اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


شمشه ماله

استفاده از شمشه در ساختمان سازی

در روند ساختمان سازی تجهیزات و وسایل بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که به سهولت اجرای کار کمک فراوانی می کنند. در این بین ممکن است وسایلی وجود داشته باشند که روز به روز به امکانات و قابلیت های خود بیفزایند تا استفاده از آن ها را برای کارگران ساختمانی و بناها راحت تر نماید.

یکی از همین وسیله ها در کار ساخت و ساز ساختمانی، شمشه ماله می باشد که این وسیله نیز به دو صورت دستی و برقی وجود دارد که در ادامه ضمن معرفی اجمالی شمسه ماله به ارائه تمامی نکات و اطلاعات در این زمینه پرداخته می شود تا به طور کلی با این وسیله کارآمد در فرآیند ساختمان سازی آشنایی صورت گیرد.در پایان نیز به تفاوت شمشه ویبره موتور بالا با موتور پایین پرداخته می شود تا کارایی هر یک از آن ها به طور کامل مشخص و تبیین گردد.

معرفی اجمالی شمشه

شمشه یکی از ابزارآلات مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمانی به شمار می آید که پس از به پایان رسیدن فرآیند بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت که برای صاف نمودن سطح بتن ریخته شده از این وسیله استفاده می کنند.

بنابراین به تمامی فرآیند اجرای کار پس از مرحله بتن ریزی اعم از: صاف نمودن، هموار کردن، تراز نمودن و یک دست کردن و حتی از بین بردن حفره های داخل بتن و نیز ارتقای کیفی بتن ریخته شده شمشه کشی اطلاق می گردد که برای این فرآیند از ابزاری به اسم شمشه ماله بتن استفاده به عمل آورده می شود. شمشه ها را می توان در طول های مختلف از یک متر تا 6 متر مورد استفاده قرار داد.

انواع شمشه ماله

شمشه ماله ها را در انواع و اقسام مختلفی تولید و طراحی گشته اند. به طور کلی شمشه ها را به دو نوع دستی و موتوری تقسیم می که در این بین شمشه ماله موتوری خود می تواند مجهز به یک موتور ویبره بنزینی یا برقی باشد.

هر یک از این انواع و اقسام شمشه ماله ها را برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می دهند و هر یک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خاص خود را دارند. اما تفاوت آن ها در این مسئله است که ممکن است کیفیت و دقت هر یک از انواع شمشه ها با نوع دیگر آن متفاوت باشد.

به این صورت که یک شمشه برقی در قیاس با شمشه موتوری یا شمشه ویبره ممکن با توجه به ابعاد مختلف هر یک از آن ها و نوع کیفیت و کارایی هر یک از آن ها تفاوت هایی میان عملکرد و دقت عمل در آن ها مشاهده گردد. ولی به طور کلی همه آن ها به منظور هموار ساختن و یک دست نمودن محل بتن ریزی مورد استفاده واقع می گردند.

استفاده از شمشه ویبره به جای شمشه ماله

شمشه ماله هر چند ابزاری کارآمد به شمار می آید و به جهت صاف و یک دست نمودن سطح بتن به کار گرفته می شود. ولی در عین حال با توجه به دستی بودن ابزار ممکن است توانایی و کارایی شمشه موتوری را نداشته باشد و در بعضی از جاها بهتر است به جای آن از شمشه موتوری یا شمشه ویبره استفاده به عمل آورده شود تا هیچ گونه مشکلی برای این فرآیند در ساخت و ساز ساختمانی به وجود نیاید.

شمشه موتوری همان طور که از نام آن هویداست؛ دربردارنده یک موتور کوچکی است که با هدف پدید آوردن حالت ارتعاش و لرزش در سطح بتن کارایی و کاربرد دارد و از آن ها می توان در عمق بتن نیز به منظور یک دست نمودن بتن به خوبی با قدرت و کیفیت بالاتر استفاده به عمل آورد.همین حالت لرزشی باعث شده است تا نام شمشه ویبره را نیز برای این دستگاه به کار ببرند.

انواع شمشه ماله موتوری یا شمشه ویبره

شمشه ماله موتوری خود به دو دسته شمشه ویبره موتور بالا و شمشه موتور پایین تقسیم بندی می شود که هر یک از این دو نوع شمشه موتور دار یا شمشه ویبره تفاوت هایی با همدیگر دارند که در ادامه پس از تعریف هر یک از این انواع شمشه ماله های موتوری به ارائه تفاوت های میان آن دو پرداخته می شود.

بنابراین همیشه باید در نظر داشت که اگر می خواهید رو به خرید شمشه ماله آورید؛ در وهله نخست می بایست نوع نیاز خود را از این ابزار در نظر بگیرید و سپس بنا به نوع نیاز و کارکرد شما از این وسیله در روند ساختمان سازی، شمشه مورد نیاز خود را خریداری نمایید و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده به عمل آورید.

تفاوت شمشه ویبره موتور بالا و موتور پایین

همان طور که پیشتر یادآور شدیم؛ میان این دو نوع شمشه موتوردار تفاوت هایی وجود دارد. در شمشه ویبره موتور بالا، موتور در قسمت فوقانی و بالایی شاسی واقع گشته است. همین مسئله خود سبب می گردد تا طول عمر موتور به مراتب افزایش چشمگیری داشته باشد و شاهد عدم فرسایش یا سایش بتن هنگام کارکرد به موتور شمشه ماله می باشیم.

در شمشه موتور ویبره پایین به علت تماس بیشتر موتور با سطح شمشه شاهد قدرت بیشتری می باشیم ولی در عین حال به علت نزدیکی موتور با بتن سبب فرسایش بتن به روی موتور می شود که این مسئله خود به منزله کاهش عمر مفید دستگاه می باشد.

بنابراین همیشه بهتر است به هنگام خرید شمشه ویبره موتور بالا را به جای شمشه ویبره موتور پایین خریداری کنید تا از عمر بالای آن و کیفیت و کارایی بیشتر آن بتوانید بهتر و بیشتر استفاده به عمل آورید. این نکته را نیز باید در نظر داشت که در شمشه ویبره موتور پایین همیشه سطح بتن با موتور در تماس بوده و خیلی زود فرسوده می گردد و بتن به اجزای موتور نفوذ می کند.

همین مسئله عمر مفید آن ها را کاهش می دهد. ولی شمشه ویبره موتور بالا در ارتفع مناسبی نصب می گردد تا هیچ گونه تماسی بین سطح بتن و موتور وجود نداشته باشد تا به این ترتیب عمر مفید آن ها افزایش یابد و به این صورت نباشد که خیلی زود شاهد فرسوده شدن و ساییدن آن ها باشیم. قیمت شمشه ویبره نیز بر همین اساس بسته به نوع آن ها متفاوت می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>