اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیلنگ ویبراتور

اصولاً کار در فضای سنگین ساختمان سازی، خرابی در تجهیزات را امری حتمی می داند؛ اما آن چیزی که می تواند در این بین از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اصول تعمیر شیلنگ ویبراتور می باشد. اینکه آیا تعمیر شیلنگ ویبراتور امری شدنی است؟ آیا قیمت شیلنگ ویبره بتن آنچنان هست که تعمیر شیلنگ ویبراتور را توجیه کند؟

آیا تعمیر شیلنگ ویبراتور در مقابل تعویض آن به صرفه خواهد بود؟

شیلنگ ویبراتور تجهیزی است که می تواند بتن را به شکل یکنواخت در فضای مورد نظر شما پخش کند. از آنجا که بتن در مراحل مقدماتی زمانیکه هنوز سخت نشده است، متریال بسیار سرسختی نشان می دهد و اصولاً علاقه ندارد تا در فضای هدف به طور یکنواختی پخش شود، نیاز است تا با کمک ابزاری که همان شیلنگ ویبراتور می باشد، این هدف را به انجام رسانید.

وقتی بتن ریزی بر شبکه درهم تنیده شده ای از میلگرد ها با هدف ایجاد بتن مسلح صورت می گیرد، همان میلگرد های در هم تنیده شده، مانع بزرگی برای توزیع یکنواخت بتن هستند. این مانع از سوی دیگر نخواهد گذشت تا هر ابزاری بتواند بتن را به حرکت وا دارد. شیلنگ ویبراتور با طراحی خلاقانه ای که دارد، می تواند به آسانی با نفوذ در میان میلگرد های درهم تنیده شده با بهره گیری از لرزش های قدرتمند همراه با فرکانس های بالا، بتن را به شکل یکنواخت توزیع کند؛ اما انجام این عملیات آنچنان هم ساده نخواهد بود.

اصولا در زمان خرید شیلنگ ویبره قدرت و فرکانس فاکتور های مهمی هستند. فاکتورهایی که می تواند خرید شیلنگ ویبره را همسو با نیاز های کلی شما سازند. بتن قبل از سخت شدن، بسیار سنگین و سرسخت است و وقتی همراه با شبکه های فولادین می شود، این سرسختی ها چند برابر خواهند شد. هر تجهیزی که لزوماً به طور دائمی با این فضای سنگین کاری درگیر می شود، به راحتی در مسیر خرابی ها قرار خواهد گرفت. در زان خرید شیلنگ ویبره باید متوجه کارکرد های سخت آن باشید تا بتوانید از شیلنگ ویبره بتن مطلوبی بهره مند شوید.

خرابی شیلنگ ویبره امری انکارناپذیر

خرابی در کارکرد شیلنگ ویبره بتن یک امر رایج است. این خرابی ها چندان تأثیری از نوع شیلنگ ویبره بتن و یا اصول طراحی در آن ندارد. شما با هر قیمت شیلنگ ویبره بتن اقدام به خرید داشته باشید بهر حال احتمال خرابی وجود دارد اما بازه زمانی خرابی بین شیلنگ ویبراتور با برندهای مختلف تفاوت می نماید.

اصولاً کار در فضای سنگین ساختمان سازی، خرابی در تجهیزات را امری حتمی می داند؛ اما آن چیزی که می تواند در این بین از اهمیت بالایی برخوردار باشد، اصول تعمیر شیلنگ ویبراتور می باشد. اینکه آیا تعمیر شیلنگ ویبراتور امری شدنی است؟ آیا قیمت شیلنگ ویبره بتن آنچنان هست که تعمیر شیلنگ ویبراتور را توجیه کند؟

خرید شیلنگ ویبره در مقابل تعمیرات آن، کدام منطقی تر است؟

برای تمام استادکارانی که با شیلنگ ویبراتور بتن در انواع گوناگون آن سر و کار دارند، جدا از رعایت های همیشگی که در جهت سلامت ابزار خود به کار می بندند، یک چالش جدی تعریف شده است و آن اینکه، آیا می توان انواع شیلنگ ویبراتور را تعمیر نمود؟

اگر این ابزار قابلیت تعمیر دارد، این تعمیرات به چه صورت انجام خواهد شد؟ آیا تعمیر شیلنگ ویبراتور بتن، به صرفه می باشد؟ به چه میزان می توان از کارکرد مطلوب شیلنگ ویبراتور تعمیر شده اطمینان پیدا کرد؟ آیا بهتر نیست که قید تجهیز خراب شده را بزنند و از همان ابتدا در فکر خرید شیلنگ ویبره باشند؟

قیمت قابل توجه شیلنگ ویبره بتن

قاعدتاً نمی توان تجهیز گران قیمت و مهمی همچون شیلنگ ویبراتور را با یک خرابی جزئی در یکی از اجزای آن، به کل دور انداخت. بهر حال قیمت شیلنگ ویبره بتن از هر جهت که نگاه کنید رقم قابل توجهی می شود. از سوی دیگر در حین عملیات بتن ریزی که هر تاخیر کوتاهی در ویبره زنی بتن همراه با سفت شدن غیرمتعارف بتن خواهد بود، چگونه می توان به یک شیلنگ ویبراتور تعمیر شده اعتماد کرد؟ ماجرا خیلی ساده است.

اهمیت کاری که شیلنگ ویبراتور انجام می دهد، آنچنان بالا است که باید از صحت و سلامت کامل آن تجهیز مطمئن بود. در مقابل قیمت شیلنگ ویبره بتن نیز مقوله غیرقابل انکار نمی باشد.تعمیرات شیلنگ ویبراتور با در نظر داشتن همین اصول است که مسیر تدوین شده خودش را در پیش گرفته است.

قاعدتاً تمام استادکاران در عرصه های بتن ریزی ساختمان می دانند که چه نوع خرابی قابل تعریفی در تعمیرات شیلنگ ویبراتور می باشد. چه نوع تعمیراتی به صرفه خواهد بود و چه نوع خرابی ای اگر هم مورد تعمیر قرار گیرد، نمی تواند اطمینان لازم از کارکرد صحیح ابزار را تامین سازد. اینجا است که خیلی ساده به این سوال که آیا با وجود یک خرابی خاص، تعمیر شیلنگ ویبراتور به صرفه است و یا تعویض آن، پاسخ خواهند داد.

پاسخی که می خواهیم در ادامه مقاله در رویکردی موشکافانه تر برای شما تشریحش کنیم. از این رو قبل از آنکه تصمیم در تعمیر و یا تعویض شیلنگ ویبراتور داشته باشید و یا آنکه راهی بازار به جهت خرید شیلنگ ویبره جدید باشید، بهتر است اندکی در باب خرابی های آن بدانید.

عمده خرابی ها در شیلنگ ویبراتور و شرایط تعمیر در آنها

هر ابزاری که در دستان شما به راحتی از پی وظایف سنگین خود بر می آید، یقینا از به هم پیوستن قطعات مکانیکی گوناگونی ایجاد شده است. از یک پیچ ساده تا شاسی بزرگ و... همگی می توانند قسمتی از یک ابزار باشند. قسمت هایی که خرابی در هر کدام از آنها یقینا تأثیر عمیقی در عملکرد تمام ساختار ابزار خواهد گذاشت.در شیلنگ ویبراتور نیز می توانید شاهد اتصال قطعات متعددی باشید. این تجهیز از یک پوشش سراسری که در بطن آن یک فنر کاملاً منعطف قرار گرفته، تشکیل شده است.

در انتهای فنر، قطعه ای با نام پوکر قرار دارد که با هدف تبدیل حرکت گردشی فنر به یک نیروی لرزشی قوی طراحی شده است. ابتدای فنر نیز از یک قطعه فلنچی شکل بهره مند می باشد. این قطعه که غالباً از جنس چدن می باشد، محل اتصال شیلنگ ویبراتور به شفت مولد ها خواهد بود. این آشنایی نسبی در زمان خرید شیلنگ ویبره امری ضروری است. کیفیت و کارایی این قطعات در کنار هم است که سطح قیمت شیلنگ ویبره بتن را ایجاد می کنند.

عده تعمیرات شیلنگ ویبره شامل چه مواردی است؟

عمده خرابی ها در شیلنگ ویبراتور، بیشتر متوجه قطعات متحرک این ابزار است. فنر که در بطن ابزار وظیفه انتقال نیروهای گردشی مولد ها به پوکر را بر عهده دارد، می تواند مهم ترین قطعه متحرک در انواع شیلنگ ویبراتور باشد. این فنر از انعطاف بالایی برخوردار است. همین انعطاف است که می تواند شیلنگ ویبراتور را راهی اعماق بتن سازد.

فنر در شیلنگ ویبراتور باید از سلامت کامل و در عین حال انعطاف بالا برخوردار شود. هر گونه پارگی در آن و یا از دست دادن انعطاف می تواند ماهیت لرزشی شیلنگ ویبراتور را مختل سازد. این فنر در صورت پارگی و یا از دست دادن انعطاف اصولاً قابل به تعمیر نیست و باید مورد تعویض کلی قرار گیرد؛ اما تعویض فنر همراه با صرف هزینه هایی است که می تواند با خرید شیلنگ ویبره جدید برابری کند. اصولا در هنگام پارگی فنر ها، هیچ فرد آگاهی تعمیرات شیلنگ ویبراتور را بر خرید شیلنگ ویبره جدید ترجیح نمی دهد.

پوکر شیلنگ ویبراتور

پوکر نیز در سوی دیگر ماجرا از قطعات بسیار مهم در ساختار انواع شیلنگ ویبراتور می باشد. خرابی در پوکر یعنی نبود لرزش های محکم و پرقدرت. پوکر معیوب هرگز نمی تواند انتظارات شما را بر طرف سازد. واقعا نمی توان خطرات خلق یک بتن غیر همگن را در استفاده از یک پوکر غیر مطمئن پذیرفت.

این قطعه باید به هر صورت اطمینان کامل در کارکرد صحیح آن حاصل شود. شاید تعمیر پوکر آنچنان بار مالی متوجه تغییرات شیلنگ ویبراتور نداشته باشد؛ اما می تواند از ضریب اطمینان کلی ابزار به مقدار قابل توجهی بکاهد.

غالباً دیگر قطعات موجود در شیلنگ ویبراتور، مانند پوشش موجود بر آن و یا فلنچی تعبیه شده بر قسمت ابتدایی، در صورت خرابی، همراه با تعویض و یا تعمیر خواهند بود. چرا که کارکرد آنها با جایگزینی یک قطعه سالم به خوبی تامین می شود و چندان منطقی نیست که مثلاً بر اثر شکسته شدن دندانه های یک فلنچ ساده در شیلنگ ویبره بتن، تمام شیلنگ ویبراتور را غیرقابل استفاده قلمداد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>