اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اسپانیا

تجارت با اسپانیا:
کشور اسپانیا یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا است که در جنوب غربی اروپا قرار دارد. این کشور از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است. پایتخت این کشور شهر مادرید است.

اسپانیا بعد از فرانسه بزرگ ترین کشور غرب اروپا و پنجاه و یکمین کشور بزرگ دنیا است. از مهم ترین شهرهای اسپانیا بارسلون، والنسیا و سویل می توان نام برد. بارسلون، والنسیا و سویا مهم ترین بنادر اسپانیا در مدیترانه و بیلبائو، سن سباستین و سویل مهم ترین بنادر این کشور در سواحل اقیانوس اطلس (خلیج بیسکایا) می باشند.

اقتصاد کشور اسپانیا:
کشور اسپانیا پنجمین کشور قدرتمند اروپا است. این کشور سیزدهمین قدرت اقتصاد بزرگ جهان در تولید ناخالص داخلی می باشد. اقتصاد این کشور بر پایه صنایع تولیدی، کشاورزی و گردشگری است.

از مهم ترین محصولات کشاورزی کشور اسپانیا گندم، پنبه، حبوبات، جو، سیب زمینی، چغندر قند، مرکبات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و انگور می باشد. از مهم ترین صنایع تولیدی وسایل نقلیه موتوری، فلزی، کشتی سازی و مواد مربوط به مهندسی و شیمیایی می باشد. از محصولات معدنی این کشور زغال سنگ، نفت خام، گاز طبیعی و سنگ آهن می باشد. کشور اسپانیا در تولید روغن زیتون از بزرگ ترین های دنیا است. هم چنین اسپانیا یکی از کشورهای پیشرو در تولید انرژی های تجدید پذیر است.

واحد پول:
واحد پول اسپانیا یورو و اجزای آن سنت نام دارد. هر یورو معادل یکصد سنت می باشد.

صادرات و واردات اسپانیا:
کالاهای صادراتی اسپانیا به جهان:
ماشین آلات، وسایل نقلیه موتوری، مواد غذایی و مواد دارویی

کالاهای وارداتی اسپانیا از جهان:
ماشین آلات و تجهیزات، انواع سوخت، روغن های معدنی، دارو، مصنوعات پلاستیکی، آهن و فولاد، البسه، مواد شیمیایی و مواد غذایی

کشور های عمده وارد کننده از اسپانیا:
فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال، انگلیس و آمریکا

کشورهای عمده صادر کننده به اسپانیا:
آلمان، فرانسه، چین، ایتالیا، هلند، انگلیس و پرتغال
از میان کشورهای اروپائی، فرانسه مهم ترین شریک تجاری اسپانیا محسوب می شود.

روابط کشور اسپانیا با جهان در سال 2017 ( میلیارد دلار):

  • صادرات: 623.
  • واردات: 612.
  • تراز تجاری: 11.
  • حجم تجارت: 1235.

ارتباط تجاری ایران و اسپانیا:
در سال های اخیر میان دو کشور ایران و اسپانیا روابط تجاری خوبی وجود دارد. در این میان کالاهای بسیاری در میان دو کشور مبادله شده است.

نیاز اسپانیا به منابع انرژی ایران و همچنین محصولات پتروشیمی، خشکبار، شیلات، فرش، صنایع دستی، زعفران، خرما و غیره ایران می تواند در این زمینه ها به این کشور صادرات داشته باشد.

به همین دلیل در سال 2018 ایران دومین کشور صادر کننده به اسپانیا در بین کشورهای خاورمیانه بعد از عربستان سعودی و پنجمین کشور وارد کننده از اسپانیا در بین کشورهای خاورمیانه است.

کالاهای صادراتی ایران به اسپانیا:
ماشین آلات و تجهیزات، انواع سوخت، روغن های معدنی، دارو، مصنوعات پلاستیکی، آهن و فولاد، البسه، لوازم پزشکی، مواد شیمیایی و مواد غذایی

کالاهای وارداتی ایران از اسپانیا:
ذرت دامی، مکمل های دارویی، الکترودهای ذغالی، مرکب چاپ، وسایل نقلیه موتوری، لاستیک، علوفه، دستگاه های حفاری، ابزارهای مغناطیسی و الکترو مغناطیسی

روابط تجاری ایران و اسپانیا در سال 2017 ( میلیون دلار):

  • صادرات: 1738.
  • واردات: 500.
  • تراز تجاری: 1238.
  • حجم تجارت: 2238.

زعفران ایرانی:
ایران با داشتن بیش از 95 درصد تولید زعفران، محصول خود را به 45 کشور جهان صادر می کند. کشور اسپانیا با اختصاص حدود یک چهارم واردات این محصول ایرانی یکی از کشورهایی است که بیشترین سهم را در تجارت خارجی زعفران ایرانی دارد.

حمل و نقل در اسپانیا:
حمل و نقل هوایی شهرهای عمده ی اسپانیا از طریق 46 فرودگاه انجام می شود. پر رفت و آمدترین آن فرودگاه مادرید - باراخاس است از دیگر فرودگاه های مهم این کشور فرودگاه بارسلونا - ال پرات و فرودگاه در شهرهای مایورکا، مالاگا، لاس پالماس و آلیکانته می باشد.

اسپانیا از نظر وسعت حمل و نقل هوایی در اروپا مقام سوم و در جهان مقام پنجم را دارا می باشد. اسپانیا یک کانون اصلی در میان راه هایی است که آمریکا را به اروپا و آفریقا متصل می کنند.

هم چنین با داشتن 46 بندر بین المللی در سواحل دریای مدیترانه و اقیانوس آتلانتیک، اسپانیا دارای ارتباطات دریایی بسیار خوبی دارا است.

اسپانیا دومین کشور دنیا، بعد از چین، که بیشترین خطوط سریع السیر را در حمل و نقل ریلی دارا است.
هم چنین از نظر زیرساخت های جاده ای در جایگاه بالایی بر خوردار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>