اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویبراتور دستی

شیلنگ ویبراتور یکی از مهم ترین قطعات دستگاه ویبره بتن به حساب می آید که به جرات می توان آن را با اهمیت ترین جزء از این وسیله مرتعش محسوب کرد. ویبراتور برقی با تولید ارتعاش باعث ازبین رفتن هوای محبوس بتن شده و چگالی و تراکم بتن را برای ایجاد استحکام ایده آل، افزایش می دهد.

ویبراتور برقی که به آن ویبره دستی نیز می گویند یکی از انواع ویبره بتن محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با ویژگی ها، قیمت و نکات لازم در استفاده از این قطعه پراهمیت توجه شما را به متن زیرجلب می کنیم.

علت استفاده از شیلنگ ویبراتور برقی(دستی) چیست؟

دلایل مختلفی برای استفاده از شیلنگ ویبراتور برقی وجود دارد که می توان به جلوگیری از ترک خوردگی عمق وسطح بتن، یکدست شدن سطح و متراکم شدن سطح بتن، ایجاد چسبندگی میان بتن و آرماتور های موجود در آن، جلوگیری از یخ زدگی بتن به علت وجود آب تلفیق نشده با بتن و... اشاره کرد.

این مرحله باعث آماده شدن بتن برای مرحله بعدی پدازش بتن یعنی شمشه کشی می شود. برای اینکه این مرحله بدون مشکل به مرحله اجرا برسد لازم است به نکاتی توجه کرد که به زودی اشاره ای به آن خواهد شد.

آشنایی با ویبراتور دستی یا همان ویبراتور برقی

ویبراتور دستی که نام دیگر ویبراتور برقی یا ویبراتور کیفی می باشد که با قدرت بالا، وزن کم و سیستم پیشرفته حفاظت از موتور گزینه مناسبی برای انجام عملیات ویبره بتن استفاده می شود. این وسیله با شیلنگ هایی در سایز های مختلف 6 تا 9 متر وجود دارد که قابل استفاده در انواع ویبراتور برقی یا همان دستی می باشد.

این وسیله نیرویی که از الکتروموتور خود می گیرد را به فنری در آن قسمت منتقل کرده که فنر هم باعث انتقال نیرو به کوپر یا همان سرشیلنگ می شود. لرزش ایجاد شده در پوکر سبب لرزاندن شیلنگ ویبراتور برقی بتن خواهد شد که زمینه را برای خارج کردن هوای محبوس در بتن و بالا بردن تراکم آن فراهم می کند.

انواع شیلنگ ویبراتور بتن

انواع مختلفی از شیلنگ های ویبراتور وجود دارد که می توان به شیلنگ ویبراتور پرتابل، بنزینی، دوشی، کانورتوری، بادی، برقی، دریلی و مکانیکی است که هر کدام در موارد خاصی کاربرد دارند. شما می توانید شیلنگ ویبراتور را در سلیز های مختلف 1-5/1-2-5/2-3 اینچ پیدا کنید.از لحاظ سطحی که در مورد شیلنگ ویبراتور استفاده می شود دسته بندی متفاوتی از این وسیله می شود که می توان به شیلنگ ویبراتور داخلی، سطحی و بدنه اشاره کرد.

  • شیلنگ ویبراتور داخلی: این نوع شیلنگ ویبره بتن در داخل بتن تا عمق مشخصی وارد شده و باعث خارج شدن هوای محبوس در بتن می شود.
  • شیلنگ ویبراتور بدنه: به آن شیلنگ ویبره قالب بتن نیز می گویند، این شیلنگ به دیواره خارجی قالب بتن متصل شده و بدن اتصال مستقیم با بتن کار خود را انجام می دهد.
  • شیلنگ ویبراتور سطحی: به آن شیلنگ ویبراتور کف پوش نیز می گویند که با تولید ارتعاش در سطح بتن آن را از وجود هوای اضافی در سطح رهایی می بخشد. این نوع شیلنگ ویبره تنها در صورتی موثر است که عمق بتن حداکثر 20سانتی متر باشد.

مزایای استفاده از شیلنگ ویبراتور برقی(دستی)

این دسته شیلنگ ها که نیرو محرکه خود را از برق تکفاز می گیرد، دارای انعطاف پذیری ایده آلی می باشدو کار کردن با آن بسیار ساده، راحت و بدون مزاحمت است. وزن کم این وسیله باعث جابه جایی راحت آن می شود. دیگر ویژگی های این وسیله به صورت موردی در متن زیر اورده شده است:

  • در بحث تعویض کوپلینگ یا سر شیلنگ، می توان به راحتی این کار را با چرخاندن کوپلینگ انجام داد.
  • پوشش محافظی که روی این وسیله قرار دارد از ورود گرد و غبار و آب به داخل شیلنگ ویبراتور برقی جلوگیری می کند.
  •  نیاز به تعمیر و نگه داری کمی نسبت به انواع دیگر دارد.
  •  طول دراز شیلنگ ویبراتور دستی باعث شده که در موارد با وسعت زیاد هم تا حدودی بتوان از آن استفاده کرد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>