اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


پد سلولزی چیست؟


پد سلولزی چیست و چه کاربردی دارد؟

پد سلولزی به عنوان یک صفحه ضخیم و موج داری به شمار می آید که در اندازه های مختلفی در بازار وجود دارد و توسط شرکت های مختلفی تولید و تهیه می گردد. جنس غالب آن ها از کاغذ کرافت می باشد.این کاغذ از کنف و درخت کاج و بامبو ساخته می شود. از این کاغذ برای مصارف مختلفی مورد استفاده واقع می گردد. از آن جمله می توان به: خیاطی با کاغذ الگو، بسته بندی محصولات به علت مقاومت بسیار بالا و بی نظیر این کاغذ و... اشاره کرد.

به پد که از جنس کاغذ کرافت ساخته می شود؛ پد سلولزی اطلاق می گردد که از وجود این پد سلولزی است که در سیستم سرمایش گلخانه ها استفاده به عمل آورده می شود. بنابراین به طور کلی از پد سلولزی به منظور سرمایش تبخیری استفاده می شود و این قابلیت را دارد که مقدار زیادی از آب را به خود جذب کند.

عمده ترین کاربرد استفاده از پد سلولزی به منظور استفاده به عنوان سرمایش در فضای گلخانه هاست که درست به مانند پوشال های موجود در کولرهای آبی عمل می کند منتهی با این تفاوت که کیفیت و کارایی پد سلولز قابل قیاس با پوشال کولرهای آبی نیست.توضیح اینکه عملکرد این پدها به میزان 12 درصد از پوشال های کولر آبی بیشتر می باشد. به همین علت است که از وجود آن ها در گلخانه ها استفاده می نمایند.

استفاده از فن و پد گلخانه

همان طور که با پد سلولزی آشنا شدید؛ یادآور گشتیم که از این پد سلولزی بیشتر به جهت استفاده از فضاهای گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی فن و پد گلخانه از جمله تأثیرگذار ترین روش های ممکن به جهت خنک نمودن گلخانه ها و پایین نگه داشتن دمای موجود در فضای گلخانه به شمار می آید.

به طور کلی سیستم عملکرد این فن و پد گلخانه ای بدین شکل است که آب از طریق پمپ به روی پد ها ریخته شده و سبب ایجاد رطوبت در آن ها می گردد. بنابراین در صورت وجود هوای گرم با استفاده از فن و پد گلخانه ها هواهای گرم را به راحتی از طریق این پدها به بیرون خارج می سازد. و سبب خنک و رطوبت هوای موجود می گردد.

وجود فن ها نیز با قابلیت مکش آن ها سبب جریان هوای داخل گلخانه ها می گردد تا دمای گلخانه ها را 10 الی 15 درجه کاهش دهند. بنابراین به طور کلی سیستم گرمایشی گلخانه و سرمایشی آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

عمر مفید پد سلولزی گلخانه

همان طور که گفته شد جنس پد سلولزی از نوعی کاغذ است. بنابراین بدیهی به نظر می رسد که این پدها نیز پس از مدت زمانی استفاده در برابر آب دچار پوسیدگی شده و از کیفیت و کارایی آن ها پس از گذر مدت زمانی استفاده کاسته شود.

بنابراین پد سلولزی نیز به مانند پوشال کولرهای آبی ممکن است پس از یک مدت زمانی نیاز به تعویض باشد و بایستی این نکته را در نظر داشت که هر چیزی یک عمر مفید دارد که عمر مفید پد سلولزی را نیز بایستی در نظر گرفت که ممکن سرانجام روزی دچار خرابی و عدم کارایی گردد.

هر چند که در خصوص پد سلولزی نسبت به پوشال های کولر آبی بحث یک کم فرق می کند. چرا که در این پدها از پوشش های رزین بسیار ویژه و خاصی استفاده شده است که سبب افزایش مقاومت شیمیایی آن ها شده است.

اما با ذکر این مسائل به هیچ عنوان نمی توان از تعویض آن ها پس از یک مدت زمانی استفاده غافل شد و بایستی به عمر مفید پد سلولزی توجه نمود. به طور کلی عمر مفید پد سلولزی بنا بر تولیدکننده آن ها متغیر است.همان طور که می دانید پد سلولزی را شرکت های مختلفی تولید می کنند که کیفیت و کارایی هر یک از آن ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد و همین مسئله سبب متغیر بودن عمر مفید آن ها می گردد.

اما به طور معمول اگر بخواهیم عمر آن ها را تخمین بزنیم؛ می توان این گونه اذعان داشت که اگر پوشال های معمولی کولر آبی پس از گذشت یک سال بایستی تعویض گردند و کیفیت و کارایی آن ها رو به افت نموده است.در خصوص پد سلولزی این روند هر چند سالی یک بار یا به عبارتی هر 5 سال یک بار ممکن است قابل تعویض باشد. هر چند که این آمار و ارقام دقیق نیست ولی به طور معمول این گونه است.

نحوه مراقبت و نگهداری از پد سلولزی گلخانه

پس از ذکر مسئله عمر مفید پد سلولزی و این مسئله که ممکن است پد سلولزی نیز پس از یک مدت زمانی از عمر مفید آن کاسته گردد؛ می بایست به نحوه مراقبت و نگهداری از پد سلولزی گلخانه نیز اشاره شود تا به این منظور با مراقبت نمودن و نگهداری از آن در فضای گلخانه ها بتوان به عمر آن ها افزود و به مدت بیشتری از وجود آن ها به منظور سیستم سرمایشی گلخانه ها استفاده به عمل آورد. برای این منظور می بایست به یک سری اصول توجه و اهتمام ورزیده شود که به شرح زیر می باشند:

1- استفاده از فیلتر

  • به منظور جلوگیری به عمل آوردن از جمع شدن رسوبات روی پد سلولزی بهتر است پیش از ورود آب به سیستم از فیلتر استفاده نمود.

2- کاهش دفعات خاموش و روشن کردن سیستم

  • به منظور جلوگیری به عمل آوردن از رسوب های بیشتر روی پد سلولزی می بایست تا حد امکان از تعداد دفعات روشن و خاموش کردن سیستم خنک کاری گلخانه کاست تا رسوب بیشتری روی آن ها شکل نگیرد.

3- شستشوی پد سلولزی توسط آب

  • به منظور افزایش طول عمر پد سلولزی می توان به صورت دوره ای پدهای سلولزی را با آب مورد شستشو قرار داد و آن را تمیز نگه داشت.

4- عدم استفاده از آب شور

  • بایستی در نظر داشت که آب شور یا بازیافتی، آب کلردار و معدنی سبب رسوب گذاری روی پد سلولزی می گردد و باعث می شود تا راندمان سیستم سرمایشی آن با افت چشمگیری مواجه گردند.

با رعایت تمامی این موارد می توان به خوبی از پد سلولزی گلخانه ای مراقبت و نگهداری نمود تا به این منظور با نظافت و تعویض پدهای سلولزی به عمر مفید آن ها تا حد بسیار زیادی افزود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>