اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور برق اینورتر


موتور برق مدل اینورتر

نزدیک به دو قرن از ابداع اولین موتور برق می گذرد و در این سال ها شاهد ابداع انواع مختلف موتور برق ها بوده ایم، آخرین مدل موتور برق درحال حاضر ارائه شده است، موتور برق های اینورتر می باشد، که دارای یک موتور بوده که نسبت به میزان بار با سرعت های مختلف کار می کند و روش کار آن به این صورت است که ابتدا خروجی جریان را به جریان مستقیم، سپس به برق AC تبدیل می کند که ولتاژ و فرکانس مناسب را دارا می باشد و بخاطر ایجاد جریان پایدار برای وسایل الکتریکی که به نوسانات جریان برق حساس هستند، ایده آل می باشد.

موتور برق اینورتر

شاید موتور برق اینورتر نسل جدیدی از موتور برق ها باشد اما وقتی وارد بازار برای خرید موتور برق می شوید با انواع مختلف اینورتر ها مواجه می شوید که لازم است اطلاعاتی در مورد نحوه کارکرد وویژگی های موتور برق اینورتر داشته باشید.

موتور برق اینورتر یا معمولی

یکی از اساسی ترین تفاوت های موتور برق های اینورتر با مدل های معمولی در نوع جریان آن ها می باشد، در مدل های معمولی جریان AC به صورت مستقیم تولید می شود در حالی که در مدل های اینورتری در ابتدا جریان مستقیم DC تولید می شود و سپس جریان DCبه جریان ACتبدیل می شود، مزیت این امر این است که نهایتا جریانی با نوسان کمتر تولید شده که برای وسایل الکتریکی حساس مناسب می باشد.

از دیگر تفاوت های این دو مدل می توان به میزان مصرف سوخت، میزان صدا و قدرت توان خروجی آنها اشاره کرد، به طور خلاصه اگر می خواهید موتور برق برای ساعات طولانی، توان بالایی به شما جریان بدهد، موتور برق های معمولی انتخاب کنید، اگرمیزان صدا و مصرف سوخت مهم است موتور برق های اینورتر را انتخاب کنید، به خاطر سرعت کارکرد موتور که آهسته است و نیاز نداشتن به انرژی زیاد جهت تولید جریان، صدای کم تر و میزان مصرف سوخت پایین تری دارد.

انواع موتور برق اینورتر

قبل از خرید موتور برق اینورتر، باید نسبت به نیاز خود آگاهی پیدا کنید، سپس اقدام به خرید کنید، موتور برق های اینورتر را می توان از نظر سایز دسته بندی کرد و به 3 دسته سایز بزرگ، متوسط و کوچک یا تفریحی تقسیم بندی کرد.

1- موتور برق اینورتر سایز بزرگ

مدل های سایز بزرگ دارای وزن بالایی می باشد و معمولا به همراه چرخ ساخته و عرضه می شود، معمولا توانی که این مدل ها تولید می کند 5000 وات به بالا می باشد و با برق 220 ولت می باشد و برای مصارف خانگی بسیار ایده آل می باشد و توسط مکایزم سوییچ انتقال می توان وسایل خانه را به موتور برق وصل کرد.

2- موتور برق اینورتر سایز متوسط

این نوع مدل دارای وزن بالایی نمی باشد و توانی که تولید می کند بین 2500 تا 4000 وات می باشد، وسایل در این مدل به صورت مستقیم به موتور برق وصل می شوند و حتما باید قبل از انجام این کار، نحوه اتصال وسایل که در دفترچه موتور برق توضیح داده شده است مطالعه شود.

3- موتور برق اینورتر سایز کوچک

اگر اهل تفریح گردش هستید و نیاز به یک منبع برق برای روشن کردن وسایل الکتریکی نظیر شارژر و چند روشنایی دارید، مدل اینورتر سایز کوچک را به شما پیشنهاد می دهیم، این مدل تا 2000 وات توان تولید می کند و طراحی آن به نحوی است که می توان به راحتی موتور برق را جا به جا کرد، اما نکته ای که باید توجه کنید این است که به هیچ وجه از این مدل در فضای بسته استفاده نکنید که به خاطر انتشار گاز مونواکسید کربن، باعث مسمومیت شما می شود.

ویژگی های موتور برق های اینورتر

مصرف سوخت اینورتر

  • یکی از ویژگی های مهم موتور برق اینورتر مصرف سوخت پایین آن است و به خاطر قابل تنظیم بودن موتور موتور برق با توان مورد نیاز، سوخت کمتری را مصرف می کند و سوخت را هدر نمی دهد.

صدای کم اینورتر

  • پس از خرید موتور برق، یکی از مسائلی که با آن سر و کار خواهید داشت صدای موتور برق می باشد، موتور برق های اینورتر بخاطر سیستم کاکرد موتور آن، صدای بسیار پایینی را تولید می کند در حالی که در موتور برق های معمولی، موتور هایشان به صورت مداوم کار می کند و صدای بالایی را تولید می کنند.

تولید انرژی پاک

  • علت کم مصرف بودن و کم صدا بودن موتور برق های اینورتر، وجود یک برد الکترونیکی اینورتر در درون سیستم موتور برق می باشد که قدرت و سرعت های متنوع را ایجاد می کند و باعث می شود سوخت کمتر مصرف بشود و به اصطلاح انرژی که تولید می کند، انرژی پاک باشد، این باعث می شود که علاوه بر مزایایگفته شده طول عمر موتور شما افزایش یابد.

تولید جریان پایدار

  • تکنولوژی به کار رفته در موتور برق های اینورتر باعث تولید جریان پایدارتری نسبت به موتور برق های دیگر شده است و این مورد برای وسایل الکترونیکی که به نوسانات جریان برق حساس هستند، بسیار ایده آل می باشد، وسایلی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و تجهیزات استریو که نیازمند یک جریان بدون نوسان هستند، این مدل مناسب می باشد.

پنل USB

  • یکی از وجه تمایز های موتور برق اینورتر با دیگر موتور برق ها، وجود پنل USB می باشد که می توانید مویابل و باتری خود را با آن شارژ کنید.

جمع بندی خرید موتور برق اینورتور

موتور برق های اینورتر نسبت به موتور برق های معمولی دارای دو مزیت اساسی می باشد یکی کم مصرف بودن و دیگری کم صدا بودن آن است، اما به خاطر تکنولوژی پیشرفته ای که در ساخت موتور برق های اینورتر به کار رفته است، قیمت آنها نسبتا بالا می باشد و همین قیمت بالا باعث شده است که کسانی که موتور برق های معمولی را به جای مدل اینورتر انتخاب کرده اند، علت را بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری موتور برق اینورتر و پیچیدگی آن به خاطر تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن، اعلام کنند، اما باید تصیح کنیم که این تفکر درست نیست و اگر شما از موتور برق اینوتر به صورت درست استفاده کنید، بسیار قابل اعتماد بوده و هرگز به تعمیر و نگهداری نیازی نخواهید داشت.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>