اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شمشه ماله چیست؟


نکاتی برای خرید شمشه ماله موتوری یا دستی

پس از اجرای مراحل مقدماتی در بتن ریزی، لازم است که سطوح بتن ریزی شده به شکل یکنواختی صاف و مسطح گردند. به گونه ای که بنا به نیازی که احساس می شود، سطح تراز هدفمندی ایجاد گردد. برای انجام چنین اهدافی، عملیاتی با عنوان شمشه کشی مطرح می شود. در شمشه کشی هدف آن است که بتوان سطوح بتن ریزی شده را هموار نمود، تراز کرد، یکدست ساخت و در نهایت همراه با همگن کردن تمام بتن سطحی صاف و صیقلی شده به دست آورد.

انواع شمشه ماله بتن ابزار هایی هستند که می توانند این اهداف را تأمین سازنند. در این بین گونه مدرن تری از شمشه ها با عنوان شمشه ماله موتوری ابداع شده است که همراه با به کارگیری قدرت هایی موتوری با هدف خلق لرزش هایی در بتن اقدام به مسطح سازی سطح بتن می نمایند.

بسیاری از فعالان فضا های ساختمانی، تمام عملیات شمشه کشی را در داشتن ابزار های دستی همراه با شمشه ماله بتن می بینند. در نگاه آنها گویا چندان ضرورتی احساس نمی شود که مسطح سازی سطوح بتن را از طریق شمشه ماله موتوری به انجام رساند. ما در این مقاله قصد داریم تا نگرش قیاس گونه به انواع شمشه ماله بتن دستی در مقابل شمشه موتوری داشته باشیم.

به این ترتیب که آیا خرید شمشه موتوری می تواند در مقابل گونه های دستی از این ابزار منطقی تر باشد؟ و اگر این طور است، یک شمشه ماله موتوری چه مزایایی دارد؟ و یا اینکه چه نیاز ها و چالش هایی را در بطن عملیات های شمشه کشی مرتفع خواهد ساخت؟ اما قبل از پرداختن به این قیاس لازم است تا مختصری از شمشه ماله بتن و موارد استفاده آن گفته باشیم.

کاربرد ها از شمشه ماله بتن

بتن در مقدمات امر، درست در زمانیکه قرار است در فضا های ساختمانی توزیع شود، یک فاز سیالی اما بسیار چگال دارد. از این رو نمی تواند به راحتی در تمام فضا های هدف توزیع شود. در عین حال این سیال به شدت چگال، این شرایط را دارد که مقدار قابل توجهی از هوا را به شکل حباب هایی در بطن خود نگهدارد. حباب هایی که باعث ضعف بتن در آینده و احتمال بروز ترک هایی در آن خواهد شد.

از این رو لازم است تا همراه با دستگاهی، علاوه بر آنکه حباب ها را از بطن بتن خارج می سازیم، آن را به طور یکنواخت و کاملاً مسطح در فضا های مورد نظر خود توزیع کنیم. انواع شمشه برقی می توانند این نیاز ها را تأمین سازند. برای این منظور می توان عمده وظایف شمشه ماله موتوری را به قرار زیر تدوین نمود.

  • کاربرد با هدف تراز نمودن و یکدست سازی سطوح بتن در انتهای عملیات بتن ریزی.
  • خارج ساختن حباب های مانده در اعماق بتن و در نهایت خلق یک بتن متراکم و همگن.
  • حذف آب های اضافی از سطح بتن
  • توزیع یکنواخت بتن در سطح وسیعی از سطوح بزرگ مانند انواع پارکینگ ها، سالن های ورزشی، فروشگاه ها و مراکز خرید، کف کارخانجات و....

با همین تعریف ساده متوجه خواهیم شد که انواع شمشه ماله بتن با هدف یکدست سازی بتن است که مورد استفاده قرار می گیرد. در این بین دو طرح کلی همراه با ساخت این ابزار می باشد. شمشه ماله دستی در مقابل شمشه ماله موتوری.

احتمالاً نگرش کامل از طرح ساخت شمشه ماله بتن دستی داشته باشید. یک تیغه کاملاً صاف و تراز و بلند که همراه با دسته هایی که در اختیار کاربران خواهد بود، بر سطح بتن کشیده شده و آن را یکنواخت خواهد ساخت؛ اما در این بین همراه با طرح ساخت شمشه برقی احتمالاً این سوال مطرح باشد که موتور مذکور دقیقاً قرار است در دستگاه قید شده چه کاری را به انجام برساند؟

طرح ایده ساخت شمشه ماله موتوری

همان طور که گفتیم، بتن در مقدمات امر سیالی به شدت چگال است که علاقه ای به پخش شدن یکنواخت ندارد و در عین حال مقدار قابل توجهی از حباب های هوا را در بطن خود نگه می دارد. یک راه اصولی برای آنکه بتوان بتن را به خوبی توزیع کرد و همزمان حباب های مانده در اعماق آن را خارج ساخت و در نهایت بتن یکدست و همگن و کاملاً مسطح تهیه نمود، استفاده از روش ایجاد ویبره در بتن می باشد. لرزاندن بتن باعث می شود تا بتن در فضا های مورد نظر به خوبی پخش شود.

موتور تعریف شده در طرح ساخت شمشه ماله موتوری با هدف ایجاد همین شرایط ویبره در سطح بتن است که مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع شمشه ماله موتوری به مانند انواع شمشه ماله بتن های کلاسیک همراه با تیغه های کاملاً تراز و بلندی است که یک موتور عموماً برقی قادر است تا آن را همراه با لرزش کوتاه اما فرکانس بالایی نماید. لرزش هایی که توانمندی های مطلوبی را همراه با دستگاه شمشه برقی خواهد کرد.

مزایای استفاده از شمشه ماله موتوری

یکی از موانع در هنگام خرید شمشه ماله موتوری قیمت بالاتر آن به نسبت شمشه ماله بتن دستی می باشد؛ اما در نظر داشته باشید که قیمت شمشه ماله موتوری با احتساب حضور یک موتور الکتریکی، لاجرم بالاتر ازانواع دستی خواهد شد. برای کسانیکه حرفه ای هستند، نگرش جدی در باب قیمت شمشه ماله موتوری احساس نمی شود. آنها خرید شمشه ماله موتوری را برای رسیدن به مزایای خاص در نظر خواهند گرفت. مزایایی مانند:

  • توانایی در توزیع بهتر و یکنواخت تر بتن: اگر با شمشه ماله بتن دستی کار می کنید، یقینا می دانید که به این سادگی ها نمی توان بتن سخت و سنگین و به شدت چگال را جا به جا کرد؛ اما همراه با ویبره زدن شمشه ماله موتوری، بتن به راحتی در فضا هایی که می خواهید به شکلی همگن توزیع خواهد شد.
  • خارج ساختن حباب های مانده در بتن: در کار با شمشه ماله بتن دستی، قطعاً می توانید با کیفیت بسیار بالا سطح بتن را یکدست و تراز سازید؛ اما برای اعماق آن چه خواهید کرد؟ آیا می توانید حباب های مانده در بطن بتن را خارج سازید؟ احتمالاً بدانید که ویبره زنی بتن تنها راه اصولی برای خارج ساختن حباب ها می باشد. اقدامی که در همراهی با شمشه ماله موتوری به طور کامل تامین خواهد شد.
  • حذف آب های اضافی: استفاده از شمشه ماله موتوری باعث می شود تا از سطح بتن یکنواخت تری برخوردار باشیم. این یکنواختی باعث خواهد شد تا تمام بتن در اندازه ای همگن در فضا های مورد نظر ما توزیع شوند. به این ترتیب آب های اضافی از بتن خارج خواهد شد. این آب های اضافی را حذف می کنند تا بتن از شرایط یکنواخت تری برخوردار باشد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>