اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مبلمان اداری

توسعه صادرات مبلمان اداری:
یکی از دلایلی که گزارش های مختلفی را از سایت های جهانی و بین المللی به عنوان نمونه میان بحث به آن ها ذکر می شود در واقع همین نکته است چه در صادرات و چه در واردات ترید و میزان تقاضای محصول در بازارهای جهانی را ببینید.

انتخاب دقیق با توجه به یک نکته:
یکی از دلایلی که گزارش های مختلفی را از سایت های جهانی و بین المللی به عنوان نمونه میان بحث به آن ها ذکر می شود در واقع همین نکته است چه در صادرات و چه در واردات ترید و میزان تقاضای محصول در بازارهای جهانی را ببینید.

دانستن این نکته باعث می شود حجم بازار جهانی را متوجه شوید و این که محصول شما محصول مورد توجهی است و تقاضا دارد و باعث انتخاب دقیق خواهد شد.

ظرفیت تجارت مبلمان در ایران:
ایران یک کشور فوق العاده برای تجارت است و ظرفیت های بسیار بالایی دارد که می توان کمک شایانی کند و از این ظرفیت ها نهایت بهره را باید برد.

تجارت مبلمان اداری (صادرات یا واردات) با چند سربرگ به صورت گسترده و بیان ساده ادامه داده می شود که هر کدام شامل چندین نکته می باشد.

معرفی مبلمان اداری و انواع آن:
تفاوت مبلمان اداری با مبلمان خانگی:
مبلمان اداری دقیقا مانند مبلمان راحتی خانه ها می باشند با این تفاوت که استایل رسمی اداری به خود گرفته اند و یکی از وسایل کاربردی و حائز اهمیت که در محیط های اداری به منظور کار کردن و نشستن کارکنان استفاده می شود.

تفاوت استفاده محیطی از مبلمان اداری:
همچنین مبلمان اداری برای تزئین و تکمیل چیدمان در محیط های کاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین از مبلمان اداری برای استفاده کوتاه مدت جهت انتظار مشتریان نیز می توان بهره گرفت.

علت اهمیت بالای مبلمان اداری:
کاراکتری که شرکت یا سازمان دارد خواهان این است که کلاس کاری به محیط داده شود اهمیت بیشتری پیدا می کند مخصوصا شرکت های مدرن امروزی یکی از نکات بسیار مهم این شرکت ها است که سعی می کنند با با سبک دکوراسیون فضای کاری هماهنگ باشد.

برخلاف مبلمان خانگی، مبلمان اداری باید از دوام بهتر و کیفیت بالاتری برخوردار باشند چرا که در طول روز افراد زیادی بر روی آن می نشینند و در استفاده کردن جوانب احتیاط را رعایت نمی کنند.

رنگ بندی مبلمان اداری:
مبلمان اداری معمولا در رنگ های تیره مثل مشکی یا روشن مثل کرم تولید می شوند اما در در صورت سفارش می توان به رنگ دلخواه شما تولید شوند.

تقسیم بندی مبلمان اداری:
میز مدیریت، میز و صندلی های مورد استفاده، میز کنفرانس، صندلی مدیریت، صندلی کامپیوتر، صندلی های کنفرانسی، صندلی های ارگونومیک (فاکتورهای هماهنگی ابزار با بدن انسان) مورد استفاده کارکنان، صندلی های انتظار و آموزش می شود.

انواع مبلمان اداری را می توان به صندلی های اداری، مبل، میزهای اداری، انبارش های اداری، اکسسوری اداری تقسیم کرد.

مبلمان اداری

ویژگی های صندلی های اداری:
صندلی های اداری خود به لحاظ کاربری، کیفیت، رعایت اصول ارگونومی، قیمت و برخورداری از ابزارهای تنظیمی به صندلی های مدیریتی، کارمندی-کارشناسی، اپراتوری، کنفرانسی، کانتر، آزمایشگاهی و انتظار تقسیم می شوند.

ویژگی اصلی صندلی های مدیریتی، کارمندی-کارشناسی، اپراتوری پایه های چرخ دار آن است که آن ها را از دیگر انواع صندلی های اداری متمایز می کند و این است که متریال لازم در ایران وجود دارد و به بررسی دو نوع رایج چوبی و پلیمری که ایران در آن ها شناخته شده است، پرداخته می شود.

ویژگی و بررسی دو نوع رایج مبلمان اداری چوبی و پلیمری:
متریال هر دو در ایران به وفور یافت می شود البته به جز چوب که بحث جدایی دارد. مابقی به طور فراوان متریال آن ها موجود است و ریشه در نفت دارد و به پتروشیمی وارد می شود و پلیمرها در آن جا تولید می شوند و در تولید و تهیه متریال مشکلی وجود ندارد.

بحث قالب سازی است که در کشور افراد زیادی در این حوزه فعال هستند حساسیت هایی که در طراحی قالب های صندلی باید به کار رود و با توجه به شرایط پیش آمده هزینه تولید هم در ایران پایین است و این نکات باعث می شود توجه بیشتری به این محصول شود.

در مجموع مبلمان اداری کشور را در دسته های مختلف اگر ویژگی های آن ها بیان شود استفاده از مواد با کیفیت، استفاده از تکنولوژی و ساخت، با دوام بودن محصولات، دیزاین عالی و تولید طبق استانداردهای جهان است. بخشی که ارگونومیک زیر نظر تخصصی علم فیزیولوژی حوزه پزشکی است.

چه نوع مبلمان اداری ترجیح داده می شود؟
مبلمان اداری معمولا به لحاظ فرمی از دیگر انواع مبل ها جدا می شوند و ظاهری رسمی دارند. هر چند در بسیاری از شرکت ها که سعی در ایجاد محیطی شاد و نشاط آور و راحت برای کارکنان خود دارند و استفاده از انواع صندلی ها و مبل های راحتی مانند بین بگ ها و پاف ها رایج شده است.

اما هم چنان مبلمان اداری را به مبلمان با رویه های چرم، به رنگ های تیره و خنثی نظیر خاکستری و قهوه‌ای و فرم هایی در قالب مکعب مستطیل یا خطوطی شفاف و واضح که یادآور سبک مدرن است، شناخته می شود.

ذکر این نکته الزامی است که سراغ محصولی نروید که برای همه آشنا است و حتی کسی هم که در تجارت نیست می داند محصول در ایران خیلی خوب تولید می شود و وضعیت خیلی خوبی هم دارد.

قطعا صادرات آن هم صورت بگیرد پس نیازی نیست کسی کار خاص انجام دهد. حتی محصول برند شده، یعنی برند کشور ایران مطرح است.

 وضعیت تولید محصول در ایران:
مجموع گردش مالی صنعت مبلمان کشور:
مجموع گردش مالی صنعت مبلمان کشور چیزی بالغ بر صد هزار میلیارد تومان است و بیش از هشتاد هزار واحد صنعتی، صنفی و خدماتی در این بخش فعال هستند که این همه حجم از گردش مالی و اشتغال تنها با به کارگیری پنجاه درصد پتانسیل این صنعت حاصل شده است.

دلایل بلااستفاده ماندن نیمی از ظرفیت صنعت مبلمان:
بیش از نیمی از ظرفیت صنعت مبلمان به دلایل مختلفی خالی و بدون استفاده است که با به کارگیری آن می توان حجم تولید، گردش مالی، اشتغال، صادرات، ارزآوری و بازده اقتصادی را تا دو برابر میزان کنونی افزایش داد.

علت این است که برخی از مشکلات اقتصادی و تحریم به وجود آمده است و به دلیل همین شرایط اقتصادی، ظرفیت خرید محصول توسط عامه مردم کاهش پیدا کرده است و تولیدکننده به خاطر فروش نرفتن محصول از تولید کم می کند در صورتی که ایران ظرفیت حضور در بازار جهانی را دارد.

در هر شهری منطقه ای که تولیدات درب و صنایع چوب و مبلمان و کارگاه های متنوع وجود دارد. این کارگاه ها که اکثرا به صورت بومی شکل گرفتند با ده الی پانزده کارگر کار تولید خود را به بهترین شکل انجام می دهند. اما در توان آن ها به علت نداشتن سواد کاری و زمان در بازار جهانی حاضر شوند.

درست در همین زمان به کسی که بازار جهانی را پیدا کند و ارتباطات را برقرار سازد و شرایط را فراهم کند مثلا پانزده کارگاه را با هم تجهیز و صحبت کند و قرارداد ببندد. در نتیجه او محصولات کارگاه ها را صادر می کند و کارگاه ها حکم تامین کننده ها را دارند.

گزارشات وزارت صمت در مورد حوزه مبلمان اداری:
به طور کلی در گزارش وزارت صمت بیشتر از یک میلیون شغل در این حوزه به طور مستقیم و غیر مستقیم فعال است و مطمئنا اگر ظرفیت های بلااستفاده تکمیل شود و مورد استفاده قرار گیرد آمار به دو برابر یا شاید بیشتر افزایش یابد.

وزارت صمت گزارش داده که حدود سیصد و پنجاه کارخانه بزرگ تولیدی و کابینت (هم در تولید مواد اولیه و هم مواد واسطه ای) مانند ام دی اف، نوپان، صفحات روکش وجود دارد. شاید بیش از چهل هزار واحد نیمه صنعتی و کارگاهی و بیش از سی هزار واحد توزیعی وجود دارد.

تامین بخش عمده بازار داخلی مبلمان کشور و محصولات تولیدی:
بخش مبلمان در ایران به دو بخش عمده مبلمان اداری و خانگی تقسیم می شود. این بخش ها را می توان در شرکت های کوچک و متوسط، نه شرکت های بزرگ جستجو کرد. بدانید به رغم تحریم های محدود کننده، تاکنون تولیدکنندگان مبلمان اداری نیاز داخل را تامین کرده اند.

تولیدکنندگان مبلمان اداری ایران در حدود نود درصد از نیازهای داخلی اعم از صندلی، میز، کابینت، کتابخانه، قفسه بایگانی اسناد، پارتیشن ها و … را در یک بازار رقابتی تامین کرده اند.

تولید کنندگان بزرگ و متوسط با ماشین آلات پیشرفته و مدرن که محصولات تولیدی آن ها شامل صندلی، مبلمان صفحه ای، فلزی و پلاستیکی است به دلیل ساختار مبلمان مدرن، چشم انداز مشابهی برای تولیدکنندگان مبلمان خانگی (یا حتی برخی تولیدکنندگان مبلمان اداری) مشاهده می شود.

زمانی ارزش صادرات محصولات چوبی و مبلمان بیش از سی میلیارد دلار در سال بوده و ارقام افزایش خواهد داشت. در واقع شرایط فراهم است پتانسیل بسیار بالا است در این حوزه فقط در واقع برای افرادی که می‌خواهند به تجارت این محصول وارد شوند به چیزی نیاز ندارند.

مجموع ظرفیت تولید کارگاه ها اگر در نظر گرفته شود با عدد بسیار بزرگی برخورد می شود از تمام ظرفیت بهره بگیرند و استفاده کنند قطعا فعالیت در این حوزه بیشتر و راحت تر می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
پهلوان :
سلام مقاله های مربوط به صنعت مبلمان اداری را مطالعه مردم و تمایل دارم دراین زمینه فعالیت داشته باشم مخصوصا صادرات مبلمان اداری ممنونم راهنمایی بفرمایید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>