اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ارتباط با تامین کننده

نحوه ی ارتباط با تامین کننده به صورت حرفه ای:
از سوی کسانی که خیلی خوب کار نمی کنند در ارتباط با تامین کننده دیالوگ ها و سوالاتی از قبیل مایل نبودن تامین کننده به همکاری به خاطر وضعیت بسیار عالی که دارند، بد کار کردن تامین کننده، تامین نکردن کالایی که از تامین کننده خواسته شده شنیده می شود.

نحوه ارتباط گرفتن با تامین کننده به صورت حرفه ای و کارآمد:
از سوی کسانی که خیلی خوب کار نمی کنند در ارتباط با تامین کننده دیالوگ ها و سوالاتی از قبیل مایل نبودن تامین کننده به همکاری به خاطر وضعیت بسیار عالی که دارند، بد کار کردن تامین تامین کننده، تامین نکردن کالایی که از تامین کننده خواسته شده شنیده می شود.

اگر گفته شود تامین کننده وضع خوبی دارند یعنی این که مشتری بسیاری و بازار کاری بالایی دارند با وضعیت و بازار اقتصادی که در جامعه وجود دارد، همخوانی ندارد و این گفته درست نیست.

شما ادعا می کنید تامین کننده حوزه کاری که فعالیت دارید صد در صد سفارش دارند. در پاسخ به این که جامعه چنین وضعیتی ندارد می گویید استثناً تامین کننده حوزه کاری شما این گونه است.

به عنوان مثال: در حوزه پتو، جار شیشه ای، نخ حوزه کاری خوب است.

ملت کشور ایران به صورت ذاتی تولید را دوست دارند یعنی در کشور حتی شاید محبوب تر از تجارت کارخانه‌داری است. از طرفی افراد ثروتمند زیادی وجود دارند و از طرف دیگر در این حوزه وام بسیار خوبی می‌دهند.

یعنی شما یک طرح تولید به بانک می برید از ده ها میلیون الی ده ها میلیارد وام می دهند که کار تولیدی راه بی اندازید و نگاه کشور هم از این لحاظ به شدت مثبت است. پس اگر حوزه ای پیدا شود که بسیار پول ساز باشد افراد در حد بی نهایت در آن حوزه مشغول می شوند.

به عنوان مثال: زمانی به افرادی که آموزش می دیدند گفته شد فست فود ( ساندویچی) سود بالایی دارد به میزان بالایی در کشور افراد بسیاری در این حوزه فعالیت خود را آغاز کردند.

شاید پانزده سال قبل این مغازه و شغل را در جنوب ایران (آبادان و اهواز) دیده می شد ولی در حال حاضر بی‌نهایت در شهرهایی مانند مشهد، تهران، اصفهان، قم و شمال دیده می شود چرا که گفته شده بود این شغل سود بالایی دارد.

میوه خشک زمانی سود زیادی داشت آن چنان تولید کننده آن زیاد شد در بازده زمانی جهاد کشاورزی اعلام کرد وام برای تولید تولید میوه خشک تعلق نمی گیرد.

شما هر محصولی پیدا کنید مثل ظروف یک بار مصرف که مقداری سود اطمینان بخش بیشتری دهد. به مقدار بی نهایت، افراد در آن حوزه تولید را آغاز می کنند.

این که بازار یک محصولی خوب است به نظر دیالوگ اشتباهی است اگر خوب باشد افراد زیادی برای تولید آن دست به کار می شوند مگر این که انحصاری باشد. مثلا بازار خودرو بازار جذابی است انحصاراً در اختیار ایران خودرو و سایپا است و این ها بازارهای نادری هستند.

اگر بازار کالایی خوب نیست تامین کننده هم وضع خوبی ندارد شاید از بین تمامی تامین کننده ها یک تامین‌کننده وضعیت خوبی داشته باشد. این شما هستید که نتوانسته اید تامین کننده خوب خود را پیدا کنید.

مثلا فردی در حوزه جار شیشه ای و بسته بندی آن فعالیت داشت وقتی توسط کارشناسان آراد پروفایل او چک شد عبارت شیشه ساختمانی نوشته بود حتی پروفایل او تخصصی نبود در یک حوزه فعالیت می کند و پروفایل او حوزه دیگری را نشان می دهد.

ممکن نیست اعتماد سازی و تامین کننده خوبی پیدا کرده باشید شما جای دیگری ضعیف کار کرده اید و به اشتباه تامین کننده را ضعیف می دانید.

در ابتدا تامین کنندگان خوب کار نمی کنند چرا که شما خوب ارتباط برقرار نمی کنید به نکاتی مانند این که یک مرتبه قیمت بدهید، در مرحله بعد با پول به سراغ او بروید، عمل نمی کنید. مراجعه نمی کنید تا متخصص شوید.

از این که در چند ماه کار خود جواب نگرفته شاکی می شوید این در حالی است که این چند ماه اشتباه عمل کرده اید. کسی که عمل اشتباهی انجام می دهد نمی تواند موفقیت را تجربه کند.

برای ارتباط با تامین کننده کسی را مد نظر داشته و یک بار با او ارتباط برقرار کنید، قیمت ها را از او بپرسید، به مشتریان خود اعلام کنید، هر مشتری که پول پرداخت کرد با آن پول به سراغ تامین کننده بروید.

این نکته را مد نظر داشته باشید، بنا به آن کار کنید و توجه کنید. وضعیت بازار امسال، سال های گذشته و سال های آینده به نحوی است که اگر شما خوب کار کنید می توانید به خوبی هم پول به دست بیاورید.

با بکار بستن نکاتی که گفته شد (بشنوید، بفهمید، باور کنید، به کار ببندید) می توانید موفقیت روز افزون را کسب کنید و هر روز درآمد شما افزایش یابد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>