اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مراکش

تجارت با مراکش:
مراکش کشوری در شمال غربی قاره آفریقا که از شمال به دریای مدیترانه و جبل الطارق و از غرب به اقیانوس اطلس منتهی می شود. این کشور از شرق با الجزایر و از جنوب با صحرای غربی و موریتانی هم مرز است. از شمال نیز با اسپانیا مرز آبی مشترک دارد.

پایتخت آن رباط است. از دیگر شهرهای مهم آن فاس، کازابلانکا، مراکش، طنجه، مکناس و اگادیر می باشد. کشور مراکش به عنوان یک پل بین دو قاره آفریقا و اروپا قرار می گیرد.

اقتصاد کشور مراکش:
اقتصاد کشور مراکش بر پایه ماهیگیری و کشاورزی و تجارت و صنعت گردشگری می باشد. به دلیل وجود سواحل زیاد کشور مراکش از منابع عظیم دریایی و تجمع گونه های مختلف مملو است. کشور مراکش با توجه به آب هوای معتدلش و بارندگی در زمینه کشاورزی بسیار مستعد می باشد.

در بخش های مرکزی و شمالی این کشور درختان زیتون و میوه می باشد و این کشور از صادر کنندگان عمده زیتون محسوب می شود، میوه و سبزیجات نیز از دیگر کالاهای صادراتی این کشور می باشد. همینطور صنعت شامل معادن و ساخت و ساز و تولید نقش مهمی در اقتصاد کشور مراکش دارد و هم چنین مخابرات در کشور مراکش بخش مهم از اقتصاد آن به شمار می آید.

دسترسی به دریای آزاد و وجود منابع عظیم فسفات در اقتصاد کشور مراکش تأثیر زیادی گذاشته است. ذخایر غنی نفتی و همینطور فسفات بخش مهمی از اقتصاد کشور مراکش را به خود اختصاص داده است. صنعت گردشگری این کشور سود اقتصادی زیادی را در بر می گیرد.

منابع طبیعی مراکش:

  • ذخایر طبیعی: نفت، گاز، فسفات، نقره، سنگ آهن، روی، سرب و مس
  • محصولات کشاورزی و دامی: زیتون، حبوبات، لبنیات، مرکبات، گوشت گاو، گوسفند و طیور، چغندر قند، گندم، برنج، جو و سویا.

واردات و صادرات مراکش:
کالاهای وارداتی مراکش از جهان:

  • نفت خام، گاز، گندم، مواد شیمیایی، ماشین آلات، گوگرد، لوازم الکترنیکی، روغن نباتی، آهن و فولاد به صورت کابل، شمش و ورق، شکر، لوازم خانگی و مواد پلاستیک.

کالاهای صادراتی مراکش به جهان:

  • فسفات، اسید فسفریک، محصولات دریایی، کشاورزی (میوه و سبزیجات)، سرب، مس، روی و منسوجات.

شرکای اصلی تجاری در امور صادرات و واردات:

  • صادرات: فرانسه، اسپانیا و انگلستان
  • واردات: فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، چین، آلمان و عربستان

تجارت در مراکش:
برای ثبت تجارت خود در مراکش باید به اداره مالیات منطقه ای که مرکز سرمایه گذاری ست مراجعه کنید و ظرف 30 روزه به همراه اسناد کسب و کار خود وارد تجارت شوید. همچنین باید یک اجاره نامه در طی 30 روز تهیه کنید. مراکش یک مقصد گردشگری در آفریقای شمالی می باشد اما این بازار سرمایه برای اقتصاد دارای مرزهای بسیار پیچیده است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
علی غفوری:
با سلام.بنده میخوام تازه شروع به کار کردن در حیطه بازرگانی به کشور های زبان عربی بخصوص عراق و مراکش باشم. میخواستم از راهنمایی های شما استفاده کنم
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>