اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


عمده مشکلات در تعمیر میکسر بتن شامل چه مواردی است؟

در حین اجرای عملیات های بتن ریزی ساختمان ها، یکی از مهم ترین دغدغه هایی که می تواند برای هر کارفرمایی وجود داشته باشد، اطمینان از کارکرد صحیح تمام ماشین آلات ساختمانی است. در این بین نمی توان متوجه اهمیت تعمیر بتونیر در روند مطلوب فضا های ساختمان سازی نبود.

کارکرد صحیح بتونیر در حین عملیات بتن ریزی، ضامن سرعت و در عین حال کیفیت مطلوب ساخت و ساز می باشد؛ اما این دستگاه در مواجهه با متریال بسیار سرسختی مانند بتن به سرعت در دام خرابی ها قرار می گیرد. به هر صورت کار کردن با سیالی مانند بتن که ذاتاً سرسخت است و از وزن بالایی برخوردار است، خالی از دردسر ها نخواهد بود.

تعمیر بتونیر یک امر رایج برای تمامی صاحبان این تجهیزات است. کسانیکه از بتونیرها در اندازه های گوناگون آن استفاده می کنند، به خوبی می دانند که با چه دستگاه مهمی مواجه هستند. از این رو کاملاً در باب تعمیر بتونیر دیدگاه جدی خود را خواهند داشت؛ اما تعمیر بتونیر غالباً شامل چه مراحلی است؟ اگر از این تجهیز در سطح کارگاه ساختمانی خود بهره مند هستید، دقیقا تا چه اندازه متوجه نوع خرابی ها و مراحل تعمیر بتونیر بوده اید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا با نگاهی فنی تر در باب تعمیر بتونیر دقیق شویم.

دلایل تأثیرگذار بر ایجاد خرابی های میکسر بتن

در خراب شدن یک دستگاه بتونیر عوامل متعددی دخیل هستند، عواملی که هر کدام از کوچک تا بزرگ می توانند باعث بروز عیب های متعدد در کارکرد بتونیر ها شوند. این عوامل را می توان در سه گروه دسته بندی نمود.

  • ساعت کارکرد دستگاه: دستگاهی که بیشتر کار می کند، لزوما خرابی های بیشتری متوجه آن خواهد بود. در بتونیر ها از آنجا که تمام کارکرد آنها سخت و سنگین است، یک کارکرد طولانی می تواند برای دستگاه خطرناک باشد.
  • وع دانه بندی بتن: بتن با دانه های ریز ماسه تفاوت های عمده با بتن دانه درشت دارد. اینکه بتونیر با کدام یک سر و کار دارد، می تواند مسیر خرابی های آن را مشخص نماید.
  • میزان گرد و خاک موجود در فضا: تأثیر این عامل بیشتر متوجه موتور های انواع بتونیر است. خصوصاً در موتور بنزینی که باید از هوای موجود در فضا به جهت کارکرد خود استفاده کند.

جنبه های فنی در تعمیر بتونیر

هر دستگاهی از ترکیب اجزایی تشکیل شده است. هر کدام از این اجزا، عملیات های خاص خود را انجام می دهند. در نهایت با قرار گرفتن در کنار هم است که وظایف نهایی دستگاه را تامین می سازند. در بتونیر نیز می توانیم شاهد این اجزای گوناگون در تشکیل آن باشیم. در هنگام تعمیر میکسر بتن غالباً با در نظر گرفتن ساختار کلی دستگاه، آن را در چهار جزء مجزا از دید تعمیراتی تقسیم می کنند.

  • تعمیر بتونیر که همراه با الکتروموتور یا هر گونه مولد دیگری باشد.
  • تعمیر بتونیر که همراه با فعالیت های فنی در ناحیه گیربکس می باشد.
  • شاسی که در مبحث تعمیر بتونیر مقوله مستقلی است.
  • مجموعه دنده های متعدد که در گونه های متنوع بتونیر وجود دارند.

هر کدام از این چهار جز در ماجرای تعمیر میکسر بتن در اصل متوجه یکی از قسمت های عمده در ساختار دستگاه است. قسمت هایی که با کنار هم قرار گرفتن، تمامیت بتونیر را خلق می کنند.

وقتی در بتونیری که معیوب است می خواهید عیب یابی بتونیر را به انجام برسانید، باید در این چهار فضای کاری متمرکز باشید. مثلا وقتی مخزن میکسر نمی چرخد و شما در پی عیب یابی بتونیر هستید، باید در اولین گام متوجه چرایی در عدم چرخش میکسر باشید.

آیا موتور سوخته است؟ یا گیربکس عیب کرده؟ دنده ها شکسته شده اند؟ و شاید قسمتی از شاسی معیوب است؟ به همین سادگی کاملاً متوجه خواهید شد که یک عیب ساده می تواند در هر یک از این چهار مرحله واقع شده باشد. بهتر است در نگاهی عمیق تر وارد مقوله تعمیر بتونیر باشیم.

مولد ها در میکسر بتن و عیب یابی تا تعمیرات آنها

همان طور که می دانید، مولد های نیرو در بتونیر ها از انواع گوناگون برقی، بنزینی و یا دیزلی بهره مند هستند. از این رو در مواقع خرابی ها، دنیا های کاملا متفاوتی دارند. مثلاً در مولد های برقی که همراه با الکتروموتوری تک فاز و یا سه فاز خواهد بود، در کل ماجرا با یک موتور الکتریکی در زمان تعمیر بتونیر مواجه هستید.

سرویس و نگهداری، جدا از تعمیر می تواند وجه متمایز کار شما باشد. به هر حال یک تعمیرکار حرفه ای قبل از خرابی ها متوجه نیاز های دستگاه خود شده است. سرویس دینام بتونیر همراه با چک کردن تمام اتصالات تا اطمینان از عدم گیرپاژ ها در موتور به آسانی صورت خواهد گرفت. از این رو می توان در هنگام سرویس دینام موتور، برخی رفتار های تعمیراتی را از قبل مرتفع ساخت. مانند اطمینان از اتصالات محکم به جهت عدم جریان کشی موتور، اطمینان از برق کامل سه فاز، روان بودن موتور و....

خرابی گیربکس میکسر بتن

گیربکس بتونیر و خرابی هایی که متوجه آنها می شود: گیربکس میکسر بتن، وظیفه ایجاد گشتاور در زمان چرخش بتونیر را دارد. غالباً مولد ها مانند موتور های برق با سرعت های بسیار بالایی می گردند. اگر مخزن میکسر را با آن سرعت ها بچرخانیم، یقیناً دستگاه متلاشی خواهد شد. از طرفی سرعت بالا، قدرت راه اندازی را کاهش می دهد.

گیربکس ها با هدف تامین یک سرعت مطلوب با در نظر داشتن گشتاور راه اندازی بالا همراه بتونیر ها می شوند؛ اما از جمله مهم ترین قسمت ها در زمان تعمیر بتونیر هستند. چرا که گیربکس ها که همگی از کنار هم قرار گرفتن چند چرخ دنده ساخته می شوند، حلقه میانی در انتقال قدرت موتور تا مخزن خواهند بود. از یک سو درگیر با قدرت بالای موتور بوده و از سوی دیگر باید مخزن های سنگین را به گردش درآورند. از این رو دائماً بار بالایی بر آنها وارد خواهد بود.

خرابی دنده ها در گیربکس از جمله مهم ترین دلایل در مسیر تعمیر میکسر بتن است؛ اما اگر یک گیربکس را به خوبی مراقبت کنیم، می توانیم شاهد طول عمر بالای آن باشیم. دقت در وجود روغن با سطح منطقی در گیربکس، محکم بودن گیربکس بر جاییکه بر آن نصب است و سخت بودن پیچی که شفت گیربکس را به شفت مخزن متصل کرده است و از همه مهم تر عدم بارگیری دستگاه با ظرفیت های خارج از توان آن، از مراقبت ها در گیربکس است. به این ترتیب می توان تا مدت ها خرابی گیربکس را از مسیر تعمیر بتونیر دور نگه داشت.

شاسی در مسیر تعمیر بتونیر

شاسی در دستگاه میکسر بتن باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. اتصالات قدرتمند که می توانند جوشی و یا پیچی باشند، این ساختار مستحکم را ایجاد می کنند؛ اما بتونیر یک دستگاه متحرک است. از این رو همیشه احتمال شل شدن پیچ ها و یا شکستگی جوش ها در محل اتصالات وجود دارد. کثیفی شاسی در بتونیر یک امر رایج است.

این کثیفی ها باعث می شود که گاهاً متوجه شل شدن پیچ ها و یا ترک برداشتن جوش ها در محل اتصالات نباشیم. آنگاه، عیب وقتی نمایان می شود که دستگاه از هم پاشیده است و هزینه های هنگفتی متوجه آن شده است. در عیب یابی میکسر بتن و یا تعمیر بتونیر همواره متوجه سلامت کامل شاسی باشید. شاسی ای که اتصالات آن ضعیف شده است باعث به هم خوردن تعادل کلی دستگاه بوده و لرزش کلی دستگاه و یا موتور در کنار وجود صدا های غیرطبیعی می تواند دلیل خوبی برای فهمیدن این گونه از عیب ها باشد.

خرابی دنده بتونیر از رایج ترین اتفاقات در تعمیر میکسر بتن

در بتونیر ها آن چیزی که مخزن را می گرداند، وجود یک سیستم دنده ای است. این دنده ها می توانند در محور انتهای مخزن همراه با گیربکس شوند و یا آنکه به شکل دنده کمری، دور تا دور مخزن را فرا گیرند.

به هر صورت شکستگی و یا کچل شدن هر یک از این دنده ها می تواند باعث اختلال و خرابی عمده در کارکرد بتونیر باشد. در تعمیر بتونیر، خرابی دنده دور کمر مخزن از سخت ترین عیب ها می باشد. این دنده ها دائماً در حال برخورد با بتن هستند و در زمان کارکرد به سرعت فرسایش می یابند.

یکی از بهترین روش ها در تعمیر بتونیر که باعث کم شدن خرابی این دنده ها می باشد، تمیزی همیشگی سطح بتونیر از بتن های مانده بر آن است. روانکاری نیز تأثیر چشمگیری در کاهش شکستگی این دنده ها دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>