اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نخ علف زن


نخ علف زن چیست؟

اگر با امور کشاورزی و فعالیت های این حیطه آشنایی داشته باشید حتماً تابحال با وسیله ای به نام علف زن مواجه شده اید. اما اینکه اساس کار این وسیله کاربردی چیست نیازمند بررسی دقیق نوع عمل در این وسیله است.

کاربرد علف زن همانطور که از نام آن پیداست کوتاه کردن گیاهان هرزی است که کاربر خواهان حذف آن ها از باغچه خود است. اما پاسخ به این پرسش که نخ علف زن چیست و در اصل چه کارکردی دارد، تنها با شناخت نحوه عملکرد وسیله ممکن است.

دستگاه علف زن؛ چرخش برای بریدن

در چمن زن های مرسوم اگر به بخش زیرین وسیله دقت کرده یا سابقه باز کردن و تعمیر آن را داشته باشید، متوجه خواهید شد که وطیفه بریدن و کوتاه کردن چمن ها بر عهده یک پره فلزی است که همانند یک تیغ تیز چمن های سطح را حذف خواهد کرد اما در دستگاه علف زن داستان کمی فرق دارد. اساس کار دستگاه علف زن نیز مشابه چمن زن بوده و بر مبنای چرخش مداوم موتور ایجاد شده است اما با این تفاوت که در علف زن خبری از تیغه فلزی نیست.

در ماشین علف زن برخلاف دستگاه چمن زن، نیروی چرخش موتور صرف چرخش مداوم قطعات نخ خواهد شد؛ در واقع همان نخ علف زن یا نخ علف تراش باید به جای یک تیغه فلزی، در حین چرخش، تنه گیاهان را بریده و کوتاه کند. سرعت بالای چرخش نخ علف زن باعث می شود تا برخلاف چیزی که به نظر می رسد به ابزاری برنده تبدیل شود.نخ علف زن در جنس ها، متراژ و قطرهای خاصی خریداری شده و مطابق دستورالعمل خاصی در بخش انتهایی علف زن نصب می شوند.

در نهایت طول خاصی از نخ علف زن از وسیله بیرون مانده و وسیله برش گیاهان باشد. این نخ بسته به نوع کاربرد آن دارای انواع مختلفی است که شما در هنگام خرید باید با آن ها آشنایی داشته باشید. البته باید گفت که در بسیاری موارد نخ علف زن به صورت اختصاصی برای مدل های خاصی تولید خواهد شد و برای هر مدلی قابل نصب و استفاده نیست.

انواع مختلف نخ علف زن؛ کدام یک را باید خرید؟

نخ علف زن ممکن است از مواد مختلفی تولید شود اما شما باید بسته به نوع نیاز خود، جنس مناسب را برای خرید انتخاب کنید. در خرید نخ علف زن عوامل مختلفی مؤثر است که در ابتدا لازم است این مسئله را بررسی کنیم که در این مورد به چه شکل باید تصمیم گرفت. ابتدا مهم است که اطلاعات کامل مدل وسیله خود را تعیین کنید. در هنگام خرید مهم است که این موضوع را در نظر بگیرید که آیا مشخصات نخ با مشخصات دستگاه شما همخوانی دارد یا خیر.

پس از این مورد متوجه خواهید شد که برای یک نوع خاص از دستگاه علف زن، انواع مختلفی از نخ علف زن در دسترس است. در این مورد لازم است تا تعیین کنید که سطح نیاز شما به چه شکل است؛ یعنی از این وسیله برای کار در چه محیطی و برای کوتاه کردن چه حجمی و چه نوعی از گیاهان استفاده می کنید.

این مسئله بسیار مهم است چون برای برخی مقاطع نیاز نیست تا نوع گران تری از آن را تهیه کنید. قیمت نخ دستگاه علف زن بسته به جنس و طول آن متغیر است پس پیش از خرید نیاز است تا دقیق نوع مدنظر خود را بسته به نیاز خود تعیین کنید.

پرداخت هزینه بالای بابت قیمت توپی نخ علف زن می تواند به ضرر شما تمام شده و در عمل بی دلیل باشد. پس از اطلاع نسبت به این موارد حالا نوبت آن است تا با انواع نخ علف زن بر مبنای نحوه ساخت آن آشنا شوید.

نخ علف زن با مقطع دایره ای (دوار)

باید گفت که این ابتدایی ترین نوع نخ علف زن است که با مقطعی دایره ای از میزان برندگی کمتری نسبت به سایر انواع برخوردار است. در اصطلاح عامه به این نوع نخ علف زن، نخ گرد نیز گفته خواهد شد.این نوع فقط در شکل طراحی ابتدایی ترین نخ علف زن نیست بلکه در کارکرد نیز این تیپ از نظر حجم کارکرد ابتدایی ترین انتخاب بوده و برای استفاده در باغچه هایی با حجم کم گیاهان مناسب است. اگر تراک گیاهان هرز باغچه شما بالاست، این نوع نخ برای دستگاه علف زن شما پیشنهاد نمی شود.

نخ علف زن ستاره ای

نوع دیگری از نخ علف زن که دارای مقطعی به شکل ستاره است. نخ علف زن ستاره ای بخاطر داشتن لبه های تیز بیشتری که ناشی از نحوه طراحی مقطع آن است، دارای برندگی به مراتب بیشتری نسبت به نوع قبلی است.

در مقطع این نوع نخ علف زن شاهد یک حالت ستاره ای هستیم که اغلب دارای شش لبه مختلف است. خرید این نخ علف زن بیشتر به افرادی پیشنهاد می شود که به شکل حرفه ای با وسیله کار می کنند و با گیاهان پر تراکمی سروکار دارند.

نخ علف زن مربعی

این نوع از نخ که در واقع مدلی بین تیپ ستاره ای و دایره ای است، از نظر برندگی و قدرت از نوع دایره ای پر کاربرد تر بوده و با وجود چهار لبه تیز در مقطع آن تا حد خوبی توان کار در باغچه هایی با تراکم متوسط را دارد.این نوع نخ علف زن نیز انتخابی حرفه ای است و می تواند دستگاه علف زن شما را به یک وسیله حرفه ای با سطح برندگی مناسب تبدیل کند. البته بسته به سطحی که در آن قصد کار دارید نیز، این نوع نخ به خاطر مقاومت بیشتری که نسبت به نوع دایره ای دارد انتخاب بهتری است.

انواع دیگری از نخ علف زن

این سه نوع نام برده شده در اصل پرکاربرد ترین اشکال نخ علف زن هستند اما این بدان معنی نیست که تنها تیپ های در دسترس هستند. نخ علف زن از نظر شکل مقطع انواع بسیار مختلفی دارد و در هنگام خرید لازم است تا دقت کافی در انتخاب داشته باشید.

به طور مثال مقطع مثلثی و اره ای انواع دیگری هستند که بسته به نوع نیاز شما کاربرد دارد. در نهایت اما باید گفت که نوع شکل مقطع نخ تنها روش برای دسته بندی آن نیست، بلکه عوامل دیگری نیز مؤثر هستند. یکی از این عوامل جنس نخ علف زن است که باعث تمایز در میزان مقاومت و عمر آن خواهد شد.

بسته به ماده اولیه به کار رفته در تولید آن، می توان طول عمر و میزان برندگی متفاوتی را انتظار داشت هر چند در برخی از مدل ها شاهد تلفیق دو نوع ماده اولیه و ایجاد نخ های اصطلاحاً دو هسته ای هستیم. این قطعه کاربردی در قطرهای مختلفی در دسترس است؛ معمولاً در قطر 1.3 میلی متر تا 3 میلی متر پر کاربرد هستند اما گاهاً تا 7 میلی متر نیز قابل تهیه هستند.

تصمیم گیری در این مورد نیز مجدداً در گرو تراکم باغچه و نوع گیاهانی است که با آن سر و کار دارید. البته باید گفت که این تنها عامل مؤثر نیست بلکه انتخاب نخ علف زن مناسب به مدل دستگاه علف زن شما نیز بستگی دارد و باید آن را در نظر گرفت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>