اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


موتور علف زن

روغن موتور علف زن

برای راه اندازی هر دستگاهی که محرک آن از یک موتور احتراقی بنزینی یا دیزلی باشد باید نحوه شروع به کار دستگاه و همچنین رعایت اصول راه اندازی آن را بدانیم. در حال حاضر قریب به بیشتر دستگاه های علف زن موجود در بازار از نوع بنزینی بوده و نوع شارژی یا برقی آن کم استفاده می باشد.

از این رو باید گام های نخست روشن کردن یک موتور بنزینی را بدانیم. یکی از این مراحل ابتدایی انتخاب روغن مناسب با موتور علف تراش می‌باشد که در صورت انتخاب نامناسب روغن یا رعایت نکردن نسبت اختلاط سوخت به روغن در موتور می تواند باعث آسیب های جدی به موتور شود.

چه روغنی را انتخاب کنیم؟

قبل از انتخاب روغن باید این موضوع را بدانیم که موتور دستگاه علف زن بنزینی ما دو زمانه می باشد یا چهار زمانه. در صورتی که هیچ گونه آشنایی با موتور های بنزینی ندارید می توانید علاوه بر رجوع به کاتالوگ دستگاه و پی بردن به این موضوع با استفاده از بازرسی ظاهری دستگاه به این نکته پی ببرید.

به طوری که علف زن هایی که از موتور دو زمانه بهره می برند دارای یک مخزن می باشند و علف زن های مجهز به موتور چهار زمانه دو مخزن به موتور متصل شده است. موتور های دو زمانه یکی از انواع پر مصرف موتور های بنزینی می باشد که علاوه بر علف زن ها در اره موتوری، موتور سیکلت، قایق موتوری، موتور برق و... استفاده می شوند.

موتور های دو زمانه مزایا و معایبی دارند که می توان مزیت آن را سبک بودن، قیمت ارزان و سر و صدای کمتر در حین کار اشاره کرد. در این نوع موتور های به علت اینکه فرآیند انجام کار و احتراق در دو سیکل (زمان) انجام می شود دو زمانه نامیده می شوند و حتماً قبل از شروع به کار رون و بنزین را با نسبت اختلاط مشخص نرکیب کرده و داخل موتور بریزید.

در مورد ریختن روغن در این نوع موتور ها شما باید روغن مخصوص موتور دو زمانه را خریداری کنید که در ظرف مخصوص میکس کردن روغن و بنزین که معمولاً در کارتن علف تراش خریداری شده قرار دارد ریخته و به همراه بنزین خوب مخلوط کنید.

یکی از سوالات رایج اکثر خریداران دستگاه علف زن میزان نسبت اختلاط سوخت به روغن است که می توان با رجوع به کاتالوگ دستگاه به این نکته پی برد اما اکثر کمپانی های سازنده علف زن نسبت روغن به بنزین 1 به 25 را پیشنهاد می کنند.

این اعداد بیانگر ایناست که به ازای 1 سی سی روغن شما باید 25 سی سی بنزین را با آن مخلوط کنید. در قیاس بزرگ تر به این معنی می باشد که باید در هر 1 لیتر بنزین 40 سی سی روغن مخصوص موتور دو زمانه ریخته و مخلوط گردد.

هشدار: به هیچ وجه از روغن های موتور چهار زمانه نظیر روغن موتور سواری در موتور های دو زمانه استفاده نکنید زیرا که آسیب هایی نظیر انسداد خروجی اگزوز و چسبیدن رینگ پیستون به موتور وارد خواهد شد.

حال که بحث ریختن روغن در علف زن های دو زمانه را مطرح کردیم سراغ علف زن های چهار زمانه می رویم. در موتور های چهار زمانه فرآیند احتراق و انجام کار در چهار سیکل انجام می شود و علاوه بر کاهش استهلاک قطعات موتور، راندمان موتور هم افزایش پیدا می کند.

در علف زن های چهار زمانه که می توان به علف زن هوندا اشاره کرد مخزن روغن و بنزین جداگانه تعبیه شده است و باید قبل از شروع به کار هر دو مخزن را از روغن و بنزین پر کنید.تنوع روغن مخصوص موتور های چهار زمانه نسبت به دو زمانه بسیار بیشتر است و می توان از روغن های موتور سواری ها هم استفاده کرد. معروف ترین روغن موتور روغن 40 نام دارد که می توانید از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>