اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

شیلنگ ویبراتور بادی

یکی از مهم ترین فعالیت ها در عملیات های ساختمان سازی با اسکلت های بتنی، هواگیری از بتن می باشد. فعالیتی که در عین ساده بودن ماجرای آن، تأثیر بسیار عمیقی بر استحکام سازه خواهد گذاشت؛ اما احتمالاً قبل از آنکه با نگاهی حرفه ای در باب این فعالیت ساختمان سازی صحبتی داشته باشیم، این سوال برای شما مطرح شود که اصولاً هواگیری از بتن چیست؟ چرا انجام می شود؟ و چه ابزاری برای این منظور به کار خواهد رفت؟

ما در این مقاله قصد پرداختن به ابزار این فعالیت ساختمان سازی را داریم. شیلنگ ویبراتور بادی در کنار دیگر انواع شیلنگ های ویبراتور، ابزاری کارآمد برای تکمیل هواگیری از بتن می باشد. ابزاری که می خواهیم در جزئیات آن دقیق شویم؛ اما قبل از پرداختن به ابزار، بهتر است اندکی در باب خود ماجرای هواگیری بتن صحبتی داشته باشیم.

عمکرد شیلنگ ویبراتور بادی به چه صورت است؟

همان طور که از نام شیلنگ ویبراتور بادی بر می آید، نیروی محرکه این شیلنگ ویبراتور نیروی باد است؛ اما چطور و چگونه؟ ساختار شیلنگ ویبراتور بادی چندان هم پیچیده نیست. باد توسط یک کمپرسور تولید خواهد شد و این نیروی قدرتمند باد از طریق شیلنگ واسطه ای به شیلنگ ویبراتور متصل می شود.انواع شیلنگ ویبراتور بادی موجود در سطح بازار در طول های 2 الی 6 متر تولید می شوند و می توانند قدرت های بسیار بالایی را تامین سازند.

شیلنگ ویبراتور بادی همراه با تنوع گسترده در سایز های 1 الی 5 اینچ طراحی می شود. در واقع انعطاف نیروی باد است که می تواند انواع سایز های گوناگون از شیلنگ ویبراتور را پاسخگو باشد. شاید این طور سوال پیش آید که در صورت وجود نیروی برق و قدرت و قیمت مطلوب ویبراتور های برقی، چه نیازی است که هوا را با کمک نیروی باد از بتن خارج سازیم؟

انواع شیلنگ ویبراتور بادی این مزیت را دارد که می توان با تهیه ی تنها یک مولد که می تواند یک کمپرسور ساده ی باد باشد، چندین انشعاب از باد گرفت و در نهایت چند شیلنگ ویبراتور بادی را به طور همزمان فعال نمود. به این ترتیب با هزینه کردن در تامین تنها یک مولد، صرفه جویی قابل توجهی را ایجاد کرد.

به این دلیل است که برای عملیات بتن ریزی در پروژه های بزرگ ساختمان سازی و یا دیگر سازه های متداول، مانند سد سازی، ساخت نیروگاه، راه سازی و... انواع شیلنگ ویبراتور بادی به جهت هواگیری از بتن انتخاب می شوند.

ویبراتور بادی ایده آل چه ویژگی هایی دارد؟

انعطاف پذیری بالا شلنگ ویبره بادی

همان طور که گفتیم، بتن در فاز سیالی خود، بسیار سنگین و سفت است و به این سادگی ها هر چیزی در بطن آن نفوذ نمی کند. شیلنگ ویبراتور بادی ایده آل باید از انعطاف پذیری بالایی برخوردار باشد تا بتواند شرایط سخت کاری در عملیات های ساختمان سازی را پاسخگو باشد.

مقاومت بالای شیلنگ ویبراتور در برابر فشار باد

سنگین بودن بتن می تواند هر ابزاری را به راحتی تخریب کند. از طرفی وجود دانه های سفت شن و ماسه در بطن بتن در فاز سیالی آن، به شدت شرایط سایش را ایجاد می کنند شیلنگ ویبراتور بادی خوب، باید از مقاومت بالایی در برابر فشار سنگین بتن در کنار تحمل سایش بالا و همچنین تحمل در مقابل پاره شدگی برخوردار باشد.

تعمیر و نگهداری آسان شیلنگ ویبره

از مهم ترین فاکتور ها در خرید شیلنگ ویبراتور بادی ماجرای تعمیر و نگهداری از آن می باشد. چرا که هر شیلنگ ویبراتور بادی بار ها در عملیات های گوناگون بتن ریزی در بطن بتنی که به سرعت سخت خواهد شد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از این رو پس از اتمام هر عملیات بتن ریزی شلنگ ویبره بادی را باید تمیز کرد و احتمالا همراه با روغنکاری های مناسب سطح کیفی شیلنگ ویبره را در حد مطلوب نگه داشت. در این صورت اگر شلنگ ویبره بادی از شرایط تعمیر و یا نگهداری سختی برخوردار باشد، دردسر های بسیاری را متوجه اپراتور ها خواهد کرد.شیلنگ ویبره خوب شیلنگی است که به راحتی تعمیر می شود و نگهداری از آن در پایان عملیات های بتن ریزی سخت نمی باشد.

تناسب میان دامنه و ارتعاش شیلنگ ویبراتور بادی

از جمله مهم ترین فاکتور ها در انتخاب یک شیلنگ ویبره خوب وجود تناسب مطلوب میان دامنه و ارتعاش در عملکرد شیلنگ ویبره بتن می باشد. البته اصولا سازندگان انواع شیلنگ ویبره بتن با در نظر گرفتن استاندارد های لازم اقدام به طراحی تا ساخت شیلنگ ویبره بتن خواهند داشت.

از این رو انتخاب در شیلنگ مناسب است که می تواند ما را در رسیدن به ابزار کارآمد رهنمون سازد. فرد مسلط و آگاه در اصول بتن ریزی ساختمان ها به خوبی می داند که برای چه نوع بتنی، با چه هدفی از سازه، در کنار چه حجمی از بتن ریزی، سراغ کدام مدل از شیلنگ ویبره بتن برود.

بهره مندی از کمپرسور باد با شرایط کاری مطلوب

شیلنگ ویبره بادی نیروی خود را از کمپرسور باد تامین خواهد کرد. از این رو دقت در کیفیت، کارایی، قدرت و در نهایت مصرف سوخت کمپرسور می تواند فاکتور مهمی در رسیدن به شیلنگ ویبراتور بادی مطلوب باشد.

البته خرید کمپرسور بادی چیزی جدا از خرید شیلنگ ویبراتور بادی خواهد بود؛ اما به هر حال وقتی قصد خرید شیلنگ ویبراتور بادی را دارید، الزاما باید کمپرسور این تجهیز را نیز تهیه نمایید و دقت در خرید کمپرسور می تواند در کیفیت کار تأثیرگذار باشد.خصوصا که قدرت باد در خروجی کمپرسور باید بتواند شرایط پروژه بتن ریزی را تامین نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>