اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تمیز کردن سمپاش باغی

اولین نکته در کار کردن همراه با سمپاش باغی آن است که در هر حال مخزن سمپاش دستی خود را با توجه به نیازی که دارید پر نمایید. در چنین حالتی همراه با هر بار سمپاشی گیاهان مطمئن خواهید شد که مخزن دستگاه تقریباً خالی شده است. با این وجود اگر نیاز است تا عملیات سمپاشی را تداوم ببخشید، می توانید مخزن را برای بار دوم پر نمایید.به هر حال لازم است تا قبل از هر اقدام به سمپاشی، برآورد کاملی از محوطه باغی که دارید داشته باشید.

هشت گام برای تمیز کردن سمپاش باغی

برای هر کسی که به نوعی در جمع فعالیت های باغبانی و یا محوطه سازی فعال است و شاید صاحب خانه ای است که در آن لازم است تا از گیاهانی همچون چمن مراقبت کند، لازم است تا از یک دستگاه سمپاش باغی بهره مند باشد.در دستگاه سمپاش دستی، سموم نباتی از طریق مخزن و همراه با نازل هایی که در دستگاه تعریف شده است بر سطح گیاهان اسپری خواهد شد. یکی از ضرورت ها در نگهداری از این دستگاه ها در تمیز کردن آنها می باشد.

اگر بتوانید به ترتیبی صحیح و همیشگی سمپاش خود را همراه با محلول آب و آمونیاک شستشو دهید، مطمئن خواهید شد که می توانید از دستگاهی که دارید برای سال های متمادی عاری از هر گونه عیبی استفاده کنید.قیمت سمپاش آنقدر ها است که لازم باشد تا با دقتی مضاعف از دستگاهی که دارید مراقبت کنید. برای این منظور مراحل در نحوه تمیز کردن سمپاش باغی را به قرار زیر تدوین نموده ایم.

گام اول: خالی کردن مخزن سمپاش باغی

اولین نکته در کار کردن همراه با این دستگاه آن است که در هر حال مخزن سمپاش دستی خود را با توجه به نیازی که دارید پر نمایید. در چنین حالتی همراه با هر بار سمپاشی گیاهان مطمئن خواهید شد که مخزن دستگاه تقریباً خالی شده است.با این وجود اگر نیاز است تا عملیات سمپاشی را تداوم ببخشید، می توانید مخزن را برای بار دوم پر نمایید. به هر حال لازم است تا قبل از هر اقدام به سمپاشی، برآورد کاملی از محوطه باغی که دارید داشته باشید.

گام دوم: مایعات باقیمانده در داخل مخزن را دور بریزید

اگر با وجود تمام محاسباتی که در حجم دستگاه خود داشته اید، باز هم مقداری از مایعات از سموم نباتی را در داخل مخزن دستگاه خود دارید، لازم است تا آن را دور بریزید. ولی نمی توانید این اقدام را به هر ترتیبی که خواستید انجام دهید.

مثلاً نمی توانید این مایعات مانده در مخزن سمپاش باغی خود را بر سطح گیاهان، چمنزار ها و یا زهکشی باغات و اطراف خانه ها و حتی منابع آب و فاضلاب ها خالی کنید. لازم است تا با اطلاع از اداره بهداشت محلی و یا هر فرد آگاه دیگری که سراغ دارید، اصولی قانونمند و علمی در دفع مایعات باقیمانده از عملیات سمپاشی را مطلع شوید.

اگر نیاز است تا در سریعترین زمان ممکن مایعات سمی باقیمانده در مخزن را خارج سازید، می توانید آن را در یک بطری مطمئن ریخته و کاملاً مهر و موم کنید تا در فرصت کافی همراه با رعایت اصول بهداشتی مایعات مذکور را دفع نمایید.

گام سوم: تمیز کردن تمام اجزا را به سرعت آغاز کنید

دقت داشته باشید که باقیمانده مواد شیمیایی مورد استفاده شما در سمپاش باغی می تواند در اثر گذشت زمان به نوعی بر سطح دستگاه شما رسوب کرده و این اتفاق باعث خواهد شد تا در تمیز کردن آن با مشکل مواجه شوید. از این رو لازم است تا در پایان هر عملیات سمپاشی، بلافاصله تمام اجزا و اتصالات و نازل ها را تمیز نمایید.

گام چهارم: دستورالعمل های ذکر شده برای سموم نباتی را جدی بگیرید

در فضا های باغی تا زمین های زراعی انواع سموم نباتی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو با طیف گسترده ای از سموم همراه با انواع شرکت ها در تولید آنها مواجه هستیم. قاعدتا برند تولیدکننده سموم نباتی همراه با عرضه محصول خود دستورالعمل های خاصی برای نحوه تمیز کردن سمپاش دستی ارائه خواهد کرد.

از این رو برچسب ها در ظروف بسته بندی علف کش هایی که اجزای مورد استفاده شما قرار گرفته اند را بررسی کنید. در این برچسب ها غالباً دستورالعمل هایی کامل از تمام مراحل عملیات سمپاشی با محلول مورد نظر ذکر خواهد شد.

گام پنجم: از وسایل ایمنی شخصی استفاده کنید

در تمیز کردن سمپاش باغی با مایعات به شدت سمی سر و کار دارید. این مایعات در مقدار زیاد می توانند باعث آسیب های جدی برای بدن انسان باشند. از این رو حتماً از وسایل ایمنی مانند دستکش لاستیکی، عینک ایمنی و یا محافظ صورت با هدف محافظت شخصی استفاده کنید.

گام ششم: نحوه شستن مخزن در سمپاش باغی

لازم است تا از آب گرم برای شستشوی سمپاش باغی استفاده کنید. برای این منظور در حدود نیمی از مخزن را از آب گرم پر کنید و در نهایت همراه با تکان هایی سعی کنید تا جداره های مخزن را شستشو دهید.

لازم است تا آب بعد از شستشوی مخزن را در مکانی امن و به دور از منابع آب و یا مناطقی که کودکان و یا حیوانات خانگی به آن دسترسی دارند، اسپری کنید. برای این منظور می توانید دفع مورد نظر را بر سطح همان گیاهانی که تا قبل از عملیات شستشو تحت سمپاشی قرار داشته اند، به انجام رسانید.

گام هفتم: می توانید از محلول های شستشو مانند آمونیاک استفاده کنید

یکی از بهترین محلول ها برای شستشوی مخزن در سمپاش باغی استفاده از محلول آب آمونیاک می باشد. در ساخت این محلول لازم است تا 30 میلی لیتر از آمونیاک را در هر چهار لیتر از آب مخلوط کرده و سپس مخزن را تا نیمی از این محلول پر کنید.در نهایت محلول حاصل را از طریق سمپاشی در سطح باغ و یا هر فضایی که از قبل تحت سمپاشی قرار گرفته است، اسپری کنید.

برای شستشوی اکثر علف کش ها و سموم نباتی می توانید از محلول آمونیاک استفاده کنید؛ اما این محلول برای همه سموم کارایی ندارد. بهتر است قبل از هر اقدامی در باب سموم نباتی مورد استفاده قرار گرفته تحقیق کنید تا ببینید کدام نوع از مواد شوینده مانند محلول آمونیاک و یا انواع محلول های سفیدکننده، مواد شوینده پودری و حتی محلول نفت سفید مناسب تر است.صابون یکی از بهترین مواد شوینده برای مواد شیمیایی مبتنی بر نفت می باشد. از صابون نیز می توانید با عنوان یک شوینده کارآمد استفاده کنید.

گام هشتم: مراحل پایانی در انتهای عملیات شستشوی سمپاش باغی

نیمی از مخزن سمپاش باغی را از محلول شستشویی که مناسب است و آن را تهیه کرده اید، پر کنید و بگذارید تا چند ساعتی، مثلاً به مدت یک شب در فضای داخل مخزن باقی بماند. این اقدام باعث می شود تا بهتر تمام لایه های سموم مانده در دستگاه شما جذب محلول شوند.

در نهایت در انتهای زمان سپری شده، محتویات داخل سمپاش باغی را به شکل اسپری کردن در مکانی امن به دور از فضا های زیستی انسانی و یا حیوانی و حتی خارج از سیستم های آب و فاضلاب خارج سازید.

در انتها برای باری دیگر مخزن سمپاش باغی را همراه با آب گرم بشویید. به این ترتیب مراحل شستشوی سمپاش باغی را به طور تمام و کمال همراه با رعایت تمام نکات اصولی و ایمنی به انجام خواهید رساند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>