اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کسب و کار صادراتی

موانع موفقیت در کسب و کار صادراتی:
برای موفقیت در کسب و کار صادراتی قاعدتا موانعی وجود دارد که باید برای رسیدن به هدف بر آنها غلبه کنید تا بتوانید مسیری که در نظر گرفته اید را بپیمایید.

موانع کسب و کار:
در هر کسب و کاری موانعی وجود دارد. در بحث تجارت و صادرات نیز مشکلات و چالش هایی وجود دارد که در کنار آن ها راه حل هایی است که آراد برای آن موانع ارائه داده است. در این بحث به چالش ها و موانعی که در این مسیر دیده می شود، اشاره خواهد شد، تا بتوانید به امید و یاری خدا در مسیر درست قدم بردارید.

پایه قدیمی سرمایه:
مهم ترین مانع برای کسانی که قصد شروع صادرات را دارند، مانعی به عنوان پایه قدیمی که بر پایه سرمایه است، همیشه در مقابلشان قرار دارد. یعنی شما الان به هر جایی مراجعه کنید و یا با هر کسی در زمینه صادرات صحبت کنید، داشتن سرمایه و پول زیاد اولین گزینه ای هست که به فکر همه اشخاص می رسد.

اهمیت پیش پرداخت در تجارت:
برای مثال شما به عنوان تاجر بخواهید محصولی را از یک شرکت آمریکایی یا اروپایی و یا … خریداری کنید، اولین حرفی که به شما می گویند، بحث پیش پرداخت است. تا زمانی که شما پیش پرداخت، برایشان واریز نکنید، محصول را برای شما تهیه و یا تولید نمی کنند.

پیش پرداخت یک نوع ضمانت برای خرید است. زمانی که قسمتی از وجه معامله را پرداخت می کنید، تضمینی برای خرید شما از تولید کننده و یا تامین کننده می شود. در این صورت طرف معامله به شما اعتماد کرده و نسبت به تولید یا تهیه محصول مدنظر شما اقدام می نماید.

شرکت ها محصول را از قبل تولید و انبار و دپو نمی کنند، بلکه زمانی که مبلغ پیش پرداخت را از مشتری دریافت کردند، مواد اولیه را تامین کرده و کارگر ها تولید را شروع می کنند. در این روش حتی هزینه انبار کردن نیز برای تولید کننده مطرح نیست.

علت نداشتن مشتری خارجی:
سوالی که در این میان برای خیلی از افراد پیش می آید، این مطلب است که چرا تاجران خارجی به سراغ شرکت های دیگر می روند، اما سراغ آن ها نمی آیند و از آن خرید نمی کنند؟! در این مورد مشکل و ایراد از شماست، نه از روش تجارت! باید این ایراد و مشکل را رفع کنید، که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

همه شرکت ها و تجار معامله ها و پرداخت ها را به صورتLC انجام نمی دهند و برخی از طریق TT یعنی به صورت نقد پرداخت می کنند.

همچنین باید در نظر داشت که حجم زیادی از معاملات در جهان به صورت TT انجام می شوند. درصدی از این معاملات به صورت نقد پرداخت می شود و همان طور که گفته شد، قرار نیست همه تجار و مشتریان برای شما LC باز کنند. در ادامه خواهیم گفت که چطور این موانع و ایرادات را رفع کنید و در مورد روش ها و مدل‌های فروش صحبت نیز خواهیم کرد که یکی از موانع و مشکلات همین موضوع است که به شما پول نمی دهند.

تفاوت های تجارت قدیم و تجارت مدرن امروزی:
تاجرانی که به روش قدیمی تجارت می کنند، باید برای فروش محصول خود سراغ مشتریان رفته و آن ها را پیدا کنند تا در نهایت محصول خود را به آن ها معرفی کنند، که شاید محصول را از آن ها خریداری کنند یا نکنند! به زبان ساده تر یعنی برای فروش محصول خود باید به مشتری التماس کنند تا کالای آن ها را خریداری کند.

اما روشی که مجموعه آراد به افراد معرفی می کند، به این صورت نیست. در این روش از تجارت شما کاری می کنید که مشتری سراغتان بیاید، نه اینکه شما به دنبال مشتری بگردید. موضوع مهم دیگر اینکه از سرمایه خودتان برای این کار استفاده نکنید.

چراکه در این زمینه هنوز تجربه کافی ندارید و کوچک ترین خطا می تواند، تمام سرمایه شما را بر باد دهد. در این روش صادرات نیاز به سرمایه اولیه نیست. مشاوران مجموعه آراد راهکار هایی را به شما معرفی می‌کنند که با استفاده از آن ها می توانید، بدون صرف کوچک ترین هزینه ای معاملات زیادی را انجام دهید.

داشتن راهنمای با تجربه:
برای آن که بتوانید در حوزه تجارت و صادرات فعالیت کنید، باید از تجربیات سایر تجار استفاده کنید و راهنما و مشاوری داشته باشید تا در این زمینه شما را راهنمایی کند. اما هیچ شخص باتجربه ای این اطلاعات را در اختیار شما قرار نمی دهد، چراکه می داند شما در آینده رقیب او خواهید بود.

برای بحث صادرات همیشه باید آپدیت و به روز باشید. از قوانین و تغییرات جدید آگاه و مطلع باشید و می‌توانید و در قسمتی که با مشکل مواجه شدید با مشاوران و اساتید مجموعه آراد در ارتباط بوده و راهکار دریافت کنید.

انتخاب مسیر غلط:
خیلی از افراد بر این باور هستند که اگر در نمایشگاه های خارج از ایران شرکت کنند، می توانند محصول و کالای خود را معرفی کرده و به فروش برسانند. اما این باور کاملا اشتباه است. منظور از انتخاب مسیر غلط دقیقا همین موضوع است. مسیر درست، مسیری است که در آن مشتری برای خرید کالا به سراغ شما بیاید.

برای انتخاب یک راهنمای درست باید به گذشته و سوابق آن توجه کنید. انتخاب مسیر درست یکی از مهم‌ترین نکات این کار است. مسیری که یک راهنمای درست آن را به شما نشان دهد.

انتخاب کالای اشتباه:
افرادی زیادی هستند که فکر می کنند، هر محصولی که با حجم بالا از ایران صادر می شود، مطمئناً برای تجارت و صادرات مناسب است که البته همین موضوع اشتباه است. محصولی را باید انتخاب کنید که نسبت به آن حداقل یک شناخت نسبی داشته باشید. محصول خود را با منطق و عاقلانه انتخاب کنید. از کالاهای کوچک تر شروع کنید و کم کم به سمت کالای بزرگ تر بروید.

نداشتن صبر:
داشتن صبر و تحمل زیاد در بحث صادرات و تجارت الزامی است. تجارت همچون یک درخت گردو هست. زمان میبرد تا بتواند به شما میوه بدهد، اما زمانی که ریشه های آن بزرگ و قوی شد، هیچ طوفان و بادی نمی‌تواند آن را از جای بکند. تا زمانی که ریشه های قوی داشته باشید، باید صبوری کنید.

اگر بر اساس اخلاق پیش بروید، مطمئناً موفق خواهید شد. وقتی با مشتری جدید آشنا می شوید، سریعا از او سفارش نگیرید، به محض آشنایی به او قیمت ندهید. با او صحبت کنید، رفیق شوید، پیام دهید و با او ارتباط دوستانه برقرار کنید. اجازه دهید به شما اعتماد کرده و شما را بشناسد.

بعضی از تجار حرفه ای دنیا امروزه روش هایی دارند که در ابتدا با شما آشنا می شوند و از روز بعد با شما وارد مذاکره می شوند و هر روز و یا هر ماه و هر هفته از شما قیمت می گیرند و ممکن است، شش الی دوازده ماه فقط قیمت بگیرند، اما سفارش محصول نداشته باشند.

بعد از دوازده ماه دوباره قیمت می پرسند و شما که قیمت را اعلام کردید، شماره حساب از شما دریافت کرده و پول واریز می کنند. این افراد یک سال با شما ارتباط برقرار می کنند و شما را می آزمایند تا باورتان کنند. پس در این مسیر صبور باشید. ادبیات صادرات را یاد بگیرید تا بتوانید رشد کنید.

روال روتین کار تجارت شش ماه هست. به طور میانگین و نرمال شش ماه زمان میبرد تا بتوانید نتیجه بگیرید. پس مشتری هایتان را تا یک سال رها نکنید و حفظ ارتباط داشته باشید.

عدم اعتماد سازی:
یکی دیگر از مشکلات و موانع بحث عدم اعتماد سازی می باشد. متاسفانه برخی از افراد هنوز مشتری به آن‌ها اعتماد نکرده، اعلام قیمت می کنند. پس به هیچ عنوان به او قیمت ندهید تا زمانی که شما را بشناسد و به شما اعتماد کند. همین امر باعث بی اعتمادی می شود.

باید بدانید، وقتی مشتری با شما ارتباط برقرار کرد، در مرحله اول باید اعتمادش را جلب کنید. باید به این یقین برسد که شما یک تاجر یا تولید کننده قوی و حرفه ای هستید. در ادامه در مورد تکنیک های این مورد صحبت خواهد شد.

تحریم و انتقال پول:
خیلی از افراد به این مورد اشاره می کنند که تحریم هستیم و نمی توانیم صادرات کنیم، که البته حرفشان منطقی و درست است اما راه حل دارد! بیش از بیست سال است که سیستم بانکی ایران تعطیل شده و سال هاست که از طریق صرافی ها پول ها دریافت می شوند.

به این صورت که صرافی ها شرکت هایی در خارج از ایران دارند و حساب های بانکی دارند که مالکین این حساب ها افراد غیر ایرانی هستند و از طریق آن‌ها پول را دریافت کرده و جابجا می کنند.

پس عملا اگر شما خودتان هم شرکتی در خارج از ایران تأسیس کنید، در نهایت از شما یک اسم و شماره می خواهند که اگر تابعیت غیر ایرانی داشته باشید، می توانید شماره حساب خود را داده و پول را دریافت کنید. کار صرافی ها نیز دقیقا به همین صورت انجام می شود.

کشتیرانی و حمل و نقل:
اولین مسئله مشکل تحریم بحث نقل و انتقال هست که از همین طریق حل می شود. کشتی رانی ها و شرکت های حمل و نقل به خاطر تحریم ها پرچم های خود را عوض می کنند و با پورت هایی سرویس می‌دهند که ساپورت هستند و شرایطش را دارند که همین مشکل هم امروزه حل شده است. در حال حاضر می توان از ایران به تمام پورت های دور دنیا هم سرویس داد، مثل آمریکا و لاسوگاس و …

تنها موردی که وجود دارد، بحث اختلاف هزینه است. شایان ذکر است که شما هرکالایی بخواهید صادر کنید به صورت متوسط، صد هزار دلار هزینه حمل و نقل آن می شود و اکنون در چنین شرایطی دو یا سه درصد اختلاف چندان به چشم نمی آید. مهم این است که بتوانید کالا را صادر کنید.

خیلی از کالا ها به خاطر اختلاف قیمت ارز امروز آن چنان سودی برای شما دارند که شما دو درصد سود خود را کم یا زیاد کنید، هیچ اشکالی به وجود نمی آید.

ترفند تجار چینی در تجارت:
تاجران چینی زمانی که آمریکایی ها را ویزیت می کردند، خودشان را به اسم های آمریکایی معرفی می‌کردند و با شماره های آمریکا با آن ها تماس می گرفتند.

علت این بود که آمریکایی ها از آن ها محصولی را خریداری نمی کردند. پس چنین داستان هایی همیشه بوده است. زمانی که چینی ها تجارت را شروع کردند کسی آن ها را تحویل نمی گرفت و آنها مجبور بودند که خودشان را به عنوان یک شخص آمریکایی معرفی کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>