اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آشنایی با میکسرهای بتن

همان طور که می دانید میکسر بتن به منظور ایجاد ملات برای ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد تا جایگزینی بی بدیل برای شیوه های قدیمی ملات درست کردن برای بتن ریزی در صنعت ساخت و ساز ساختمانی به حساب آید. میکسرهای بتن سرعت کار شما را به مراتب سرعت می بخشند تا شما بتوانید در یک بازه زمانی کمتر روند ساخت و ساز ساختمانی خود را به پیش ببرید.

بنابراین در صورتی که بخواهید با خرید بتونیر یا میکسرهای بتن از وجود آن ها بهره مند شوید و روند کاری خود را با سرعت بیشتری به پیش ببرید؛ می توانید این دستگاه های کارآمد را در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی خریداری کنید.

در این بین می توانید میکسرهای بتن را در ظرفیت های 120، 250 لیتر خریداری کنید که مدل های میکسرهای بتن با ظرفیت های 500 لیتر به بالا یعنی 500، 750، 1000 لیتر و... جزء میکسرهای بتن بزرگ به شمار می آیند که مسلما با توجه به ظرفیت بیشتر این نوع از میکسرهای بتن، آن ها را به صورت باکت دار می سازند.حال سوال اینجاست که چرا میکسرهای بتن بزرگ را به صورت باکت دار می سازند؟ برای پاسخ دهی به این سوال با ما همراه باشید تا به پاسخ خود دست یابید.

چرا میکسرهای بتن بزرگ را باکت دار می سازند؟

همان طور که گفته شد یکی از تفاوت های بارز میکسرهای بتن بزرگ با کوچک ذکر این مسئله است که میکسرهای بتن بزرگ را برخلاف میکسرهای کوچک به صورت باکت دار یا پیمانه دار طراحی و تولید می کنند. در میکسرهای کوچک با توان ظرفیتی زیر 500 لیتر این مسئله وجود ندارد.

چرا که ظرفیت آن ها به خوبی اجازه می دهد که آن ها را به راحتی حمل و نقل نمود. بنابراین یکی از مزایای این نوع از میکسرها همین مسئله حمل و نقل آسان آن هاست که شما می توانید بدون اعمال فشار آن ها را به راحتی حمل و نقل کنید.

اما مسئله ای که در این جا وجود دارد و بسیار حائز اهمیت است؛ ذکر این سوال می باشد که برای کارهای عمرانی با پروژه های بزرگ تر می بایست چکار کرد؟ آیا این میکسرها می توانند جوابگوی پروژه های بزرگ تر در خصوص ساخت و ساز ساختمانی باشند یا خیر؟ برای همین است که میکسرهای بتن بزرگ را با ظرفیت های بالاتری طراحی و تولید می کنند و برای رفع نقیصه جا به جایی سخت آن ها نیز آن ها را به صورت پیمانه دار یا باکت دار طراحی می کنند.

بنابراین عمده ترین دلیل ساخت میکسرهای بتن بزرگ به صورت باکت دار، حمل و نقل آسان آن ها می باشد تا چالش سنگینی دستگاه و عدم جا به جایی آن ها را با مزیت باکت دار بودن آن ها برطرف نمود.چرا که این نوع از میکسرهای بتن سنگین می باشند و به مانند میکسرهای بتن کوچک تر امکان حمل و نقل دستی آن ها به راحتی میسر نمی باشد؛ لذا برای حمل و نقل آن از آنجایی که نمی توان به صورت دستی آن ها را جا به جا کرد؛ آن ها را به صورت باکت دار یا پیمانه دار طراحی و تولید نموده اند.

حمل و نقل میکسرهای بتن

همان طور که گفته شد به منظور حمل و نقل آسان و بی دردسر میکسرهای بتن بزرگ آن ها را به صورت باکت دار طراحی کرده اند. بدین ترتیب که چهار چرخ پیکانی و مالبند را به منظور سهولت در جا به جایی روی آن ها قرار داده اند و بارگیری مصالح نیز به راحتی توسط باکت هیدرولیکی نصب شده روی دستگاه میسر شده است.

بنابراین با نصب چهار چرخ در زیر میکسرهای بتن به راحتی و بدون اعمال فشار و نیروی انسانی می توان به راحتی آن ها را از جایی به جای دیگر منتقل ساخت. ضمن اینکه در میکسرهای بتن با ظرفیت 1000 لیتری آن ها را به تجهیزات دیگری از جمله: جک، پمپ، شیر هیدرولیک و تانک آب نیز مجهز گردانده اند تا به این منظور بتوان آن ها را راحت تر جا به جا نمود.

بنابراین هر چقدر ظرفیت بتونیرها یا میکسرهای بتن بیشتر شود؛ با توجه به سنگینی آن ها و عدم امکان جا به جایی آن ها به صورت دستی، امکاناتی را روی آن ها قرار می دهند تا بتوان به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری آن ها را جا به جا نمود.پس عمده ترین دلیل ساخت میکسرهای بتن بزرگ به صورت باکت دار؛ همین مسئله است که بتوان آن ها را به راحتی جا به جا نمود و سنگینی آن ها مانع جا به جایی آن ها نگردد.

بارگیری مصالح به صورت هیدرولیکی

اگر میکسرهای بتن را به طور کلی به دو دسته سنگین وزن و سبک وزن بر حسب نوع ظرفیت آن ها در ساخت و ساز ساختمانی تقسیم بندی کنیم؛ می توان ظرفیت های زیر 500 لیتر را سبک وزن و بالای 500 لیتر را سنگین وزن نامید.

در این بین میکسرهای بتن با ظرفیت زیر 500 لیتر به صورت دستی جا به جا می شوند و بارگیری مصالح در آن ها هم به صورت دستی است. این در حالی است که در میکسرهای بتن بزرگ به علت ظرفیت بیشتر و وزن سنگین تر امکان جا به جایی آن ها به صورت دستی وجود ندارد.

به همین علت آن ها را به صورت چهارچرخ طراحی می کنند تا به راحتی به وسیله چهار چرخ تعبیه شده در زیر آن ها بتوان میکسرهای بتن بزرگ را به راحتی جا به جا نمود. علاوه بر جا به جایی راحت و بی دردسر آن ها بایستی اذعان داشت که بارگیری مصالح نیز در این گونه از میکسرها هم به توسط باکت هیدرولیکی صورت می گیرد که روی این دستگاه نصب شده است.

پس با نصب و تعبیه باکت هیدرولیکی دیگر نباید نگران سنگینی وزن آن ها بود و بارگیری مصالح نیز به راحتی علی رغم ظرفیت بالای آن ها میسر می باشد تا شما بتوانید با استفاده از این امکانی که روی میکسرهای بتن بزرگ تعبیه نموده اند؛ آن ها را به راحتی جا به جا نموده و بارگیری مصالح را در آن ها به خوبی صورت بخشید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>