اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شاسی کاتر

اهمیت ساخت شاسی کاتر

موتور در کاتر آسفالت بر، اصولاً یک موتور قدرتمند است و این موتور قدرتمند باید در جایی کاملاً مهندسی شده مستقر باشد. به گونه ای که تمامی نیرو های تولید شده خود را تنها از طریق صفحه دیسک گردان در کاتر آسفالت بر منتقل کند. ضربه های ناشی از استارت های ابتدایی تا کار با دور های بسیار بالا در موتور کاتر بتن بر، یقیناً خطرآفرین خواهد بود، اگر توجه کامل در ساخت شاسی کاتر آسفالت بر صورت نگرفته باشد.

معرفی انواع شاسی و تأثیر آن در کارکرد کاتر آسفالت بر

ابزار های موتوری همراه با تامین قدرت بالایی که به راحتی ایجاد می کنند، باعث سهولت قابل توجهی در انجام بسیاری از فعالیت های صنعتی شده اند. در واقع تقریباً تمام فعالیت های صنعتی و ساختمانی را می توان همراه با قدرت تامین شده از گردش شفت یک موتور برقی یا بنزینی تامین ساخت. کافی است ساز و کاری مکانیکی تعریف شود تا این حرکت گردشی را به شکلی هدفمند شده در اختیار گیرند.

مانند کاتر آسفالت بر که همراه با قدرت آمده از یک موتور عموما بنزینی و یا دیزلی می تواند تیغه بزرگ و سختی را در سرعت هایی بالا به گردش انداخته و در نهایت انواع سطوح مستحکم ساختمانی مانند بتن، آسفالت و یا سنگ ها را برش بزند. همراه شدن یک موتور قدرتمند در کنار یک تیغه بزرگ و بسیار تیز در کاتر آسفالت بر که باید با سرعتی قابل توجه به گردش درآید، بدون در نظر داشتن اصول ایمنی و یا همراهی با یک شاسی قدرتمند، هرگز میسر نخواهد شد.

موتور در کاتر آسفالت بر، اصولاً یک موتور قدرتمند است و این موتور قدرتمند باید در جایی کاملاً مهندسی شده مستقر باشد. به گونه ای که تمامی نیرو های تولید شده خود را تنها از طریق صفحه دیسک گردان در کاتر آسفالت بر منتقل کند. ضربه های ناشی از استارت های ابتدایی تا کار با دور های بسیار بالا در موتور کاتر بتن بر، یقیناً خطرآفرین خواهد بود، اگر توجه کامل در ساخت شاسی کاتر آسفالت بر صورت نگرفته باشد.

رابطه بین شاسی کاتر و قطر تیغه کاتر

شاسی در کاتر بتن بر به اندازه موتور و یا تیغ کاتر اهمیت دارد. این شاسی در دستگاه کاتر بتن بر، محل استقرار موتور در کنار تیغ کاتر است و این استقرار به گونه ای انجام می شود که در حین کارکرد دستگاه کاتر آسفالت بر، هیچ گونه خطری متوجه اپراتور نباشد. مادامیکه تمام نیرو های تولید شده موتور، متوجه گردش تیغه در کاتر آسفالت بر شده است.

نحوه تولید شاسی کاتر آسفالت بر

تولید شاسی کاتر آسفالت بر در سطح کارگاهی و یا کارخانه ای به شکلی مجزا از دیگر اجزای این ابزار تولید می شود. برند های متعددی در سطح بازار هستند که در زمینه تولید شاسی کاتر آسفالت بر فعالیت می کنند. ایده های متنوع در طراحی تا ساخت به همراه استفاده از متریال های باکیفیت در تولید شاسی کاتر آسفالت بر را می توان در فهرست متنوع تولیدات این شرکت ها جستجو کرد.

تمامی این شاسی ها همراه با استاندارد هایی در تولید کاتر آسفالت بر هستند. در همه آنها فضایی برای استقرار موتور در کاتر آسفالت تعریف شده است و این استقرار به گونه ای است که به راحتی بتوان آن را بر شفت موتور کاتر آسفالت نصب نمود. در عین حال، شاسی باید بتواند امنیت کامل اپراتور را در حین کار دستگاه کاتر بتن بر تضمین نموده و از ابعادی منطقی و جمع و جور برخوردار باشد.

اگر در سطح بازار با هدف خرید شاسی کاتر آسفالت حضور دارید و یا قبل از خرید می خواهید متوجه انواع برند های مطرح در تولید این قطعه در کاتر آسفالت بر باشید، این مقاله با هدف راهنمایی شما در انتخاب اصلح انواع شاسی کاتر آسفالت تدوین شده است.

انواع شاسی کاتر آسفالت را بهتر بشناسید

شاسی کاتر آسفالت بر خلیج فارس

در شاسی کاتر خلیج فارس به نوعی سعی بر آن شده است تا همراه با خلق یک شاسی جمع و جور، فکر همه چیز را کرده باشند. این شاسی که می تواند امنیت مطلوب در حین کار را برای شما تامین سازد، از یک کفی با ورقی به ضخامت 5 میل برخوردار است. این ضخامت به راحتی می تواند تاب مقاومت در مقابل انواع ضربه های ناشی از ترکش های برش آسفالت را داشته باشد.

از سوی دیگر برای ساخت باک در این شاسی کاتر آسفالت بر، ورق با ضخامت 2.5 میلی متر انتخاب شده و به جهت برخورداری از تنظیم ارتفاع در تیغه کاتر آسفالت بر یک فرمان ساچمه ای نرم تعبیه شده است. محافظت از فولی و تسمه موتور نیز در طراحی این شاسی از نظر دور نمانده است. ایمنی این قسمت ها در کنار محافظت از تیغه و شیر آب و دسته های شاسی، نهایت امنیت را همراه این شاسی کاتر بتن کرده است.

شاسی آسفالت بر تهران کاتر

از شاسی های رده میانی در جمع متنوع موجود در بازار است. کفی در ساخت این شاسی کاتر آسفالت بر همراه با ورقی به ضخامت 4 میل است. این ضخامت می تواند به راحتی در مقابل پاشش ذرات شلیک گونه انواع سطوح مقاومت کند. مخزن آب نیز در این شاسی همراه با یک ورق آهنی 2.5 میلیمتری شده است و برای شفت نیز متریال فولاد را به جهت ساخت انتخاب کرده اند.

دسته تنظیم ارتفاع تیغه کاتر آسفالت بر در طراحی این شاسی از نوع معمولی است و از یک کفی به جهت نصب راحتتر موتور استفاده شده است. تیغه کاتر بتن بر در این شاسی از دو محافظ برخوردار است و در عین حال می توان در اطراف فولی و تسمه موتور نیز شاهد محافظ مناسبی باشید. رنگ بدنه در ساخت شاسی تهران کاتر زرد می باشد.

شاسی کاتر آسفالت بر از برند تکنو کاتر

یکی از مدل های معمولی اما کارآمد در سطح بازار است. همراه با تهیه این شاسی، علاوه بر تامین تمامی امکانات محافظتی تا کارکرد مطلوب، می توانید نگاه ویژه ای بر صرفه اقتصادی آن نیز داشته باشید. کفی این شاسی از ورقی با ضخامت 3.5 میل انتخاب شده است که اندازه ای معقول در طراحی شاسی ها در کاتر آسفالت بر می باشد.

برای مخزن آب و باک نیز ورق با ضخامت 2 میل در نظر گرفته اند و سیستم تنظیم ارتفاع تیغه این شاسی نیز از نوع دستی معمولی می باشد. در زمینه تامین شرایط محافظتی نیز تقریباً می توان تمام اجزای محرک کاتر آسفالت بر را در همراهی با این شاسی از نظر پنهان ساخت. رنگ این شاسی برای آنکه در نگاه اول متوجه آن باشید، نارنجی است.

شاسی کاتر جهان نما

اگر می خواهید دستگاه کاتر بتن خود را به یک دستگاه با مقاومت بالا تبدیل کنید، خب، تجهیز قطعات آن با شاسی کاتر جهان نما پیشنهاد معقولی به نظر خواهد آمد. چرا که در ساخت این شاسی، ورق کفی از 6 میل ضخامت برخوردار است و برای مخزن آب نیز ورقی با ضخامت 3 میل در نظر گرفته اند. اگر چه بهره گیری از چنین ورق های ضخیم و محکمی می تواند وزن کلی شاسی کاتر بتن بر را افزایش دهد؛ اما در نهایت یک کاتر آسفالت بر بسیار مقاوم را برای شما تدارک خواهد دید.

در این شاسی، برای تجهیز هر قسمتی از مقاوم ترین آنها استفاده شده است. البته به مانند هر شاسی کاتر آسفالت بر دیگری در بازار از دو چرخ، شیر آب و محافظ با درجه مقاومت بالا برای تیغه برش آسفالت برخوردار است. برای فولی و تسمه موتور نیز محافظ مطلوبی در نظر گرفته شده است. رنگ بدنه این شاسی را قرمز در نظر گرفته اند. این رنگ می تواند مشخصه شاخصی در شناخت با نگاه اول در هنگام خرید آن باشد.

نکات کلیدی در هنگام خرید شاسی کاتر آسفالت بر

در هنگام خرید شاسی کاتر، نیازی نیست که همواره در تکاپوی خرید بهترین و مستحکم ترین آنها باشید. این خرید باید در جهت تامین نیاز های شما باشد. غالباً خرید شاسی را در همراهی با قدرت موجود در کاتر آسفالت بر انتخاب می کنند. هر چه دستگاه کاتر آسفالت بر قویتر باشد، لزوماً نیاز به یک شاسی محکم تر خواهد بود.

تحلیل این قدرت نیز با در نظر داشتن موتور نصب شده بر دستگاه کاتر بتن بر می باشد. غالبا موتور های به کار رفته در ساخت انواع کاتر آسفالت بر را در انواع بنزینی و دیزلی انتخاب می کنند. تامین قدرت های بالا همراه با نصب موتور های دیزلی خواهد بود و در مقابل، رسیدن به یک دستگاه کاتر ارزان تر و کم صداتر که می تواند به جهت انجام فعالیت های معمولی مناسب باشد، همراه با نصب موتور های بنزینی است.

موتور های دیزلی می توانند قدرت بالایی تامین سازند و تیغه را با سرعت های بسیار بالاتری به گردش درآورند. این یعنی آنکه می توان از آنها در اعماق بیشتر برش استفاده کرد. از این رو ذرات برش در کارکرد آنها به شکل ترکش های بسیار قویتری خواهند شد. ورق کفی استفاده شده برای ساخت شاسی کاتر آسفالت بر همراه با موتور های دیزلی باید بیشتر از 5 میل ضخامت داشته باشد تا بتواند در مقابل این قدرت بالای موتور مقاومت کند.

اما در شاسی های سایز متوسط که می تواند مناسب موتور های بنزینی با قدرت 13 الی 16 اسب باشد، می توان از متریال های سبک تری بهره مند بود. موتور های بنزینی، اگر چه نمی توانند قدرت های بالای موتور های دیزلی را تأمین سازند؛ اما در عوض از کارایی مطلوب تر و شرایط تعمیر و نگهداری آسانتری برخوردار هستند. مادامیکه می توان در ساخت شاسی کاتر آسفالت بر برای آنها نیز ملاحظات بسیار ساده تری در نظر گرفت.

توجه به قطر تیغه کاتر

یکی دیگر از توجهات در هنگام خرید انواع شاسی کاتر، در نظر داشتن قطر تیغه کاتر آسفالت بر می باشد. همان طور که می دانید، تیغ کاتر ها در سه سایز استاندارد 35، 45 و 60 سانتیمتری تولید می شوند.
از این رو برای طراحی شاسی آنها نیز باید این ابعاد را در نظر گرفت. شاسی کاتر سایز متوسط می تواند تیغه برش آسفالت با سایز 35 سانتیمتر را در کنار تیغه کاتر بتن بر تا سایز 45 سانتیمتر را ساپورت کند.

تیغه های بزرگ تر که معمولاً همراه با اندازه های 60 سانتیمتری و در موارد غیر عادی در سایز های بزرگ تر و تا 120 سانتیمتری نیز وجود دارد، عموما همراه با کاتر آسفالت بر از نوع دیزلی خواهد بود. چرا که تنها موتور های دیزلی دو سیلندر هستند که می توانند قدرت لازم به جهت گردش این تیغه های سنگین را تامین سازند. از این رو شاسی کاتر برای این سایز از تیغه بسیار بزرگ تر همراه با ورق های بسیار ضخیم تر خواهد شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>