اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


تیغه کاتر


برش اشیاء مختلف از دیرباز تاکنون

بشر از گذشته تا به حال به منظور برش دادن انواع و اقسام اشیاء مختلف از جمله چوب و فلز و سنگ و... نیاز به وجود یک سری تیغه هایی دارد که با توجه به وجود آن ها بتوانند رو به تراشیدن این اجناس آورده تا آن ها را در مصارف مختلفی مورد استفاده قرار دهد.

یکی از همین موارد که نیاز به برش کردن دارند، آسفالت می باشد که شما می توانید از تیغه کاتر آسفالت بر در همین راستا استفاده نمایید که در ادامه به ارائه توضیحاتی در این خصوص داده می شود تا به طور کامل با تیغه کاتر آسفالت بر به منظور تراشیدن آسفالت آشنایی صورت گیرد.

معرفی بیشتر تیغه کاتر آسفالت بر

تیغه کاتر آسفالت بر به واقع یکی از اجزاء و قطعات دستگاه کاتر آسفالت بر به شمار می آید. آسفالت بر به طور کلی از آلیاژهای مختلفی تهیه می گردد تا توانایی برش موادی همچون سنگ یا آسفالت را داشته باشد.

آسفالت بر باید به گونه ای تهیه شده باشد تا حتی در دمای بسیار بالا هم هیچ گونه آسیبی نبیند. به همین علت است که در این نوع از تیغه ها از آلیاژهایی با کربن بالا استفاده می شود که به علت وجود همین کربن، به آن ها الماسه یا تیغه الماس می گویند. بنابراین در تولید تیغه های الماس کاترهای آسفالت بر از آلیاژهای پر کربن فولادی استفاده می گردد که توانایی بسیار بالایی در برش مواد مختلفی را دارند.

انواع کارکرد تیغه کاتر آسفالت بر

از نظر نوع کارکرد تیغه آسفالت بر به دو نوع تیغه کاتر آسفالت برو تیغه بتن بر تقسیم می شوند که هر یک از آن ها تعاریف و کارکردهای خاص خود را دارند.

1-تیغه کاتر آسفالت بر

با توجه به اینکه برش آسفالت نیاز به یک تیغه بسیار خاص و منحصر به فردی است. چرا که به طور کلی جنس آسفالت، نرم می باشد و به همین دلیل نیاز یک تیغه الماس بسیار سخت با اتصال خیلی قوی می باشد.چرا که تیغه های نرم نمی توانند چندان تأثیری روی آسفالت بگذارند. این نوع از تیغه بر ها را شما می توانید به دو مدل تیغه بر آسفالت بر مرطوب و خشک خریداری نمایید که هر دو مدل آن ها در بازار موجود می باشد.

این نوع از تیغه ها که در سایزهای مختلف 35، 45 و 60 سانتی روی کاترهای آسفالت به راحتی قابل نصب می باشند؛ قابلیت تراشیدن آسفالت را در عمق های مختلفی دارند تا در صورتی که بخواهند آسفالت کوچه یا خیابانی را تعمیر کنند؛ با استفاده از این دستگاه و قدرت برش تیغه کاتر آسفالت بر بتوانند دست به این مهم بزنند.

2-تیغه بتن بر

تیغه بتن بر نسبت به تیغه کاتر آسفالت بر از مقاومت و سختی پیچیده تری برخوردار است. چرا که بتن نسبت به آسفالت به مراتب سخت تر می باشد و حتما بایستی از یک سری تیغه هایی استفاده به عمل آورده شود که توانایی برش و تراشیدن بتن ها را در اندازه های مختلف داشته باشد.

به طور کلی اگر بخواهیم میان دستگاه برش آسفالت بر با بتن بر مقایسه ای صورت دهیم؛ می بایست اذعان داشت که این دو نوع دستگاه عملکردی یکسان دارند با این تفاوت که تیغه به کار گرفته شده در هر یک از آن ها با نوع دیگر متفاوت می باشد. به همین دلیل است که تیغه بتن بر نسبت به آسفالت بر از مقاومت بیشتری برخوردار است.

ولی به طور کلی عملکرد هر یک از آن دو شبیه به هم است و هر دو یک کارکرد را ایفاء می کنند. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که تیغه بتن بر در خصوص تراشیدن آسفالت نیز مورد کارایی قرار می گیرد و به این صورت است که می توان با استفاده از این نوع تیغه ها عملکردی همچون تیغه های آسفالت بر داشت و آسفالت های مختلف را نیز با استفاده از این نوع تیغه ها برش داد.

ولی حالت عکس آن یعنی استفاده از تیغه کاتر آسفالت بر به جای تیغه بتن بر تحت هیچ شرایطی مورد استفاده قرار نمی گیرد و نمی توان از آن ها به منظور بریدن بتن استفاده نمود چرا که تیغه های موجود در آن ها توانایی بریدن بتن را ندارند. به همین علت است که قیمت هر یک از این تیغه ها با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین قیمت تیغه کاتر بتن بر نسبت به قیمت آسفالت بر به مراتب بیشتر می باشد.

ویژگی های منحصر به فرد استفاده از تیغه کاتر آسفالت بر

تیغه کاتر آسفالت بر ویژگی های منحصر به فردی دارد که شما می توانید با خرید و استفاده از آن ها به منظور برش آسفالت ها از این ویژگی ها و مزیت های شایان توجه بهره مند شوید:

  • کیفیت و دوام بسیار بالای این نوع از تیغه ها و اطمینان حاصل نمودن از آن ها
  • برش آسفالت با سرعت بسیار بالا در کمترین بازه زمانی ممکن
  •  قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن ها
  •  استحکام بالای تیغه های کاتر که با جوش لیزر محکم شده اند. به گونه ای که مانع از جدا شدن تیغه ها و افزایش بی رویه طول عمر الماس ها به هنگام استفاده از فرآیند برش آسفالت می گردند.
  • ضریب ایمنی بسیار بالای تیغه های برش آسفالت بر که به همین راحتی این تیغه ها قابل شکستن نمی باشند. تا شما بتوانید تحت هر شرایطی انواع آسفالت ها را با درجه سختی بالا ببرید. به گونه ای که هیچ گونه مشکلی در تیغه های کاتر آسفالت بر ایجاد نگردد.

هر یک از ویژگی ها و مزیت های نامبرده شده می تواند خیال شما را در وجود این دستگاه راحت و آسوده کند. ضمن اینکه شرکت های زیادی هستند که تیغه کاتر آسفالت بر را در سایز های مختلف با قدرت های متفاوتی تولید و طراحی می کنند که سایز، قدرت، قیمت و... هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت می باشد تا شما بتوانید بنا به نوع کیفیت و کارایی هر یک از آن ها و نیز اندازه های مورد نیاز خویش هر یک از آن ها را خریداری نموده و از وجود آن ها به منظور برش آسفالت ها به خوبی بهره مند شوید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>