اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


دستگاه علف زن

وجود یک تصور اشتباه

شاید تاکنون در سطح شهر و دیار خود دیده باشید که به منظور مرتب نمودن و کوتاه کردن چمن ها و علف های موجود در فضاهای سبز از دستگاه هایی برای این منظور استفاده به عمل آورده می شود که با وجود آن چمن ها و علف های موجود در فضاهای سبز نظیر پارک ها و مکان های تفریحی را هر چند وقت یکبار مرتب سازی می کنند تا چمن ها شکل مرتب و بهتری به خود بگیرند.

اما در این حیطه یک غلط و اشتباه رایجی وجود دارد که معمولا افراد مختلف خیال می کنند دستگاه چمن زن و علف زن به واقع یکی هستند و هیچ گونه تفاوتی میان آن دو نیست.

این در حالیست که تفاوت های چشمگیر و بارز میان این دو دستگاه وجود دارد و نبایستی این گونه تصور کرد که هر دو دستگاه مربوطه شبیه به همدیگر هستند و یک نوع کارکرد را ایفاء می سازند؛ بلکه نکته جالب تر در همین حیطه این مسئله است که حتی دستگاه چمن زن و علف زن از نظر شکل ظاهری نیز با یکدیگر تفاوت هایی هم دارند.

بنابراین به جهت برطرف نمودن این مشکل و تصور غلط رایج در ادامه به ذکر مهم ترین تفاوت های موجود میان دو دستگاه چمن زن و علف زن پرداخته می شود تا پس از ارائه تعاریفی از هر یک از آن ها و نوع کارایی آن ها این تصور از اذهان پاک گردیده و تفاوت های میان آن دو را به عینه مشاهده کنند.

دستگاه چمن زن چیست و چه کاربردی دارد؟

با توجه به این مسئله که تمامی فضاهای سبز در پارک ها و مکان های تفریحی نیاز به رسیدگی جدی دارند؛ می بایست با استفاده از دستگاه های به روز عمل کوتاه و مرتب کردن چمنزارها را انجام داد. در گذشته این فرآیند به وسیله داس و قیچی صورت می گرفت؛ ولی امروزه به لطف پیشرفت هایی در عرصه صنعت، دستگاه چمن زن تولید گشته است که چمن ها را مرتب و کوتاه می کند.

در این بین برخی از آن ها دارای مخزن بوده که چمن ها را در خود جمع می کند و برخی از مدل های آن فاقد مخزن بوده و تنها توانایی کندن چمن ها را دارند.دستگاه چمن زن را می توان در مدل های برقی، شارژی، بنزینی و... خریداری نمود. بنابراین کاربرد عمده دستگاه چمن زن، کوتاه و مرتب نمودن چمن می باشد. قیمت چمن زن بستگی به نوع دستگاه چمن زن دارد.

به این صورت که شما می توانید آن ها را بر حسب نوع سوخت، یا نوع حرکت دادن آن ها به صورت هل دادن دستی یا موتوری انتخاب کنید که فروش چمن زن در فروشگاه های معتبر و مراکز تجهیزات کشاورزی صورت می گیرد.

دستگاه علف زن چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه علف زن نیز همان طور که از نامش پیداست؛ به منظور تراشیدن علف های هرز در کنار منازل مسکونی، ویلا و باغ و... صورت می گیرد که گاهی ارتفاع آن ها بسیار زیاد می شوند و حتما نیاز به یک وسیله ای دارند تا به مدد آن بتوان علف های هرز را از بین برد.با توجه به اینکه چیدن علف ها به صورت دستی کاری عملا طاقت فرسا و زمان بر می باشد؛ در این بین می توان از دستگاه علف زن استفاده نمود تا به مدد آن علف های هرز را از میان برداشت.

با توجه به این مسئله که دستگاه علف زن یا علف تراش را در مدل های برقی و بنزینی و... تولید و طراحی کرده اند؛ مراکز خرید و فروش علف زن و نیز فروش علف تراش بسته به نوع دستگاهی صورت می گیرد که شما در صدد خرید و استفاده بهینه و مطلوب از آن هستید.بنابراین با توجه به این مسئله که نمی توان با استفاده از دستگاه چمن زنی حاشیه و کناره های زمین را به طور کامل کوتاه و مرتب نمود؛ نیاز به خرید دستگاه علف تراش یا علف زن به خوبی حس می شود.

تفاوت های دستگاه چمن زن و علف زن در چیست؟

هر چند که در نگاه اول ممکن است این دید وجود داشته باشد که کاربرد دو دستگاه چمن زن و علف زن یکی است و هیچ تفاوتی میان آن دو وجود ندارد. ولی به واقع این گونه نیست. اساس کار این دو نوع دستگاه با یکدیگر متفاوت هستند.

به این صورت که از دستگاه چمن زن به منظور کوتاه کردن چمن و از دستگاه علف زن به منظور از بین بردن علف های هرز در گوشه و کناره ها و نیز بریدن نی ها در نیزارها، علف های زمخت، بریدن علف های مختلف در حاشیه رودخانه ها، کنار درختان و... مورد استفاده قرار می گیرد.

هر چند که ممکن است با استفاده از دستگاه علف زن هم چمن ها را کوتاه کرد و به اصطلاح کار دستگاه چمن زن را انجام داد؛ ولی انجام این فرآیند به سختی صورت می گیرد. این در حالیست که عکس این موضوع صدق نمی کند و نمی توان به هیچ عنوان از دستگاه چمن زن به جای علف زن و بریدن علف ها استفاده نمود.

در صورت انجام دادن چنین فرآیند دستگاه شما خراب خواهد شد. بنابراین هر یک از دستگاه های مذکور به گونه ای طراحی و تعبیه شده اند که هر یک کارایی خاص خود را دارند و نمی توان از آن ها به منظور دیگری استفاده کرد. از جمله دیگر تفاوت هایی که میان این دو وجود دارد؛ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1- تفاوت در شکل ظاهری

شکل ظاهری دستگاه چمن زن با علف زن متفاوت می باشد. به این صورت که در دستگاه چمن زن چهار چرخ در زیر آن قرار دارد و آن را روی سطح زمین حرکت می دهند و تیغه هایی زیر آن قرار دارند. این در حالیست که دستگاه علف تراش اصلا چرخی ندارد و در مدل های مختلفی تولید گشته اند.

2- نوع و اندازه تیغه ها

تیغه های دستگاه چمن زن در زیر آن ها قرار دارد و از نظر تعداد و اندازه به ترتیب دارای دو عدد بوده و طول آن ها هم بلندتر از دستگاه علف زن است. ولی تیغه های علف زن کوچک تر و از نظر اندازه همانند قطر یک توپ چهل تکه هستند.

3- نوع کاربرد هر یک

در خصوص کاربرد هر یک از آن ها هم توضیح داده شد که هر یک از آن ها به منظوری ساخته شده اند و کاربردی جداگانه و خاص دارند.

4- وزن

وزن دستگاه چمن زن به مراتب خیلی بیشتر از دستگاه علف زن است.

5- قیمت

قیمت علف زن نسبت به قیمت چمن زن ارزان قیمت تر می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>