایجاد قطع و وصل هایی برنامه ریزی شده در مسیر جریان سیالات به انجام می رساند. اساس کار در قطع و یا وصل دائمی جریان سیالات است. به گونه ای که در صورت وصل بودن می توانید شاهد انتشار سیالات در فضای سیلندر ها باشید و در عوض همراه با قطع بودن مسیر جریان سیالات توسط شیر برقی این انتشار متوقف خواهد شد.

اصول کارکرد و کنترل شیر برقی هیدرولیک نحوه نامگذاری شیر های هیدرولیک تأثیرگذار است. چرا که با توجه به نوع کنترل حاکم بر شیر هیدرولیک می توانید شاهد اسامی ای مانند یک کله و دو کله در شیر باشید.

مراد از کله در نامگذاری انواع شیر هیدرولیک، همان بوبین های برقی است که با در نظر گرفتن اهداف کنترلی در شیر تعبیه شده اند و در بررسی مشخصات شیر برقی هیدرولیک شاهد خواهید بود که شیر یک کله که گاها شیر یک طرفه نیز نامگذاری شده است، توانایی تامین حرکت از یک سوی را دارد. در این نوع از شیر ها با وجود سیگنال برقی، عملیات جا به جایی خانه های عبور سیالات در شیر صورت خواهد گرفت. قطع جریان برق باعث جا به جایی خانه های موجود در شیر از طریق یک سیستم برگشت فنر می شود.

اما در مشخصات شیر برقی هیدرولیک دو طرفه و یا دو کله از وجود دو بوبین در دو سمت شیر استفاده شده است که هر بوبین می تواند مسیر حرکت سیال در یک سمت پیستون را تأمین سازد. در این نوع از شیر ها، سیستم فنری با هدف بازگشت به حالت های اولیه تعریف نشده است.

از این رو شیر تا زمانیکه بوبین در جهت عکس فعال نشود، حالت قبلی خود را حفظ می کند. از مشخصات شیر برقی هیدرولیک در قسمت بوبین آن نیز دسته بندی هایی تعریف شده است. این بوبین ها بسته به شرایط گوناگون تامین نیروی برق تعریف می شوند و از انواع VAC220 وVDC240 برخوردار هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>